אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> המסעדה הודיעה כי אין מקום לכל המוזמנים, ותפצה

המסעדה הודיעה כי אין מקום לכל המוזמנים, ותפצה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 12/12/2011 11:24:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אבו חמד נ' איזובר בתי קפה בע"מ ואח'

אב שהזמין מקום ל 17 איש במסעדה כדי לחגוג את יום הולדתה של בתו, נאלך לבטל את החגיגה בבוקר האירוע, לאחר שנאמר לו כי אין שולחן מתאים ועליו לצמצם את כמות המוזמנים, וטען כי הביטול גרם לו ולמשפחתו עגמת נפש רבה. המסעדה טענה, כי האב הוא שהפר את התחייבותו. מה קבע בית המשפט?

אב שהזמין מקום במסעדה ל 17 איש על מנת לחגוג את יום הולדתה של בתו הבכורה עשרה ימים לפני המועד, טען כי בבוקר יום האירוע, התקשרה אליו נציגת המסעדה והודיעה לו כי אין במסעדה שולחן שמתאים ל 17 איש, אלא רק ל 14, וביקשה ממנו לצמצם את כמות המוזמנים, זאת למרות שלטענתו קודם לכן התקשר לוודא את ההזמנה והובטח לו כי המקום נשמר. לאחר שבקשתו מהמסעדה לקיים את התחייבותה או למצוא פתרון סביר לא נענתה,טען האב כי נאלץ לבטל את ההזמנה. בתביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, דרש האב פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו נוכח ביטול האירוע.

המסעדה טענה, כי התובע מבקש להתעשר על חשבונה שלא כדין, שכן ניתנו לו מספר אפשרויות חלופיות סבירות, ובכל מקרה לא נמנעה הגעתו אלא הובהר לו כי הישיבה תהיה צפופה, אולם הוא בחר לבטל את ההזמנה תוך דרישת פיצוי. המסעדה אף הגישה תביעה נגדית, בטענה כי ביטול האירוע ברגע האחרון מהווה הפרת חוזה.

המסעדה כשלה כשלא מצאה פתרון

השופטת הלית סילש קיבלה את תביעת האב בחלקה ודחתה את תביעת המסעדה.

נפסק, כי המסעדה טעתה בכך שאישרה את ההזמנה מלכתחילה, והעלתה את הטענה כי אין לה שולחן מתאים רק ביום האירוע. "טעויות קורות", כתבה השופטת אך ציינה, כי המסעדה יכולה הייתה לתקן את באמצעות הצעת פתרונות חלופיים, אולם לא רק שלא עשתה כן, אלא הגדילה לעשות וסירבה לפתרונות שהציע התובע- כך, מיאנה להצמיד שולחן נוסף בטענה שהדבר בלתי אפשרי, וכן סירבה להצעת התובע להושיב חלק מאורחיו בשולחן סמוך בטענה, כי אינה יכולה להבטיח כי אכן ישבו בקרבת השולחן המוזמן. בהתנהלות זו, כך נקבע, כשלה המסעדה כשלון חרוץ.

"(...) הנתבעת לא נתנה כל פתרון ממשי לבעיה אשר נוצרה ולמעשה לא הותירה לתובע אלא לבחור האם לבטל את ההזמנה בכללותה או לקיים את האירוע עם מספר משתתפים קטן יותר מזה המיועד. " כתבה השופטת וקבעה, כי תשובות מנהלת המסעדה לפתרונות שהציע התובע לא היו סבירות, ועל כן ביטול ההזמנה על ידו נעשה בלית ברירה. השופטת הוסיפה וציינה, כי בנסיבות בהן המסעדה ביקשה לשנות את מספר המוזמנים שעות ספורות טרם המועד ולא הייתה נכונה להתמודד עם הקושי שנוצר, לא היה זה ראוי מצידה להגיש תביעה נגדית.

לפיכך נפסק, כי המסעדה תפצה את התובע ב 2,000 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה לו, וכן תשלם הוצאות משפט של 750 שקלים.

לפסק הדין בעניין אבו חמד נ' איזובר בתי קפה בע"מ ואח'

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ