אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> המחיר בקופה היה גבוה מזה שעל המוצר- רשת הקו אופ תפצה

המחיר בקופה היה גבוה מזה שעל המוצר- רשת הקו אופ תפצה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 12/06/2008 09:33:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מזל כהן (יאיר) נ' מיסטר זול - קו אופ ישראל

בית המשפט לת"ק בירושלים קבע, כי רשת הסופרמרקטים מיסטר זול, שבבעלות הקו-אופ, תפצה לקוחה ב- 500 ש"ח בשל אי התאמה בין המחירים שהופיעו על גבי המוצרים שרכשה לבין מה שנדרשה לשלם בפועל בקופה.

לטענת התובעת, בתקופה שבין נובמבר לדצמבר 2007 רכשה מוצרים (רוטב צ'ילי וזיתים סוריים) שעל גביהם היתה מדבקה הנושאת מחיר מסוים, ואילו בקופה נדרשה לשלם מחיר גבוה יותר.

לגבי רוטב צ'ילי טענה התובעת, כי המחיר שהופיע על המוצר היה 7.95 ש"ח, ואילו בפועל נדרשה לשלם 10.45 ש"ח. לגבי הזיתים הסוריים - המחיר על המוצר היה 8.95 ש"ח , ואילו בפועל נדרשה לשלם 9.95 ש"ח.

התובעת דרשה פיצוי של 10,000 ש"ח בטענה שהיא עורכת את קניותיה באותו הסניף של הקו-אופ במשך כ-20 שנים, בסכומים לא מבוטלים, ותמיד יוצאת משם בהרגשה שעליה לבדוק את החשבוניות, שאם לא כן תחויב שלא כדין.

רשת הקו-אופ טענה מנגד, כי היא עושה מאמץ בלתי פוסק, יום-יומי, לבדיקה חוזרת ונשנית כי מחירי הקופה יותאמו למחירים המופיעים על גבי המוצר, וכי כאשר מתגלה טעות - היא מתוקנת ללא דיחוי, והקופאיות מונחות להתחשב במחיר הנמוך יותר.

עוד נטען, כי במקרה דנן הושב לתובעת ההפרש במלואו מיד עם גילוי אי ההתאמה, מנהל הסניף אף התנצל בפניה טלפונית, והוצע לה פיצוי - בקבוק יין.

אי התאמה לרעת הלקוחה

השופטת אנה שניידר קבעה, כי דין התביעה להתקבל באופן חלקי. נקבע, כי אמנם התובעת לא הביאה כל ראיה מעבר לחשבוניות המתייחסות לרוטב הצ'ילי והזיתים הסוריים, שההפרש לגביהם מסתכם בפחות מ-10 ש"ח - אך אין מחלוקת שהיתה קיימת, בשני מקרים, אי התאמה לרעתה.

לדברי השופטת: " נראה שאין זה סביר לדרוש מצרכן, שעורך את קניותיו ברשת גדולה מסוג הנתבעת ולעיתים קונה עשרות מוצרים בבת אחת, שבעת התשלום בקופה יעמוד וישווה בין המחירים שעל גבי המוצרים לבין המחירים שמופיעים בחשבונית. זכותו של הלקוח לסמוך על הרשת שבעת עדכון המחירים, בין אם לטובתו ובין אם לרעתו, הדבר יופיע מייד על גבי המוצר וזאת על מנת שיוכל לכלכל את קניותיו בהתאם".

נקבע, כי בהתנהלות הקו-אופ יש משום מעילה באמון שהצרכן אמור לתת ברשת גדולה מסוגה, ולפיכך עליה לפצות את התובעת בסך של 500 ש"ח. כן נפסקו לזכות התובעת הוצאות משפט בסך של 200 ש"ח.

לפסק הדין בעניין מזל כהן (יאיר) נ' מיסטר זול - קו אופ ישראל

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ