אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> הלשכה מתנגדת לקיצוץ בסיוע המשפטי והסנגוריה הציבורית

הלשכה מתנגדת לקיצוץ בסיוע המשפטי והסנגוריה הציבורית

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 24/09/2003 13:29:00 | גרסת הדפסה

הועד המרכזי של הלשכה החליט להתנגד נחרצות להחלטת הממשלה לקצץ בתקציבי הסיוע המשפטי והסנגוריה הציבורית. בפועל תבחן הלשכה פנייה לערכאות ובמקביל פעילות לוביסטית בכנסת לביטול הגזרה.

ההחלטה התקבלה בישיבה של הועד המרכזי שהתקיימה היום, ובמסגרתה נדונה החלטת הממשלה בחוק ההסדרים, לפיה יבוצע קיצוץ של כ-30% ברף הזכאות של הפונים ללשכות הסיוע המשפטי והסנגוריה הציבורית.

בישיבת הועד, נכחו עו"ד שחר ולנר - יו"ר הועדה לסיוע משפטי ותכנית "שכר מצווה" בלשכה, עו"ד אלחנן זוכוביצקי - ראש האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים ועו"ד ענבל רובינשטיין - הסנגורית הציבורית הראשית.

ראש הלשכה, דר' שלמה כהן, אמר כי: "מדובר בהחלטה אומללה שהתקבלה במחטף, מבלי שהממשלה טרחה למלא אחר חובת ההתייעצות בלשכה." עוד ציין כהן כי: "ההחלטה מהווה רמיסה גסה של זכות הגישה לבית המשפט שהוכרה על ידי בית המשפט העליון כזכות היסוד הבסיסית ביותר של האדם. בכך הפכה הממשלה את המערכת המשפטית למערכת לעשירים בלבד."

עו"ד שחר ולנר אמר כי: "כל המדינות בעולם המערבי דואגות להרחבת והגדלת הסיוע המשפטי המוענק לאכלוסיות המוחלשות, במיוחד בעיתות של משבר כלכלי, לו אנו עדים בימים אלה. לעומתן, דווקא מדינת ישראל עושה ההפך, שעה שהיא מוסיפה קיצוצים על גבי קיצוצים במקום בו אין יותר ממה לקצץ." עוד ציין ולנר כי: "לא מדובר בעוד קיצוץ כלכלי כדוגמת הקיצוצים השונים והמגוונים בקצבאות הילדים, הנכים, האמהות החד הוריות וכו', כי אם ברמיסה טוטאלית של הכבוד האחרון של האזרח החלש, שכעת נגזלה ממנו גם הזכות לטעון את עמדותיו בכבוד."

למדור משפט חוקתי

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי
מדריך מקוצר לזוגות מעורבים
עו"ד מירי נחשונוב, צילום: סטודיו גומות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ