אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> החליקה על פסולת של שיפוצים – וזכתה ב-132 אלף שקל

החליקה על פסולת של שיפוצים – וזכתה ב-132 אלף שקל

מאת: עו"ד ליאור פלוטניק | תאריך פרסום : 21/10/2021 15:07:00 | גרסת הדפסה

עו"ד נזיקין, החליקה על פסולת של שיפוצים – וזכתה ב-132 אלף שקלעו"ד ליאור פלוטניק | אילוסטרציה: Oliver Hale, Unsplash

האישה שנפלה בחניית הבניין בו היא מתגוררת שברה את הכתף ואת שורש כף היד. הקבלנית שביצעה העבודות נמצאה אחראית לתאונה

שופט בית משפט השלום ברמלה דב גוטליב פסק פיצויים של כ-132 אלף שקלים למהנדסת בניין בת 66 שלפני כ-6 שנים החליקה על פסולת שיפוצים ברחבת החנייה בבניין מגוריה, ושברה את הכתף ושורש כף היד. את הפיצויים תשלם חברת הבנייה שביצעה את העבודות עקב רשלנות שהתבטאה בחשיפת דיירים לסיכון לא סביר.

המהנדסת צעדה ברחבת החנייה שבראשון לציון כדי לצאת לרחוב משום שהיציאה הראשית הייתה חסומה בשל שיפוץ הבניין. בחנייה היו אבנים קטנות של פסולת בניין והיא החליקה עליהן ונפלה. שכן שראה אותה הזעיק את בעלה והיא הובהלה באמבולנס לבית החולים "אסף הרופא", שם אובחנה עם שבר בכתף שמאל ובשורש כף היד השמאלית.

בתביעה שהגישה נגד חברת הבנייה "שלדג קבלנים" שביצעה את העבודות בבניין היא טענה שהחברה אחראית לנזקים שנגרמו לה, שכוללים נכות קבועה, הפסדי שכר, כאבים ומוגבלות שמצריכה עזרה יומיומית. זאת, משום שהתרשלה כשהשאירה פסולת בנייה ברחבת החנייה ולא השאירה דרך בטוחה לצאת מהבניין.

החברה הכחישה אחריות לתאונה. היא טענה שהתובעת נפלה מחוץ לבניין ובלי שום קשר לעבודות. אחד העובדים שהובא לעדות טען שראה את התובעת נופלת ברחוב, והחברה הפנתה לדו"ח מד"א שם נכתב שסבלה מסחרחורת. בנוסף נטען כי התובעת הגזימה בתיאור הנזקים שלה ולא נשארה לה נכות שמגבילה תפקוד.

לא נזהרה

השופט דב גוטליב העדיף את גרסת התובעת לאופן שבו התרחשה התאונה, שנתמכה בעדויות בעלה והשכן, וכן בתמונות שהעידו על הפסולת ועל היציאה החסומה. הוא הוסיף כי הוא מתקשה לקבל את עדות העובד שמהמקום שבו עמד בעת הנפילה כלל לא יכול היה לראות את הרחוב. עוד קבע השופט כי עדות התובעת הייתה מהימנה ואמינה אף שעברה חקירה נגדית קשה.

השופט הוסיף כי הוא לא מייחס חשיבות רבה לדו"ח של מד"א לנוכח מצבה של התובעת, שסבלה מכאבים עזים וסביר להניח שלא יכלה למסור באותו הזמן גרסה סבירה והגיונית. הוא הפנה לכך שבגרסה שמסרה במיון של בית החולים לא היה זכר לסחרחורת והעובדה שאף לא נבדקה על-ידי נוירולוג רק מחזקת את המסקנה שלא זו הייתה הסיבה לנפילה.

השופט קבע כי האחריות לתאונה מוטלת ברובה על חברת הבנייה בשל רשלנות שהתבטאה בחסימת היציאה הראשית ובהותרת פסולת בניין באזור שדרכו עברו הדיירים ביציאה ובכניסה לבניין, וסיכנה אותם. עם זאת, השופט ייחס 25% מהאחריות לתאונה לתובעת מאחר שהייתה מודעת למפגע, ראתה אותו, ולא נזהרה.

באשר לפיצויים, בהתאם לעמדתו של אורתופד שמונה כמומחה רפואי מטעם בית המשפט, קבע השופט שהתובעת נשארה עם נכות רפואית בשיעור של 19.25% שמתבטאת גם בהיבט התפקודי. הוא קבע כי אין ספק שהנכויות שלה מקשות עליה וודאי שפגעו ביכולת שלה להשתכר, במיוחד בהתחשב בגילה.

בסופו של דבר השופט קבע כי הפיצויים שמגיעים לה על הפסדי שכר, אובדן כושר עבודה, עזרה, הוצאות רפואיות וכאב וסבל עומדים על 188,609 שקלים בניכוי אשם תורם. לאחר הפחתת תגמולי ביטוח לאומי שקיבלה עקב התאונה חויבה הנתבעת לשלם לה 107,227 שקלים בתוספת החזר הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של כ-25,000 שקלים.  

לפסק הדין בת"א 5648-11-17

  • ב"כ התובעת: עו"ד אתי צדיקי
  • ב"כ הנתבעת: אבי דויטש, עו"ד נזיקין
עו"ד ליאור פלוטניק עוסק/ת ב- נזקי גוף ותאונות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ