אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> הורשע בפעם השנייה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול – ולא ירצה מאסר

הורשע בפעם השנייה בנהיגה תחת השפעת אלכוהול – ולא ירצה מאסר

מאת: עו"ד תומר יפרח | תאריך פרסום : 06/12/2021 16:24:00 | גרסת הדפסה

עו"ד תומר יפרח (צילום: אולגה יפרח, אילוסטרציה: why ke, Unsplash)

בהמלצת שירות המבחן בית המשפט נמנע מהפעלת המאסר המותנה שנגזר על הנהג בן ה-25 בפעם הקודמת מתוך רצון שלא לפגוע בשיקומו

השופט אלכס אחטר גזר לאחרונה מאסר על תנאי, פסילת רישיון ל-14 חודשים ו-150 שעות לתועלת הציבור על צעיר שהורשע בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים. הצעיר הורשע בעבר בנהיגה בשכרות ונגזר עליו מאסר על תנאי. עם זאת, השופט נמנע מהפעלת המאסר והאריך אותו, תוך העדפת שיקולי שיקום.

הצעיר נתפס לפני כשנתיים נוהג תחת השפעת משקאות אלכוהוליים בשעת לילה מאוחרת. בתחילה הוא כפר באשמה אך בהמשך הודע והורשע. ב-2018 נגזר עליו עונש מאסר מותנה לתקופה של 6 חודשים בשל עבירה דומה.

מטעם שירות המבחן הוגשה המלצה חיובית כך שעל הנאשם לא יוטל מאסר אלא יוארך עונש המאסר המותנה, ובמקביל יוטל עליו צו של"צ. השירות הגיש תסקיר ממנו עולה שינוי שחל בגישת הנאשם לאחר שנפתח נגדו התיק הנוכחי. בתסקיר צוין כי בעקבות ההליך הנאשם הפחית צריכת אלכוהול וחדל מלהסתובב בחברה שולית.

המדינה התנגדה וטענה שיש להטיל על הנאשם עונש מרתיע בדמות מאסר בפועל של לפחות 7 חודשים, פסילת רישיון לשנתיים ועונשים נלווים.  

היא הדגישה כי הרשעתו האחרונה של הנאשם הייתה בגין נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים ועונש המאסר המותנה לא הרתיע אותו לחזור לסורו כך שבנסיבות העניין לאור הישנות העבירה, אין מקום לנקוט בגישה טיפולית שיקומית ויש להטיל עליו ענישה מוחשית שיש בה כדי לבטא את חומרת מעשיו.

מנגד, בא כוח הנאשם עתר לאימוץ המלצת שירות המבחן. לגישתו ניתן במקרה זה שלא למצות עם הנאשם את מלוא חומרת הדין, שכן הנאשם הפנים את חומרת מעשיו ושינה את דרכיו. הסנגור הדגיש שהנאשם לומד לתואר הנדסאי בניין ומקיים כיום אורח חיים נורמטיבי.

עושה מאמצים

השופט אלכס אחטר מבית המשפט לתעבורה בחדרה הבהיר שנהיגה בשכרות היא עבירה חמורה ואחת מהסיבות המרכזיות לתאונות דרכים, דבר המסכן את שלום הציבור ופוגע בביטחונו. מצב זה מחייב את בית המשפט לנהוג ביד קשה בנהגים שיכורים. עוד ציין השופט כי הנאשם מחזיק ברישיון משנת 2013 ולחובתו 10 הרשעות קודמות.

עם זאת, השופט כתב שלהתרשמותו הנאשם עושה מאמצים כנים לשינוי אורחות חייו ולראיה, מאז ביצוע העבירות בתיק זה, לא נרשמו לחובתו הרשעות נוספות. "מדובר בצעיר בן 25 מתפקד באופן נורמטיבי וחיובי, מאורס ולומד הנדסאות בניין".

עוד הוא כתב שכלל, כשנאשם שנדון למאסר על תנאי מורשע בגין עבירה נוספת, בית המשפט יפעיל את המאסר על תנאי. "באופן זה, יחויב הנאשם אשר נדון לעונש מאסר מותנה, לנהוג בזהירות יתרה בתקופת התנאי".

ואולם, במקרה זה יש להקל עם הנאשם לאור אפשרות שיקומו ולהימנע משליחתו לתקופה ממושכת מאחורי סורג ובריח, במהלכה יתערבב עם חברה בה פשתה התרבות העבריינית.

"יש לנסות ולאפשר לו להוכיח עצמו הפעם מתוך מוטיבציה אמיתית", סיכם השופט.

בסופו של דבר הורה השופט על חידוש עונש המאסר המותנה בן ה-6 חודשים בשנתיים נוספות.

בנוסף רישיונו של הנאשם נפסל ל-14 חודשים, בניכוי 6 חודשי פסילה שכבר רוצו. כמו כן, נגזרו על הנאשם פסילת רישיון על תנאי וצו שעות לתועלת הציבור בהיקף 150 שעות.

עוד נגזרו עליו קנס בסך 2,000 שקל והתחייבות להימנע מביצוע עבירות דומות.

  • ב"כ המאשימה: עו"ד מילנה סדיקוב
  • ב"כ הנאשם: עו"ד ג'בר ג'בארין
עו"ד תומר יפרח עוסק/ת ב- תעבורה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

שחקן

"הנאשם עושה מאמצים כנים לשינוי אורחות חייו" ולומד משחק
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה
"תמיד אעשה את המקסימום בשביל הלקוח"
עו"ד אבי הורביץ | אילוסטרציה: Scott Graham on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ