אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הוט ניסתה להגיע להסדר פשרה בייצוגית, ביהמ"ש: מדובר במחטף

הוט ניסתה להגיע להסדר פשרה בייצוגית, ביהמ"ש: מדובר במחטף

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 12/07/2012 15:19:00 | גרסת הדפסה

להחלטה בעניין יוני בן סימון נגד הוט מערכות תקשורת בע"מ

בית משפט המחוזי מרכז דחה בקשה לאישור הסדר פשרה בייצוגית שהוגשה נגד 'הוט', בה נטען כי היא ממשיכה לגבות מלקוחותיה דמי מנוי גם לאחר שדרשו לבטלו. נקבע: ההסדר אינו הוגן כלפי הלקוחות.

עורך דין שהצטרף כמנוי לשירותי הטלוויזיה של הוט, טען כי ביקש להתנתק מהשירות בעקבות הודעת הוט על הסרת ערוץ הולמרק מלוח השידורים. לטענתו, נציג טלפוני של החברה חזר אליו והבטיח לו כי הוא מנותק משירותיה, והוט אספה את הציוד מביתו. אלא שלטענתו, הופתע לגלות כי הוט ממשיכה לגבות ממנו דמי מנוי מלאים, בסכום מצטבר של 826.61 שקלים.

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהגיש נגד הוט, טען עוה"ד כי החברה אינה רשאית לגבות מלקוחותיה דמי מנוי לאחר שהודיעו על ביטולו, ודרש לחייבה בהשבת הכספים שגבתה שלא כדין, ובפיצוי בגין עוגמת הנפש והפגיעה באוטונומיה שנגרמה לכלל הלקוחות שלא נותקו.

הוט טענה בין היתר, כי מרבית המבקשים להתנתק משירותיה עושים זאת על מנת לשפר את תנאי ההתקשרות, וכי עניינו של המבקש אינו מדגים פסול בהליכי הניתוק שלה, ולכל היותר חל במקרה זה כשל נקודתי. הצדדים הגיעו ביניהם להסדר פשרה וביקשו מביהמ"ש לאשרו.

בין היתר הסכימו הצדדים, כי בקשת האישור תתוקן, כך ש'הוט טלקום' תצורף לתביעה והקבוצה הוגדרה ככל מנוי שביקש להתנתק משירותיהן בשבע השנים האחרונות והמשיכו לגבות ממנו דמי מנוי לאחר מועד הניתוק (אף אם דמי המנוי הושבו לו).

בנוסף, התחייבו שתי החברות לעדכן את מערכת החיוב בדבר ההסכמות, ולהעניק הטבות בשווי 4 מיליון שקל למנויי הוט, תרומה לקהילה בשווי 7 מיליון שקל, גמול למבקש בסכום 319,000 שקל ושכ"ט עו"ד של 781,000 שקל.

המועצה לצרכנות והיועמ"ש התנגדו להסדר, וטענו בין היתר, כי לקוחות רבים מלינים על כי הוט ממשיכה לגבות מהם דמי מנוי גם לאחר שביקשו להתנתק, וכי ההסדר אינו מפצה את חברי הקבוצה ומטיל חבות מזערית על הוט, ולפיכך למעשה הוא פוגע בצרכנים.

השופטת מיכל נד"ב קבעה כי הסדר הפשרה אינו סביר והוגן כלפי חברי הקבוצה. נקבע בין היתר, כי צירוף טלקום משנה מהותית את התובענה מאחר ושירותיה- אינטרנט וטלפון, שונים משירותי הטלוויזיה של הוט, כך שיתווספו לקבוצה חברים רבים, מה שיקטין את הפיצוי לכל אחד מהם.

ההסדר, כך נקבע, הינו מעין מחטף לכיסוי תביעות שטרם נולדו נגד הליקויים בשירותי טלקום, ולא ניתן לאפשר לה ליהנות ממעשה בית דין לטובתה, באמצעות צירופה לתובענה ייצוגית אגב הסדר פשרה כשאין לה בתביעה כל חלק.

עוד נפסק, כי לאור העובדה שכחודש לפני שהסדר הפשרה נחתם, הכריזה הוט במסיבת עיתונאים על כוונתה לתרום לקידום החינוך בישראל, לא ניתן לראות בתרומה שממילא התכוונה לתת, כסעד לטובת הציבור מתוקף הסדר הפשרה.

לבסוף נפסק, כי הסעד הראוי במקרה זה, הינו השבת הכספים שנגבו מחברי הקבוצה ביתר, וזאת גם אם הדבר דורש מאמץ מצד הוט.

להחלטה בעניין יוני בן סימון נגד הוט מערכות תקשורת בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ