אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הגיעו לאירוע יותר אורחים מהמוסכם? לא תפוצו אם השירות התעכב!

הגיעו לאירוע יותר אורחים מהמוסכם? לא תפוצו אם השירות התעכב!

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 26/05/2010 11:14:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין טולדנו ואח' נ' אשל השומרון-מועדון הנופש הישראלי

הורים שחגגו את בר המצווה של בנם באולם אירועים בבית מלון, טענו כי אורחיהם לא נהנו מהאירוע כיוון שלא היו מספיק שולחנות ואיכות האוכל הייתה ירודה. ביהמ"ש דחה את התביעה, וקבע: בית המלון התמודד יפה עם כמות אורחים גדולה מהמצופה.

התובעים חתמו על הסכם לעריכת בר המצווה של בנם באולם האירועים של בית המלון אשל השומרון. במועד החתימה על ההסכם, שילמו כמקדמה 20% מעלות האירוע, והשאירו את פרטי כרטיס האשראי שלהם. בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, העלו התובעים טענות בנוגע לאופן בו נוהל האירוע, כאשר לטענתם, האירוע לא נוהל כראוי, בין היתר, מכיוון שלא היו מספיק שולחנות והאוכל היה באיכות ירודה. התובעים טענו, כי לפני האירוע הודיעו לבית המלון, כי יגיעו 260 אורחים, כאשר בפועל הגיעו 277 אורחים, אולם בית המלון לא היה ערוך לפתיחת שולחנות רזרביים. עקב פגמים אלה, כך נטען, יצאו אורחיהם רעבים ומאוכזבים. התובעים דרשו לקבל חזרה את כספם וכן פיצוי בגין עגמת הנפש שנגרמה להם.

לטענת בית המלון, ההורים ביקשו לערוך אירוע זול ולפיכך לא שדרגו את החבילה הסטנדרטית שהוצעה להם, וכי על אף שהוסכם על הגעת כ-250 אורחים, בפועל הגיעו 320 אורחים. עוד טען בית המלון, כי כאשר פנה רב המלצרים להורים בהמלצה לערוך שולחנות נוספים, הם התמהמהו בהחלטתם, מה שגרם לעיכוב בעריכת השולחנות הרזרביים.

ההורים אחראים למחדלי האירוע

השופטת דורית פיינשטיין מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחתה את התביעה בקובעה, כי מספר האורחים שהגיעו לאירוע בפועל עלה על מספר האורחים עליו הודיעו התובעים, ועל מספר המנות שהוזמנו. בנסיבות אלה, כך נפסק, התובעים הם האחראים לעיכובים, ככל שהיו כאלו, בעריכת שולחנות נוספים.

"התרשמותי היא כי הנתבעת דווקא יצאה מגדרה, בכך שהצליחה להתמודד עם מספר מוזמנים רב מהמצופה, אפשרה לילדים לשבת בלובי ואף ניסתה להענות תוך כדי האירוע לשלל הטענות של התובעים", כתבה השופטת.

בנוסף, נדחו טענותיהם הנוספות של התובעים בנוגע לכמויות האוכל, איכותו ואופן ההגשה, וכן טענתם כי הסכמות בעל פה בינם לבין האולם לא קוימו.

לפיכך, התביעה נדחתה והתובעים חויבו בתשלום הוצאות משפט של 2,000 שקלים לבית המלון.

לפסק הדין בעניין טולדנו ואח' נ' אשל השומרון-מועדון הנופש הישראלי

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ