אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הבעל ברח מהארץ - האישה לא תוכל להתגרש

הבעל ברח מהארץ - האישה לא תוכל להתגרש

מאת: עו"ד חגית הלוי | תאריך פרסום : 07/06/2015 18:03:00 | גרסת הדפסה

צילום: By kamuelaboy www.morguefile.com

אף שבית הדין הרבני החליט לחייב את הבעל בגט, אין שום אפשרות אופרטיבית לקיים את פסק הדין, מאחר שהאיש נמלט מהארץ בעורמה והודיע כי אינו מוכן לשתף פעולה עם בית הדין הרבני. אב בית הדין קרא למחוקק לאפשר הסגרתו.

בני הזוג נישאו ב-2012, לאחר שבע שנות זוגיות, תחילה הם בנישואים אזרחיים בבלגיה, שם התגוררו ולאחר מכן, בנישואים כדת משה וישראל. בין לבין האישה חלתה ואושפזה בבית חולים פסיכיאטרי, והוריה הביאו אותה לישראל לקבלת טיפול רפואי.

לסיוע בפתיחת תביעת גירושין:

עורך דין גירושין

לא חלף זמן רב מיום חזרתה, והאישה הגישה תביעת גירושין לבית הדין הרבני האזורי בנתניה, בה העלתה טענות חמורות כלפי הבעל, בהן כי נהג כלפיה באלימות, לרבות אלימות מינית שכללה כפיית יחסי מין.

בדיון שהתקיים בבית הדין במאי השנה טענה האישה כי הבעל ברח לצרפת לאחר שקיבל הזמנות לדיון בתביעה ואף הוצא נגדו צו הבאה. בסופו של דבר, הוא הצליח לברוח לחו"ל למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מהארץ נגדו.

מאחר שנקלעה לדרך ללא מוצא, ביקשה האישה מבית הדין שלפחות יחייב את בעלה בגט שלא בנוכחותו. האישה הציגה בפני בית הדין מיילים ששלח בעלה לחוקר שמונה מטעם הנהלת בתי הדין לצורך איתור הבעל, ובו הודיע כי אינו מתכוון לבוא לדיונים. "אתם תחפשו אותי שנים", הוא כתב שם.

בנוסף, הציגה האישה מייל שכתב לה ובו דרש 55 אלף יורו תמורת הגט, תוך שציין כי "אין משא ומתן על סכום הכסף". עוד הוא הודה במייל זה כי הצליח להערים על כולם, כולל משטרת ישראל ועכשיו מתכונן להחליף שם משפחה ולהוציא ויזה לארה"ב, כדי שלא תוכל למצוא אותו.

בהסתמך על דברים אלה טענה האישה כי לבית הדין סמכות לחייבו בגט למרות היעדרותו, בפרט כשכיום היא בת 43 ללא ילדים והשעון הביולוגי שלה מתקתק.

מה זה עוזר?

אב בית הדין, הרב מיכאל עמוס, קיבל את התביעה לאחר שקבע כי "דין הבעל כדין מורד". הדיין נסמך על היעדרויותיו המכוונות של הבעל מהדיונים ועל תוכן המיילים שכתב לאשתו ולחוקר מטעם בית הדין. הכרזת הבעל כמורד, משמעותה שניתן לחייבו בגט גם אם לא נשמעו טענותיו ואף שטענות האישה לא הוכחו. 

הדיין הוסיף כי הגירושים במקרה זה מחויבי המציאות לנוכח העובדה שהצדדים פרודים מזה זמן רב ואינם רוצים זה בזו יותר. עוד התחשב הדיין בגילה של האישה, שרוצה ילדים ואין לה עוד הרבה זאת, בעוד שלבעל יש כבר מספר ילדים מנישואים קודמים.

אלא שבפועל, גם חיובו של הבעל בגט לא יביא לאישה מזור, שכן כל עוד הבעל לא מגיע לבית הדין ולא ניתן לאתרו, לא ניתן לכפות עליו את ביצוע הגט.

בשלב הזה קרא בית הדין למחוקק להתערב ולתקן את החוק כך שיאפשר לבית הדין להסגיר כל בעל או אישה שחויבו בגט ולהביאם בכפייה לבית הדין על מנת שיתאפשר לקיים את פסק הדין לגירושים. הרבנים שניאור פרדס ואריאל ינאי הצטרפו לפסק דינו של אב בית הדין.

יוצא אפוא, שנכון לעכשיו, לאישה יש פסק דין המחייב את הבעל בגט, אך עדיין אין לה איך להתגרש.

  • ב"כ האישה: עו"ד הרב צוריאל בובליל

* עו"ד חגית הלוי עוסקת בדיני משפחה

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
גירושין: כיצד "לעשות את זה יפה" ומבלי להסתכן
עו"ד אילן יעקובוביץ, צילום: מלי אורן
"סוף מעשה במחשבה תחילה": על פרידות של זוגות לא נשואים
עו"ד מורן בריק מילר, אילוסטרציה חיצונית: Dollarphotoclub.com
צוואה מדויקת: הדרך שלכם למנוע סכסוכי ירושה
עו״ד אבי עומר (צילום: נתן עומר)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ