- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- מיסוי יחיד
- החזר מס שבח
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
האזעקה הפריעה לשכנים - החנות תפצה ב 3,500 שקלים
לפסק הדין בעניין שחר אלוני נגד בן זיקרי ניסים
אזעקה של חנות פעלה שוב ושוב במשך דקות ארוכות מבלי שנותקה. בית המשפט קבע כי השכנים יפוצו ב 3,500 שקלים בגין עגמת נפש.
התובעים טענו, כי הפעלה חוזרת ונשנית של האזעקה בבית עסק הסמוך לביתם, מטרידה אותם בניגוד לחוק העזר העירוני. לטענתם, במקרים רבים, לא חדלה האזעקה מלפעול בתוך 6 דקות כנדרש בחוק, ובעל העסק אף הפר את ההוראה המחייבת התקנת שלט, ובו מס' הטלפון ושמו של בעל העסק או מנהלו.
התובעים דרשו מבית המשפט לתביעות קטנות בראשל"צ לחייב את בעל העסק להתקין שלט הכולל את מס' טלפון שלו, וכן לחייב את העסק למנוע כניסת גורמים המביאים להפעלת סרק של המערכת. עוד דרשו התובעים, לחייב את עיריית ראשל"צ לפרוץ לחנות ולנתק את האזעקה בכל פעם שמשך האזעקה יחרוג מהקבוע בחוק ולקנוס את העסק בבוקר שלמחרת.
לבסוף, דרשו התובעים פיצוי של 30,000 שקלים עבור עוגמת הנפש ופגיעה באיכות החיים והעבודה עקב ההפרעות לשינה בגין הפעלת האזעקה בשעות הלילה.
החנות טענה, כי האירועים לגביהם הוגש כתב התביעה נבעו מתקלה במערכת, אשר תוקנה זה מכבר. עוד נטען, כי החנות מנויה על שירות "מוקד אמון" שאחראי על האזעקה וטיפול בתקלות, ומספר הטלפון של המוקד מודבק על בית העסק.
העירייה טענה, כי טיפלה בפניות בצורה סבירה, וכי נציגי העירייה התריעו בפני בעל העסק על התלונות הרבות של השכנים.
האזעקה פעלה יותר מ 6 דקות
השופטת יעל בלכר קבעה, כי ביהמ"ש לתביעות קטנות, מוסמך לדון בתביעה הכספית בלבד. נקבע, כי הוכח, שמערכת האזעקה פעלה בתקופה שקדמה להגשת התביעה, בניגוד לחוק העזר כאשר לא חדלה מלפעול כנדרש, בתוך 6 דקות, וכי בעלי החנות הפרו את ההוראה המחייבת אותם לרשום את מס' הטלפון ושמו של בעל העסק או מנהלו, שכן לא די לעניין זה במדבקה של "מוקד אמון".
התביעה נגד העירייה נדחתה, באשר נקבע כי היא פעלה בצורה סבירה.
החנות חויבה לשלם לתובע פיצוי של 3,500 שקלים עבור עוגמת נפש שנגרמה לו בשל פעילות האזעקה שלא כדין, וכן הוצאות משפט של 650 שקלים.
לפסק הדין בעניין שחר אלוני נגד בן זיקרי ניסים
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.
