אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> האולפנים המאוחדים ישלמו 750 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים ב"יומני גבע"

האולפנים המאוחדים ישלמו 750 אלף שקל על הפרת זכויות יוצרים ב"יומני גבע"

מאת: מערכת PsakDin | תאריך פרסום : 10/12/2013 16:17:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד רפאל בייפוס

לפסק הדין בעניין ברקי פטה חמפריס (ישראל) בע"מ נ' האולפנים המאוחדים בע"מ ואח'

לאחר דיונים ארוכים שהתפרסו על פני שתי ערכאות הלוך ושוב, חויבו האולפנים המיוחדים לפצות את החברה בעלת הזכויות ביומני החדשות הידועים לכל כ"יומני גבע" בסך של כ- 770 אלף שקל. זאת, לאחר שהוקרנו בבתי קולנוע ללא רשות במשך כ- 13 שנים.

תחילתה של הפרשה בהגשת תביעה על סך 800 אלף שקל לבית המשפט המחוזי, כנגד חברת האולפנים המאוחדים ואולפני הרצליה. התובעת, חברת ברקי פטה חמפריס ביקשה פיצוי בגין שימוש שעשו האולפנים ביומני החדשות "יומני גבע", אשר שודרו בבתי הקולנוע בישראל בין השנים 1996-2009.

בית המשפט המחוזי קיבל את התביעה וקבע כי הבעלות ביומני החדשות שייכת לתובעת. בערעור שהוגש לביהמ"ש העליון, הוחלט להותיר את ההחלטה על כנה ו הדיון הוחזר למחוזי, על מנת שיקבע את שווי והיקף הפיצויים.

בתצהיר שהוגש מטעם מנכ"ל התובעת ואשר נתמך בחוות דעת חשבונאית, נטען כי שימוש הנתבעות ביומני גבע במהלך השנים, הניב להן רווח של כמעט 5 מליון שקל.

לעומת זאת, טען מנכ"ל הנתבעות, מבלי לתמוך את טענותיו בחוות דעת כלשהי, כי הדוחות הכספיים בשנים מתייחסת התביעה, מעלים כי אחזקת יומני גבע כלל לא הניבה רווחים אלא הפסדים בלבד.

בשלב הסיכומים, ביקשה התובעת לפסוק לה פיצוי על פי קביעת בית המשפט העליון, לפיה על הנתבעות להעביר לה כל רווח שצברו כתוצאה מהשימוש ביומנים, בניכוי הוצאות שהוציאו לשם אחזקתם.

טענת הנתבעות חסרת פשר כלכלי

השופטת חנה ינון קבעה כי אין לקבל את גרסת הנתבעות לפיה אחזקת יומני גבע והפצתם היוותה עול כלכלי עבורן, עד כדי הפסדים.

"סביר להניח כי הללו פעלו לשם רווח" כתבה השופטת ודחתה את טיעוני הנתבעות שלעמדתה הינן חסרות פשר כלכלי ומעשי, במיוחד לאחר המאבק הממושך שניהלו הצדדים על הבעלות ביומנים.

לבסוף, פסקה השופטת על סמך תחשיב התובעת כי לאחר ניכוי הוצאות הנתבעות, עליהן לשלם לתובעת פיצוי של כ- 770 אלף שקל. עוד נקבע כי הנתבעות תשאנה בהוצאות התובעת ובשכ"ט עו"ד בסך של 12,500 שקל.

כאשר מדובר בתביעת זכות יוצריםעל בית המשפט לקחת בחשבון בין היתר גם את טיב היחסים בין הצדדים.

במקרה שלפנינו, מדובר במחלוקת ארוכת שנים בין שותפים ולא מדובר בהתנהגות בוטה של הפרת זכויות יוצרים. במצב זה, על בית המשפט לחשב את הנזק שנגרם בפועל על ידי המפר ואין מקום לפסיקת פיצויים סטטוטוריים של עד 100 אלף שקל ללא הוכחת נזק בגין כל הפרה כקבוע בחוק זכות יוצרים.

לפסק הדין בעניין ברקי פטה חמפריס (ישראל) בע"מ נ' האולפנים המאוחדים בע"מ ואח'

* הכותב הינו עו"ד העוסק בתחום הקניין הרוחני.

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמור.

למדור: קניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ