אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> האוטובוס לא הגיע לישוב נטף- אגד תשלם פיצוי בסך 1,500 ש"ח

האוטובוס לא הגיע לישוב נטף- אגד תשלם פיצוי בסך 1,500 ש"ח

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 27/11/2007 12:58:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין וילגה אליהו נגד אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

בית המשפט קבע, כי אגד תשלם פיצויים בסך 1,500 ש"ח למדריך בחוגי סיור, וזאת בשל אי הגעת אוטובוס אגד ליישוב נטף בהמלך סיור עם קבוצת בני נוער.

התובע, מדריך בחוגי סיור, יצא ביום 20.1.07 עם קבוצה של 16 בני נוער בגילאי 14-15 לטיול בן יומיים בהרי ירושלים. עקב תנאי מזג אוויר גשום הוחלט לסיים את הטיול בישוב נטף.

התובע טען, כי בדק טלפונית במודיעין של אגד ונאמר לו שקו אוטובוס 187 יוצא בשעה 16:00 מהר אדר ובערך בשעה 16:10 נכנס לנטף. לטענתו, הקבוצה הייתה בתחנה בשעה 15:55, אך האוטובוס לא הגיע.

בשעה 16:20 התקשר התובע שוב לנתבעת ונאמר לו שהאוטובוס יצא כרגיל ושעליהם להמתין לאוטובוס הבא, שאמור להיות בשעה 19:10. הואיל וגם אוטובוס זה לא הגיע, הוזמנה הסעה פרטית, שהגיעה בשעה 21:00 לנטף ולקחה את קבוצת הנערים, רטובים וקפואים לאחר כ-5 שעות של המתנה.

אגד טענה, כי על פי רשיון קו 187, אוטובוס שיוצא מהר אדר לכיוון ירושלים לא נכנס לישוב נטף אלא לפי צורך, ורק במידה שאחד הנוסעים מבקש להיכנס לנטף.

השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים העדיפה את גירסתו של התובע ותמהה על טענתה של אגד. לדבריה: ..." "צורך" זה הוא של אחד הנוסעים מהר אדר. אך מה עם נוסעים מנטף בשעות אלה? האם להם אין "צורך" שהאוטובוס יכנס לנטף ויקחם לירושלים? האם זה סביר שנוסע מנטף יצטרך ל"הזמין" את האוטובוס במיוחד כאשר מדובר בקו קבוע?".

ההסבר של אגד במרכז המידע היה בלתי מספק

נקבע, כי התובע הבין, כנראה, שאוטובוס של אגד יכנס לנטף בסביבות שעה 16:00, ובהתאם לכך תכנן את חזרתה של הקבוצה לירושלים. לפיכך, גם אם התובע טעה בהבנת העניין, נראה שטעות זו מקורה בהסברים בלתי מספיקים שניתנו לו במרכז המידע של אגד.

בהתאם לכך, התקבלה התביעה בחלקה, ונקבע כי אגד תשלם לתובע סכום של 305 ש"ח בשל נזקיו הישירים (החזר עבור כרטיסיות שנקנו מראש, ההסעה הפרטית והוצאות הטלפון למרכז המידע של הנתבעת), וכן 1,200 ש"ח עבור הוצאות משפט ועוגמת הנפש של התובע ושל הקבוצה לגבי הסיום הלא מוצלח של הטיול.

בסך הכל תשלם אגד לתובע סכום של 1,505 ש"ח בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק .

לפסק הדין בעניין וילגה אליהו נגד אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ