אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> האב ישלם פחות מזונות: יש להימנע מ"בית עשיר" לעומת "בית עני"

האב ישלם פחות מזונות: יש להימנע מ"בית עשיר" לעומת "בית עני"

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/11/2018 12:27:00 | גרסת הדפסה

עורך דין דיני משפחה, האב ישלם פחות מזונות: יש להימנע מ"בית עשיר" לעומת "בית עני"[אילוסטרציה חיצונית: ]

אף שלפני מספר שנים חתם על הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק הדין, השופטת קיבלה את תביעתו, לאחר ששוכנעה כי מספר שינויים שאירעו בחיים שלו ושל גרושתו מצדיקים הפחתת מזונות.

בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קיבל לאחרונה את תביעתו של אב לשני ילדים בני 9 ו-7, במסגרתה ביקש להפחית את סכומי המזונות להם התחייב בהסכם גירושין לפני כשש שנים – הסכם שאושר על ידי בית משפט, בו התחייב לשלם 3,600 שקל לחודש (1,800 שקל לכל ילד).  

השופטת חני שירה קבעה כי מספר שינויים בחייהם של השניים, בצירוף עם פסיקת בית המשפט העליון משנה שעברה בדבר חתירה לשוויון בין ההורים במזונות ילדים מעל גיל 6, מצדיקים יחדיו הפחתה משמעותית של סכומי המזונות – מ-3,600 שקל ל-2,100 שקל – אותם האב ישלם עד הגיעם לגיל 18.

האב, שיוצג על עו"ד אסי סגל ממשרד סגל-שמחיוב, טען בין היתר כי מאחר שבתחילת ההליך לא היה מיוצג, לא היה מודע להלכת בית המשפט העליון, שניתנה במהלך ניהול ההליך, בדבר מזונות במצב של חלוקת זמנים שווה יחסית, בין ההורים – במקרה זה החלוקה היא 40% אצל האב ו-60% אצל האם.

טענתו המרכזית היתה כי חל מה שנקרא בלשון המשפטית "שינוי נסיבות מהותי", שכן הוא נישא בשנית ונולדו לו שני ילדים נוספים, האם עברה לגור עם בן זוג בעיר אחרת, וכן מרוויחה כיום משכורת גבוהה יותר מבעבר.  

האם-הנתבעת, שיוצגה על ידי עו"ד ישראל ויסבלט, טענה בין היתר כי מדובר בשינויים שחלקם צפויים, ובכל מקרה אינם מצדיקים הפחתת מזונות, מה גם שהאב קיבל 300,000 שקל במסגרת היוון מדור, כאשר דירת הצדדים הועברה לאם.

לקיים את השוויון

השאלה המרכזית שנדרשה להכרעה היתה האם האב הוכיח שאכן חל "שינוי נסיבות מהותי" במצב הדברים, המצדיק הפתחת מזונות.

במקרה זה השופטת שירה סברה כי האב אכן הוכיח שינוי שכזה, וזאת מאחר שהוצאות החינוך של הילדים פחתו באופן ניכר (הפסקת צהרון), לאב נולדו שני ילדים נוספים, האם עברה להתגורר בעיר אחרת (עם בו זוג), עובדה שמחייבת את האב לנסיסעות ארוכות.

השופטת קבעה כי כל אלה במצטבר, יחד עם פסק דינו של בית המשפט העליון, מביאים למסקנה שיש מקום להפתחה של המזונות.

כמו כן, השופטת התחשבה בכך שהאב משתכרת כ-13,200 שקל בחודש ואילו משכורתו של האב עומדת על 11,800 שקל, ולאחר תשלום המזונות וקבלת קצבת ילדים, האם למעשה מקבלת מדי חודש סכום של 17,000 שקל, בעוד שלאב יש מדי חודש סכום של 8,200 שקל. זאת, אל מול העובדה שהילדים נמצאים אצל האב 40% מהזמן, ו-60% מהזמן אצל האם.

במצב זה, השופטת סברה כי עקרונות השוויון אינם יכולים להתקיים. השופטת אף ציינה כי יש להימנע ככל שניתן ממצב שבו יש בית 'עשיר' לעומת בית 'עני', וזאת אף לפני בחינת ההוצאות של האב על ילדיו הנוספים והמשכנתא על ביתו החדש.

לאחר שבחנה את הדברים, השופטת החליטה כי סכום המזונות החודשי יופחת מ-3,600 שקל ל-2,200 שקל. בנוסף לכך נקבע כי לנוכח התמשכות ההליך, ההפחתה תחל "לאחור" החל מחודש דצמבר 2017 (הסכום ינוכה בחודשים הבאים עד איפוס החוב).

לקריאת פסק הדין תמ"ש 48881-01-16

·       ב"כ התובע: עו"ד אסי סגל

·       ב"כ הנתבעת: עו"ד ישראל ויסבלט

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ