אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לייצוגית ע"ס 735 מליון ש"ח נגד אגד-גובה מחיר מוזל בקווי המהדרין

בקשה לייצוגית ע"ס 735 מליון ש"ח נגד אגד-גובה מחיר מוזל בקווי המהדרין

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 12/09/2011 12:56:00 | גרסת הדפסה

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין מנשה נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך 735 מליון שקלים נגד אגד בטענה, כי גביית מחירי נסיעה מוזלים מלקוחותיה החרדים המשתמשים בקווי ה'מהדרין', תוך אי חשיפת המידע בדבר קיומם של הקווים, מהווה אפליה אסורה.

המבקשת, תושבת אשדוד, הגישה בקשה לאישור תובענה ייצוגית באמצעות עוה"ד יוחי גבע, בגין אפליית הנוסעים החילונים במסלולים בהם קיימים בנוסף לקווים הרגילים גם קווי 'מהדרין' המיועדים לנוסעים חרדים, ככל הנוגע למחירי הנסיעה ונוחותה.

המבקשת טענה כי ביקשה לנסוע מאשדוד לחצור הגלילית באוטובוס אגד, ומשלא מצאה קו ישיר, נסעה בשני קווים- ראשית מאשדוד לירושלים, ולאחר מכן מירושלים לחצור הגלילית, ושילמה עבור הנסיעות 65 ש"ח, כאשר לימים נודע לה, כי יכולה הייתה לנסוע באוטובוס ישיר בקו 'למהדרין', המיועד לקהילה החרדית, שאילו הייתה נוסעת בו, עלות הנסיעה הייתה מסתכמת ב 40 ש"ח בלבד. לטענתה, בעת שרכשה את כרטיסי הנסיעה לא ידעה כלל כי יש הבדל במחיר ובמסלולי הנסיעה בין הקווים הרגילים לקווים החרדיים, באשר נתוני קווי המהדרין אינם מפורסמים במרכז המידע של אגד או באתר האינטרנט שלה, כך שמדובר למעשה במידע חסוי שמתברר לצרכן רק אם הוא "יודע סוד".

נטען, כי אגד מפעילה כ 30 קווי תחבורה המיועדים לצרכי הציבור החרדי, אשר מזכים את נוסעיה בהטבות ובהן, נוחות וזמן נסיעה קצר יותר מקו רגיל מקביל ומחיר מופחת, כאשר כל חטאם של הלקוחות שאינם "שותפים לסוד", הוא היותם חילוניים, ובהתנהלותה זו מפלה אותם אגד לרעה בניגוד לחוק.

עוד נטען, כי במרבית המקרים, אגד היא האלטרנטיבה היחידה לנסיעה בתחבורה ציבורית בקווים המקבילים במסלולם לזה של קווי המהדרין, וכי בהתנהלותה הפכה את הנוסעים החילוניים ללקוחות "סוג ב", תוך שהיא מצניעה את המידע הנוגע להפעלת קווי המהדרין, ואינה מוסרת להם את המידע בצורה אקטיבית- הכל על מנת להנציח את המצב הקיים ולהמשיך לגרוף כספים מכלל ציבור הנוסעים, למעט נוסעי המגזר החרדי.

המבקשת טענה, כי נזקיה הממוניים מסתכמים ב 25 ש"ח, ונזקיה בגין עגמת הנפש והתחושה השלילית שנגרמו לה נאמדים בסך 100 ש"ח, ובסך הכל 140 ש"ח. באשר לקבוצה נטען, כי על דרך האומדנה מונה הקבוצה כ 7 מליון איש, שנאלצו לשלם מחיר מלא בניגוד למחיר המופחת בקווי המהדרין (העומד בממוצע על כ 30%- 50% ממחיר קו הנסיעה הרגיל), ובסך הכל, התבקש בית המשפט לחייב את אגד בפיצוי הקבוצה ב 735,000,000.

לבקשה לאישור תובענה ייצוגית בעניין מנשה נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ