אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> בעקבות לידה שקטה: תביעת ענק נגד ביה״ח הסהר האדום

בעקבות לידה שקטה: תביעת ענק נגד ביה״ח הסהר האדום

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 30/01/2023 13:17:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Drew Hays, Unsplash

צעירה שהגיעה לבית החולים כדי ללדת את בתה הבכורה טוענת שרשלנות הצוות במעקב אחרי המוניטור הביאה לכך שהתינוקת נולדה ללא רוח חיים

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה לאחרונה תביעה נגד בית החולים הסהר האדום. התובעת פנתה ב-2021 למיון בית החולים בשבוע 39 להריון. כ-13 וחצי שעות לאחר מכן היא ילדה תינוקת ללא רוח חיים. בחוות דעת רפואית שהגישה התובעת נכתב כי בשעה שלפני הלידה המוניטור של דופק העוברית היה ממש לא תקין אך הצוות לא התייחס לכך. עוד נכתב כי התנהלות נכונה וביצוע ניתוח קיסרי חירום בזמן היו מונעים את הטרגדיה.

בתביעה שהוגשה על ידי עוה"ד נור רסלאן ממשרד עוה"ד אחמד רסלאן, סיפרה התובעת, כבת 27 כיום, שההריון נשוא התביעה היה תקין ובמהלכו בוצע מעקב הריון, בדיקות וביקורות שנמצאו תקינות. 

ביוני 2021 בשבוע 39 להריון, בשעה 11:00 בבוקר, היא פנתה למיון מיילדותי בבית החולים. בקבלתה למיון הסימנים החיוניים היו תקינים והעובר במצג ראש.

בסיכום הקבלה צוין שהאישה מתקבלת להפעלת לידה (זירוז) על ידי החדרת בלון. בהמשך קיבלה התובעת פיטוצין עקב מיעוט מי שפיר.

התינוקת נולדה כחצי שעה אחרי חצות הלילה ללא דופק וללא נשימה. החייאה שבוצעה על ידי רופא ילדים לא צלחה.

לטענת התובעת האירוע הקשה הוא תוצאה ישירה של הטיפול והמעקב הרשלני שניתן לה במהלך הלידה.

שעה ו-17 דקות

התובעת צירפה חוות דעת של מומחה במיילדות וגניקולוגיה אשר מומנה על ידי קרן השקעות ג׳סטיס. המומחה ציין שמטרה של ניטור דופק לב העובר היא לזהות את אותם העוברים המראים סימנים ראשונים של סבל עקב היפוקסיה (חוסר באספקת חמצן), כאשר התערבות בזמן הנכון על ידי יילוד בהקדם, ברוב המקרים בניתוח קיסרי, תמנע מוות תוך רחמי, מוות לאחר הלידה או נזק נוירולוגי תמידי של עוברים אלו.

במקרה זה, כתב המומחה, עד שעה וחצי לפני הלידה ניטור דופק לב העובר היה תקין לחלוטין. בשעה וחצי האחרונות של הלידה החלו להופיע שינויים במוניטור שהלכו והחמירו וחייבו יילוד מיידי של לפחות שעה לפני היילוד בפועל. המומחה קבע שיילוד מוקדם יותר היה מונע את מותה של התינוקת. 

הוא ציין שהחל משעה 23:00 בלילה בתרשים המוניטור ניתן לראות האטה משתנה עמוקה, עד 70 פעימות לדקה, עם התאוששות מאוד איטית. 

המיילדת הייתה ערה לניטור הלא תקין ולכן ציינה שהמוניטור נראה על ידי רופא שביקש להפסיק את מתן הפיטוצין.

מסיום ההאטה ועד ללידה עברו עוד שעה ו-17 דקות, כשבמהלך אותו זמן אין ברשומות חדר הלידה כל תיעוד של מהלך הלידה ואין כל התייחסות לתרשים דופק לב העובר.

המומחה הוסיף שהחל משעה 23:11 הניטור העוברי הלך והחמיר באופן שהצריך התייחסות מיידית וביצוע פעולות החייאה תוך רחמית אך באופן תמוה דבר מאלה לא נעשה.

החל משעה 23:30 המוניטור הצביע על היפוקסיה עוברית קשה המצריכה יילוד מיידי, כתב המומחה, אך עדיין לא הייתה כל התייחסות לניטור עד ללידה.

המומחה ציין שעם ניטור כמו זה אין להתפלא שהתינוקת נולדה ללא רוח חיים. לדבריו, היה צורך לסיים את הלידה בניתוח קיסרי דחוף בשעה 23:30, כשעה לפני הלידה בפועל, כשהעוברית הראתה סימנים של היפוקסיה שהלכה והחמירה.

באשר לנזק סיפרה התובעת שמאז ועד היום היא מתקשה להשיב את חייה למסלולם התקין, ואין כמעט יום בחייה בו אינה חושבת על האירוע הטראגי שעברה ועל כל מה שיכול היה להיות, אלמלא רשלנותו של בית החולים.

תגובת בית חולים הסהר האדום: 

"כתב התביעה הנטען לא נתקבל בבית החולים עד היום. לאחר קבלתו, בית החולים ימסור תשובתו במסגרת כתב ההגנה שיוגש לבית המשפט. למען הסר ספק, בית החולים דוחה כל טענה של רשלנות רפואית המיוחסת לו או לצוותים הרפואיים שלו."

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בלידה: מדריך
עו"ד דוד שרים צלם: אופיר הראל
הסדר הפשרה לנפגעי אלטרוקסין: לא משקף את הנזק לחולים
עו"ד אסף גרינבוים (צילום: סטודיו תומאס)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ