אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> בנו של אבי הפלמ"ח מבקש כי הגן לזכר אביו יוחכר לו

בנו של אבי הפלמ"ח מבקש כי הגן לזכר אביו יוחכר לו

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 03/12/2000 16:34:00 | גרסת הדפסה

יורם שדה, בנו של אבי הפלמ"ח יצחק שדה, מבקש מביהמ"ש המחוזי בתל-אביב, מתן צו שיחייב את מנהל מקרקעי ישראל/רשות הפיתוח, למלא אחר התחייבויותיו מ- 29.12.99, לפיהן ייחתם עמו הסכם חכירה לגבי חלקה ליד ביתו, המהווה גן זיכרון ליצחק שדה. תמורת זאת מוותר יורם שדה על תביעתו לבעלות על הקרקע הנ"ל, שתוכרז כשטח למגורים שהבנייה עליו אסורה.

עם שחרורו מן הצבא בדרגת אלוף בשנת 1949, התיישב יצחק שדה עם משפחתו בבית ביפו, ונהג בשטח הצמוד לבית מנהג בעלים, הציב בו את קרון הפיקוד ממנו ניהל קרבות במלחמת העצמאות, פינת זכרון לאחד ממפקדי השיירות לירושלים, ובמקום נערכו פגישות רבות של מנהיגי המדינה שזה עתה הוקמה.

עם מותו של יצחק שדה (בשנת 1952), המשיכו בנו ובני משפחתו, להחזיק בבית ובגן הזכרון. הבית עצמו, נרכש עבור יורם שדה בסיוע משרד הבטחון בשנות ה- 50 (התובע היה אז קטין), ואחר כך המשיך שדה בטיפוח הגן ונהנה מסיוע של גופים רבים כגון- עריית ת"א ומשרד החינוך.

ביולי 70, הגיש שדה תביעה לבעלות על הגן, ובעקבות תביעה זו, נחתם ההסכם עם המנהל. לטענת התובע, באוגוסט 95, הוא קיבל שומה בס"כ 320 אלף שקל, שהם עשרות מונים מהסכום שהוא צריך לשלם. השמאי הממשלתי קבע בעקבות פניית התובע, כי ערכה של החלקה, לפי השימוש בה כגן זיכרון הינו 5000 ש"ח בלבד.

התובע טוען, כי למרות הנ"ל, אין מנהל מקרקעי ישראל מגיב למכתביו בנושא ולאור הדברים הוגשה הבקשה. התובע מיוצג ע"י עורכי הדין עדי בר-טל ועמי אסנת.

טרם הוגש כתב הגנה.

כל הזכויות שמורות לאתר המשפט הישראלי פסק דין www.PsakDin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ