אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חברות >> ביקורת קשה של ביהמ"ש בבקשה לפירוק בנק לפיתוח תעשיה

ביקורת קשה של ביהמ"ש בבקשה לפירוק בנק לפיתוח תעשיה

מאת: פיני קרן | תאריך פרסום : 28/08/2002 12:34:00 | גרסת הדפסה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, מתחה ביקורת קשה על הבקשה לפירוקו של בנק לפיתוח התעשיה שהגישה חברת א.פ השקעות.

החברה ושניים מבעלי מניותיה, יצחק אביעד ומשה פרל, שאף ערבו לחובותיה של החברה, הגישו בקשה לפירוק הבנק, בטענה שהבנק היה לחדל פרעון ובסיסו חדל מלהתקיים.

השופטת אמרה כי אחרי עיון בבקשה, לא ברור לה עדיין מדוע הוגשה בשלב זה. השופטת קבעה כי הבקשה עומדת כל כולה על בסיס רעוע למדי ועילתה בספק. השופטת ציינה כי מגישי הבקשה מיהרו כל כך עד שאפילו לא טרחו לערוך הגהה לבקשה ולתקן שגיאות כתיב.

השופטת קבעה כי על מבקשי הפירוק, היה לשקול היטב את הגשת הבקשה וזאת כדי שלא לזרוע בהלה מיותרת בציבור. עוד אמרה השופטת כי המבקשים לא פנו לבנק בדרישה לכספים - ולהיפך, הבנק הוא התובע כספים מהחברה ואף הגיש בקשה להטלת עיקולים. מסתבר, קבעה השופטת כי התביעה לא מצאה חן בעיני החברה, העוסקת בהחזקתם ובהפעלתם של בתי אבות ופרויקטים של מקרקעין ולכן בחרו בהנפת חרב הפירוק במקום להתגונן בתביעה שהגיש הבנק.

בנוסף, אמרה השופטת כי רוב הראיות אותם מביאים המבקשים הם מתוך פרסומים בעיתונים וכיתובים מאתרי אינטרנט, והמבקשים מתעלמים מפרסומים "מרגיעים" לגבי יכולת הפרעון של הבנק ללקוחותיו.

"לא עולה מהבקשה" קבעה השופטת "כי המבקשים פנו לבנק בבקשה כל שהיא הנוגעת לפיקדונות או לאשראי וסורבו". לאור זאת, קבעה השופטת כי המזכירות לא תקבע את התיק לדיון, אלא לאחר שבאי כוח המבקשים יתייחסו להחלטה זו ויבהירו את הדברים תוך 24 שעות, הן לבית המשפט והן לכונס הנכסים הרשמי.

פש"ר 1828/02

למדור דיני תאגידים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חברות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חברות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ