- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- מיסוי יחיד
- החזר מס שבח
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
ביהמ"ש: נדרשת הפחתה של 9 קמ"ש מכל מדידה במצלמות א3
פסק דין חדש חושף כי לנוכח ליקויים בניסויי השטח שנעשו לבחינת אמינות המצלמות, יש צורך ב"טווח ביטחון" וקיים חשש מאכיפה בררנית כלפי בעלי רכבים שאינם חשמליים
לאחר הליך משפטי ארוך ומורכב, בית המשפט לתעבורה באשדוד הרשיע אתמול (שלישי) תשעה נהגים שביצעו עבירות מהירות שתועדו על ידי מערכת מצלמות א3. אולם לצד ההרשעה, פסק הדין מעלה לראשונה שאלות כבדות משקל על דיוק המדידה, רגישות המערכת לרכבים חשמליים והיברידיים – והחשש לאכיפה בררנית.
בשורה התחתונה, בית המשפט קבע כי מערכת א3 עומדת בדרישות התקן וכי ניתן להסתמך עליה כראיה קבילה, אך חייב את המדינה להפחית 9 קמ"ש מכל תוצאה הנמדדת במצלמות. הפחתה זו מורכבת מ-3 קמ"ש סטיית יצרן ו-6 קמ"ש נוספים שקבעה השופטת ליאת שמיר-הירש כ"טווח ביטחון", נוכח ליקויים בניסויי השטח והיעדר בחינת השפעת רכבים חשמליים.
ההגנה טענה כי מאחר שהמערכת מבוססת על חיישנים אלקטרומגנטיים, יש הכרח בבדיקת השפעת רכבים חשמליים והיברידיים, שמאפייניהם האלקטרומגנטיים שונים מרכב רגיל. מומחה מטעם ההגנה הסביר כי הפרעה כזו עלולה להשפיע לא רק על הרכב החשמלי עצמו, אלא גם על מדידת רכב סמוך – דבר שלא נבדק.
אין לקבל אכיפה חלקית
השופטת קיבלה את הטענה וקבעה כי ישנה סבירות גבוהה שתיתכן הפרעה אלקטרומגנטית בעת עליית רכב חשמלי על גבי הלולאות שמבצעות את המדידה. היא ציינה כי מאחר שלא נערך ניסוי שבודק זאת, לא ניתן לשלול את החשש.
נציג היצרן אמנם העיד כי במקרה של הפרעה כזאת המערכת תפסול את המדידה ולא תייצר תוצאה, אולם השופטת הדגישה כי דווקא עמדה זו מעלה קושי משמעותי: אם אכן רכבים חשמליים יגרמו לפסילת מדידות, הרי שבפועל המערכת עלולה לאכוף את החוק רק כלפי רכבים שאינם חשמליים ותיווצר אכיפה בררנית.
אף שבמקרה זה לא הוכחה טענה קונקרטית לאפליה והנאשמים לא העלו אותה – ככל הנראה משום שבאישומים בתיק זה לא היה מעורב רכב חשמלי – השופטת ציינה כי מדובר בשאלה כבדת משקל שיש להידרש לה בעתיד. "אם בעבר לא היתה כמות גדולה של כלי רכב חשמליים בכבישי ישראל, כיום אין זה המצב. הדעת אינה מקבלת שמערכת האכיפה בישראל תאכוף עבירות מהירות רק בחלק מכלי הרכב", כתבה.
לבסוף קבעה השופטת כי מדידות המהירות שמבצעת מערכת א3 אמינות, כל עוד המערכת פועלת על פי הנחיות היצרן ולאחר שבוצעו כל הבדיקות השגרתיות כנדרש טרם הפעלתה, וניתן לבסס על תוצאותיה הרשעה בפלילים לאחר הפחתת 9 קמ"ש מכל תוצאת מדידה.
- פסק הדין המלא: תת"ע 474-04-20
- ב"כ המאשימה: עו"ד איציק אמיר
- ב"כ הנאשמים: עו"ד כפיר דור ועו"ד תומר גונן
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.
קטגוריות
תגובות
- 1

כולנו ממתינים לערעור למחוזי של 9 הנהגים