אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חברות >> ביהמ"ש אישר לפאוור וייב הקפאת הליכים בבית המשפט

ביהמ"ש אישר לפאוור וייב הקפאת הליכים בבית המשפט

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 30/12/2001 15:00:00 | גרסת הדפסה

חברת פאוור וייב - יצרנית רכיבים אלקטרוניים על כרטיסים של מעגלים מודפסים - פנתה לאחרונה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב במעמד צד אחד וביקשה להקפיא כנגדה את הליכים ל-90 יום ולמנות לה את רו"ח דוד צימרמן כנאמן על נכסי החברה וניהולה בביצוע הסדר הנושים שיגובש. ביהמ"ש אישר לה אתמול הקפאת הליכים עד לדיון שנקבע ל-31 לדצמבר השנה.

החברה טוענת, באמצעות עו"ד אמיר אלטשולר ממשרד רוטנשטרייך-גיצלטנר, כי היא מעסיקה כ-20 עובדים במפעל שלה ברחובות. החברה הוסיפה כי הלקוחה העיקרית שלה במהלך שנת 2000 היתה חברת אי.סי.איי והיא ייצרה לה מוצרים בסכום של 625 אלף דולר לרבעון.

פאוור וייב טוענת כי בסוף שנת 2000 אי.סי.איי ביקשה ממנה להגדיל את היקף הייצור פי שלושה, והחברה הסכימה לעשות כן לאחר שאי.סי.איי הבטיחה כי תמשיך להזרים לה הזמנות עבודה.

בסיום הרבעון הראשון של שנת 2001, טוענת החברה, אי.סי.איי הפסיקה את ההזמנות המתוכננות בניגוד למוסכם.

עוד טוענת החברה כי במקום לשלם תמורת המוצרים בתנאי התשלום המוסכמים, העבירה אי.סי.איי את הכספים אותם היתה חייבת באיחור של 5 חודשים בממוצע ממועד ביצוע ההזמנות.

האיחור בתשלומים והפסקת ההזמנות, טוענת פאוור וייב, גרמו לחברה פגיעה קשה בתזרים המזומנים שלה והכניסו אותה למעגל קסמים ששיתק חלק נרחב מפעילותה", טוענת פאוור וייב.

עוד טוענת החברה כי במהלך הרבעון השני והשלישי של שנת 2001 היא החלה לקבל הזמנות ולהתקשר עם לקוחות חדשים, והיא אף מצויה כעת במו"מ מחודש עם חברת אי.סי.איי. לטענתה, נראה כי האחרונה תחדש את הזמנותיה.

לטענת החברה היא צפויה - לפי תחזית הזמנות שעשתה לשנת 2002 - להכניס סך של 2.6 מיליון דולר ומדובר לטענתה בהערכות שמרניות.

בנוסף טוענת החברה כי מגיע לה מאי.סי.איי 1.9 מיליון שקל, אך סכום זה מעוקל בחלקו בצווי עיקול זמניים בגין תביעות שהוגשו כנגדה. החברה טוענת כי יש לה טענות הגנה מוצקות בגין תביעות אלו ולא ברור מה יעלה בגורלן.

חובותיה, לטענתה, מתחלקים לשלושה: חובות לספקים 1.28 מיליון שקל; חובות הלוואות של 1.05 מיליון דולר וכן חובות נטענים בגין 2 תביעות כספיות שמתנהלות כנגד החברה וצדדים נוספים בסך של 1.1 מיליון שקל. סך החובות עם כך נאמדים בכ-5.5 מיליון שקל.

החברה טוענת כי הנושה העיקרי שלה הוא החברה למימון תעשיות וכי היא מצויה במו"מ מתקדם עם חברה זרה שתיכנס בנעלי החברה למימון תעשיות, ותיקח על עצמה את החובות כלפיה. לטענת החברה ממתין המשקיע הפוטנציאלי להחלטת ביהמ"ש בבקשה להקפאת ההליכים.

החברה טוענת כי במצבה היום אין לה כסף לשלם שכר עובדיה ואת התשלומים השוטפים לצורך המשך פעילותה. לפיכך היא מבקשת להיכנס למו"מ עם נושי החברה ולהציע להם הסדר פשרה שיאפשר המשך תפקודה ופרעון החובות.

לטענתה היא כבר פנתה לד"ר רונן דגון, מומחה כלכלי על מנת שייעץ לחברה בענייני ההבראה, וכן לרו"ח צימרמן לשם גיבוש תוכנית פעולה מפורטת לצורך הבטחת פעילות החברה ותשלום החובות.

שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשייך, נתנה כאמור צו הקפאת הליכים עד לדיון במעמד כל הצדדים לבקשה שיתקיים בסוף החודש הזה. השופטת הוסיפה כי טוב יעשה ב"כ המבקשת אם טרם הדיון ימציא תוכנית הבראה בסיסית לחברה.

(פש"ר 2111/01)

באדיבות www.TheMarker.com

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חברות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חברות
שואף לעזור לעסקים להצליח
אילוסטרציה: mohamed Hassan from Pixabay

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ