אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> בזק בינלאומי סירבה לנתק מנוי וחויבה בפיצוי לדוגמא של 10,000 שקל

בזק בינלאומי סירבה לנתק מנוי וחויבה בפיצוי לדוגמא של 10,000 שקל

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 01/05/2012 14:17:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין סיוון שני נגד בזק בינלאומי בע"מ

בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה חייב את 'בזק בינלאומי' בפיצוי לדוגמא בסך 10,000 שקל, בגין התעלמותה מפניות חוזרות ונשנות לניתוק מנוי משירותי האינטרנט המהיר שהיא מספקת.

אדם שעשה מנוי של שנה אחת לאינטרנט מהיר ב'בזק בינלאומי' טען כי כאשר הודיע לחברה, עוד לפני סיום ההתחייבות, על רצונו לסיים את ההתקשרות, נציג המוקד סירב לקבל את הודעתו, ודרש ממנו לשלוח את בקשתו בפקס.

בעל המנוי שלח את בקשתו בפקס, אולם המנוי לא נותק, זאת גם לאחר שפנה לחברה בדרישות ניתוק באמצעות המועצה לצרכנות, וכן פעמיים נוספות בדואר ולמעשה החברה המשיכה לחייב אותו בדמי המנוי במשך כשנה נוספת, עד שבסופו של דבר נאותה לנתקו.

בתביעה שהגיש לביהמ"ש לתביעות קטנות טען בעל המנוי, כי בזק הייתה צריכה תחילה להציע לו להאריך את המנוי ולקבל את הסכמתו לכך, ומשלא עשתה כן, התקשרותו עמה בטלה, ודרש לחייבה בהחזר הכספים שנגבו ממנו בסך 912.24 שקל, מתום תקופת ההתחייבות ועד לניתוקו בפועל ובהחזר עלות שיחות טלפון, אובדן שעות עבודה ופיצוי לדוגמא של 10,000 שקל.

בזק בינלאומי אישרה כי התובע פנה אליה כחודש וחצי לפני סיום תקופת ההתחייבות וביקש להתנתק מהשירות, עם זאת טענה כי במעמד השיחה נמסר לו כי לא ניתן לבטל את המנוי כחודש וחצי מראש וכי עליו להתקשר שוב למוקד כשבועיים לפני סיום ההתחייבות.

כן טענה בין היתר, כי שלחה לתובע תזכורת על סיום ההתחייבות והבהירה לו כי החבילה אינה מסתיימת באופן אוטומטי. בנוסף טענה, כי במכתב ששלח לניתוק המנוי, לא ציין התובע את אמצעי התשלום שלו ואת כתובתו ולפיכך חששה כי מדובר במסמך מזויף, כשבהתאם לנהליה לא יכלה לנתקו.

זלזול והתעלמות מלקוח

השופטת אשרית רוטקופף קבלה את התביעה. נקבע, כי בעל המנוי פנה טלפונית לבזק בינלאומי לפני סיום תקופת ההתחייבות, ופנה אליה שוב בכתב לאחר תקופת ההתחייבות, ואילו בזק בינלאומי נהגה בו בזלזול, התעלמה מפניותיו ומפניות המועצה לצרכנות בשמו.

"דומה כי הנתבעת נהלה מלחמת התשה מול התובע ,אשר ניסה לעשות כל פעולה אפשרית להתנתק משירותי הנתבעת, אך ללא הצלחה", כתבה השופטת, "תכליתו של החוק הינה להגן על הצרכן מהתנהגות שרירותית של ספק שירות, המנצל את העובדה כי בידו הרשאה לחיוב כרטיס אשראי, אשר הינו קניינו של הלקוח, תוך ביצוע פעולות שונות ותמוהות אשר אין להסיק מהן אלא, ניסיון להתיש את הלקוח מלהתנתק משרותי הנתבעת."

לפיכך בזק בינלאומי חויבה בהשבת 912.24 שקלים שנגבו מהתובע לאחר סיום תקופת ההתחייבות , וכן בהחזר של 200 שקל בגין עלות שיחות טלפון ובזבוז זמן, והטילה עליה פיצוי לדוגמא של 10,000 שקל. בנוסף חויבה בזק בינלאומי בהוצאות של 500 שקל.

לפסק הדין בעניין סיוון שני נגד בזק בינלאומי בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ