אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> בזק בינלאומי לא ניתקה בזמן- הלקוח יפוצה ב 3,000 שקל

בזק בינלאומי לא ניתקה בזמן- הלקוח יפוצה ב 3,000 שקל

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 04/02/2013 13:14:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אטיאס נ' בזק בינלאומי בע"מ

לקוח ביקש להתנתק מספר פעמים משירותי האינטרנט של בזק בינלאומי, אך זו לטענתו, המשיכה לגבות ממנו דמי מנוי חודשים חרף בקשותיו לסיים את ההתקשרות. "אי הביטול נבע מטעות" טענה בזק בינלאומי. האם הלקוח זכאי לפיצוי?

לאחר שרכש הלקוח לו ולבני משפחתו אחד עשר מנויי גלישה לאינטרנט מבזק הוא טען, כי ביקש להתנתק משירותיה. לטענתו, פנה לספקית פעמים רבות, בעל פה ובכתב, ודרש לבטל את העסקה אולם זו מיאנה לבצע את הניתוק, והמשיכה לגבות ממנו סכומים באמצעות כרטיס האשראי.

משכך פנה נגדה בתביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, וביקש לפצותו, כצרכן שנפגע.

לטענת בזק בינלאומי, היא קיבלה את בקשתו לסיום ההתקשרות, אולם עקב טעות לא הביאה את היחסים לידי סיום, אך הכספים שנגבו הושבו לו לבסוף. בנוסף טענה, כי חרף בקשת הניתוק המשיך הלקוח להשתמש במינוי ולגלוש באינטרנט, וכי מאחר שרכש ממנה אחד עשר מנויים, הוא כלל אינו 'צרכן' אלא לקוח עסקי.

לעודד צרכנים לממש את זכויותיהם

השופט מוחמד עלי קיבל את התביעה חלקית, לאחר שקבע כי בזק בינלאומי פעלה שלא כדין, כשלא נענתה לדרישת הלקוח להתנתק משירותה וכשהמשיכה לגבות ממנו כספים תמורתו.

השופט דחה טענת בזק בינלאומי בנוגע להגדרת הלקוח כ'צרכן', וקבע כי אין להסיק מהעובדה שרכש מספר רב של מנויים, כי עשה זאת לצרכים עסקיים.

"שאלת מעמדו של התובע אם "צרכן" הוא אם לאו, אינה תלויה בהגדרתו ברישומי הנתבעת, אלא בבחינת מהות השימוש שנועד למוצר שנרכש על ידי התובע" כתב השופט וקבע כי התובע הנו "צרכן" כמשמעות המונח בחוק.

לעניין הפיצוי, נקבע כי לאור העובדה שהספקית השיבה ללקוח את החיובים אשר גבתה לאחר בקשת הניתוק, ונוכח העובדה שהלקוח המשיך לגלוש באמצעות אחד המנויים גם לאחר שביקש את ביטולו, על בזק בינלאומי לפצות את הלקוח ב 3,000 שקל וכן בהוצאות משפט של 300 שקל.

השופט ציין, כי בקובעו סכום זה, ביקש לעודד את הצרכנים לפעול למימוש זכויותיהם ולהרתיע את בתי העסק מפני הפרת החוקים הצרכניים.

לפסק הדין בעניין אטיאס נ' בזק בינלאומי בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ