אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> איסתא תפצה נוסעת בגין דחיית טיסה מניו יורק לישראל בכ- 16 שעות

איסתא תפצה נוסעת בגין דחיית טיסה מניו יורק לישראל בכ- 16 שעות

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 04/02/2008 11:28:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין שאול שולמית נגד DELTA AIRLINES INC

בית המשפט קבע, כי איסתא תפצה נוסעת ב-1000 ש"ח בשל כך שלא הודיעה לה שטיסתה מניו-יורק לישראל נדחתה בכ- 16 שעות.

לטענת התובעת, היא הגיעה לשדה התעופה קנדי בניו-יורק על מנת לשוב לישראל ביום 26.9.06 בשעה 11:00 (שעון ניו יורק). מבלי שניתנה לה כל הודעה מוקדמת, נוכחה לדעת שהטיסה בוטלה, ולא היה איש שיוכל לתת לה פרטים מדויקים מדוע ולמתי נדחתה הטיסה. רק כאשר יצרה קשר כעבור מספר שעות, עם משרד איסתא בישראל, נודע לה שהטיסה נדחתה בכ-16 שעות.

התובעת טענה, כי נציגת איסתא הודתה שהיה ידוע לה על הדחייה, וכי שכחה להודיע לה על כך.

לטענת התובעת, היא עברה חוויה טראומטית ומתישה בהיותה לבד בשדה התעופה בפעם הראשונה בחייה ומבלי לדעת אנגלית.

לדבריה, היא בררה 24 שעות לפני הטיסה המתוכננת באתר האינטרנט אם יש שינוי במועד הטיסה ולא נמצא שינוי כלשהו.

השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבלה חלקית את התביעה נגד איסתא, ודחתה את התביעה כנגד דלתא, המוביל האוירי.

נקבע, כי האחריות להודיע לתובעת על השינוי במועד הטיסה מוטלת על איסתא, בהיותה סוכנות הנסיעות שמכרה לתובעת את כרטיס הטיסה, ולא על המוביל.

איסתא לא הודיעה על הדחייה

נקבע, כי נציגת איסתא שכחה ליידע את התובעת אודות הדחייה, על אף שהשינוי היה ידוע לה עשרה ימים לפני המועד המקורי של הטיסה, ולפיכך מדובר ברשלנות מצד איסתא, ויש לראותה כאחראית בשל הנזקים שנגרמו לתובעת בשל התרשלות זו.

בית המשפט קבע, כי יש לתובעת אשם תורם לנזקיה, שכן לא אשררה את הטיסה 72 שעות לפני מועדה.

יחד עם זאת נקבע, כי אין לשכוח שהתובעת העידה על עצמה שהיא בשנות ה-50 לחייה וזו לה הפעם הראשונה שיצאה לטיול מסוג זה וכי היא אינה דוברת אנגלית. לפיכך, היה על נציגת איסתא להקדיש קצת יותר מאמץ במתן הסברים לתובעת בדבר חשיבותו של אישרור הטיסה 72 שעות לפני המועד שנקבע בתכנית הנסיעה, לוודא שהתובעת הבינה, ולא להסתפק רק במתן הנהלים לידיה.

נפסק, כי אשמה התורם של התובעת מסתכם ב- 50%, וכי על איסתא לפצות אותה ב-1000 ש"ח בשל עגמת הנפש שחוותה.

לפסק הדין בעניין שאול שולמית נגד DELTA AIRLINES INC

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ