לפסק הדין בעניין שאול שולמית נגד DELTA AIRLINES INC
בית המשפט קבע, כי איסתא תפצה נוסעת ב-1000 ש"ח בשל כך שלא הודיעה לה שטיסתה מניו-יורק לישראל נדחתה בכ- 16 שעות.
לטענת התובעת, היא הגיעה לשדה התעופה קנדי בניו-יורק על מנת לשוב לישראל ביום 26.9.06 בשעה 11:00 (שעון ניו יורק). מבלי שניתנה לה כל הודעה מוקדמת, נוכחה לדעת שהטיסה בוטלה, ולא היה איש שיוכל לתת לה פרטים מדויקים מדוע ולמתי נדחתה הטיסה. רק כאשר יצרה קשר כעבור מספר שעות, עם משרד איסתא בישראל, נודע לה שהטיסה נדחתה בכ-16 שעות.
התובעת טענה, כי נציגת איסתא הודתה שהיה ידוע לה על הדחייה, וכי שכחה להודיע לה על כך.
לטענת התובעת, היא עברה חוויה טראומטית ומתישה בהיותה לבד בשדה התעופה בפעם הראשונה בחייה ומבלי לדעת אנגלית.
לדבריה, היא בררה 24 שעות לפני הטיסה המתוכננת באתר האינטרנט אם יש שינוי במועד הטיסה ולא נמצא שינוי כלשהו.
השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבלה חלקית את התביעה נגד איסתא, ודחתה את התביעה כנגד דלתא, המוביל האוירי.
נקבע, כי האחריות להודיע לתובעת על השינוי במועד הטיסה מוטלת על איסתא, בהיותה סוכנות הנסיעות שמכרה לתובעת את כרטיס הטיסה, ולא על המוביל.
איסתא לא הודיעה על הדחייה
נקבע, כי נציגת איסתא שכחה ליידע את התובעת אודות הדחייה, על אף שהשינוי היה ידוע לה עשרה ימים לפני המועד המקורי של הטיסה, ולפיכך מדובר ברשלנות מצד איסתא, ויש לראותה כאחראית בשל הנזקים שנגרמו לתובעת בשל התרשלות זו.
בית המשפט קבע, כי יש לתובעת אשם תורם לנזקיה, שכן לא אשררה את הטיסה 72 שעות לפני מועדה.
יחד עם זאת נקבע, כי אין לשכוח שהתובעת העידה על עצמה שהיא בשנות ה-50 לחייה וזו לה הפעם הראשונה שיצאה לטיול מסוג זה וכי היא אינה דוברת אנגלית. לפיכך, היה על נציגת איסתא להקדיש קצת יותר מאמץ במתן הסברים לתובעת בדבר חשיבותו של אישרור הטיסה 72 שעות לפני המועד שנקבע בתכנית הנסיעה, לוודא שהתובעת הבינה, ולא להסתפק רק במתן הנהלים לידיה.
נפסק, כי אשמה התורם של התובעת מסתכם ב- 50%, וכי על איסתא לפצות אותה ב-1000 ש"ח בשל עגמת הנפש שחוותה.
לפסק הדין בעניין שאול שולמית נגד DELTA AIRLINES INC
למדור צרכנות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.