אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> אושרה פשרה בייצוגית: הטבות בשווי 30 מיליון ש' ללקוחות גולן טלקום

אושרה פשרה בייצוגית: הטבות בשווי 30 מיליון ש' ללקוחות גולן טלקום

מאת: עו"ד דניאל ספרבי | תאריך פרסום : 27/06/2018 18:18:00 | גרסת הדפסה
עורך דין, אושרה פשרה בייצוגית: הטבות בשווי 30 מיליון ש' ללקוחות גולן טלקוםתמונת אילוסטרציה: rawpixel, www.unsplash.com

התביעה נגד החברה הוגשה בטענה שלקוחותיה לא קיבלו בזמן הודעות על סיום חבילת הגלישה ונגרמו להם חיובים מיותרים. במסגרת ההסדר התחייבה החברה לתת להם צ'ופרים בחינם ולהעביר מידע מדויק ובעיתוי נכון.

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה הסדר פשרה במסגרתו התחייבה חברת הסלולר "גולן טלקום" להעניק ללקוחותיה הטבות "הגנת סייבר", "שיר בהמתנה" ושדרוג חבילות גלישה בשווי 30 מיליון שקל, ולשדרג את מערכות המחשוב שלה. ההסדר גובש במסגרת תביעה ייצוגית שנטען בה כי החברה לא עמדה בחובתה ליידע את הלקוחות בזמן על סיום נפח הגלישה שלהם – מה שגרם להם לרכוש חבילות נוספות או לשלם יותר ממה שתכננו.  

בבקשה לאישור התביעה הייצוגית שהגיש לקוח החברה באוגוסט 2017 נטען ש"גולן טלקום" לא הודיעה למנויים שרכשו ממנה חבילת גלישה על שיעור ניצול החבילה כשהגיעו ל- 75% ו-100% מנפחה – בניגוד לקבוע ברישיון מפעילת הסלולר של משרד התקשורת.

הלקוח ביקש מבית המשפט לתת צו שיחייב את החברה להפסיק להפר את הרישיון ולפסוק לטובתו ולטובת המנויים שרכשו חבילת גלישה ולא קיבלו מסרונים מפורטים לגבי מצבה, פיצויים של 24-30 מיליון שקל בגין הנזק שנגרם להם עקב רכישת חבילות גלישה נוספות.

אף שגולן הכחישה את טענות הלקוח ואף הציגה בפניו את היסטוריית המסרונים ששלחה לו, לרבות מיליוני מסרונים דומים שנשלחו ללקוחות אחרים, היא נענתה להידברות, שבסופו של דבר הובילה להסדר פשרה.

במסגרת זו הוסכם כי החברה לא תודה בטענות הלקוח אך תתחייב לשפר את מערכות המחשוב שלה כך שהמסרונים ישלחו ללקוחותיה במהירות ובהתאם לתנאי הרישיון, ובנוסף תעניק להם הטבות בשווי 30 מיליון שקל. ההטבות יכללו שירותי "הגנת סייבר" ו"שיר בהמתנה" למשך חודש בחינם, ותוספת של 2 ג'יגה בחינם למשך 3 חודשים ללקוחות שיסיימו את נפח הגלישה החודשי שלהם.

המטרה הושגה

לאחר שבחנה את ההסדר קבעה השופטת רחל ברקאי כי "הסדר הפשרה 'ראוי, הוגן וסביר, בהתחשב בעניינם של חברי הקבוצה'", כלשון סעיף 19(א) לחוק תובענות ייצוגיות.

השופטת ציינה לשבח את הצדדים על כך שהגיעו להסדר עוד בשלביו הראשונים של ההליך, בטרם התקיים דיון. היא קבעה כי מטרת הבקשה הושגה על ידי תיקון ושדרוג מערכת שליחת הודעות ההתרעה ללקוחות, כך שהם יוכלו  לתכנן את צעדיהם באופן מושכל ולמנוע חריגה בשוגג מנפח הגלישה וחיוב בתשלומים לא מתוכננים.

לפיכך השופטת אישרה את הסדר הפשרה וקבעה שעל החברה ליידע את לקוחותיה על ההטבות באמצעות מסרונים ועדכון באתר האינטרנט שלה, באופן שיבטיח כי יממשו אותן.

הגמול למבקש הועמד על 25,000 שקל ואילו שכר הטרחה לבא כוחו על 50,000 שקל.

  • ב"כ הלקוח: עו"ד יריב דן
  • ב"כ החברה: עו"ד תמיר כהנוב
עו"ד דניאל ספרבי עוסק/ת ב- דיני צרכנות ותיירות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ