חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

אופקים בטלה 2 כרטיסי טיסה מוזלים- תפצה ב- 3,000 ש"ח

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 29/01/2008 10:49:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין סיסו דנה נגד אופקים ירושלים

בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים חייב את סוכנות הנסיעות אופקים ונציגה מטעמה לשלם פיצוי בסך 3,000 ש"ח לשני נוסעים שרכשו דרכה כרטיסי טיסה מוזלים לארה"ב, אשר בוטלו על ידה.

התובעים רכשו מבריטיש איירוייס, באמצעות סוכנות הנסיעות אופקים ירושלים ונציגה מטעמה, שני כרטיסי טיסה לארה"ב וחזרה, התקפים לשנה בעלות של- 2248 $. מועד הטיסה נקבע לתאריך 25.8.06 ומועד החזרה נקבע לתאריך 25.9.2006.

בתחילת חודש ספטמבר 2006 פנה אביו של התובע לנציגת אופקים, ובקש ממנה לדחות את מועד החזרה למועד מאוחר יותר. אופקים בטלה, לבקשתו, את תאריך החזרה שהוזמן, והיה על התובעים להודיע על מועד חלופי, מאוחר יותר.

בחודש ינואר 2007, שב אביו של התובע אל נציגת אופקים, בכדי לקבוע את מועד החזרה, אך אז התברר לו כי הכרטיסים בוטלו ע"י בריטיש אייורייס עקב אי התייצבות התובעים לטיסה, בתאריך שהוזמן 25.9.06, משלא הודע לאופקים על תאריך חילופי מהמוזמן.

פניה לבריטיש איירוייס להנפקת כרטיסים חלופיים נדחתה על ידה. כתוצאה מכך, נדרשו התובעים לרכוש מכספם כרטיסי טיסה חלופיים.

אופקים לא נהגה בנאמנות ובדרך מקובלת

השופטת מרים ליפשיץ-פריבס קבעה, כי אין מחלוקת כי אכן התנאים של כרטיסים מסוג SLRCIL, שהינם כרטיסי טיסה מוזלים, מקנים לבעליהם זכות ביטול טיסת חזור, רק עד לתאריך המקורי שנקבע לטיסת חזור ובכפוף להזמנת מועד חלופי. כל שינוי במועד חזרה, דורש תשלום קנס בסך של 50$. לפיכך, נקבע כי על אופקים ונציגתה היה לנהוג בנאמנות ובדרך מקובלת כסוכני נסיעות, ולמסור ללקוחות את כל המידע שיש בידן בזמן המהותי לעסקה.

נקבע, כי גם אם אביו של התובע, לא יכול היה למסור מועד חלופי ביום הביטול, היה על אופקים והנציגה להתנות את הביטול במסירת מועד חלופי, או לחלופין לתת לו אישור בכתב על הביטול ועל התנאי המחייב למתן מועד חלופי, לפני תאריך החזרה המקורי.

עם זאת נקבע, כי יש לתובעים רשלנות תורמת כבדה, שכן מנסיון העבר הם ידעו שכשמבטלים את מועד החזרה, יש לתת מועד אחר במקומו, בטרם התאריך המקורי לחזרה.

נקבע, כי בנסיבות המקרה ובהתחשב ברשלנות התורמת של התובעים, יעמוד הפיצוי על סך של 1,500 ש"ח, לכל אחד מהתובעים.

לפסק הדין בעניין סיסו דנה נגד אופקים ירושלים

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות
כסא מתקפל קרס, הנפגעת תקבל פיצויים
עו"ד תומר זמר, צילום: תמר מצפי, אילוסטרציה חיצונית: thirteenfifty, 123rf, 123rf.com

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ