אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> אדם שהגיש תביעה שהוגדרה כ'עזות מצח' יקבל פיצויי בוז של 10 אגורות

אדם שהגיש תביעה שהוגדרה כ'עזות מצח' יקבל פיצויי בוז של 10 אגורות

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 20/11/2011 12:48:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין הירש נ' מדינת ישראל

אדם שטען כי המשטרה הפרה את פרטיותו כשמסרה פרט מהותי מתוך תיק חקירה, הגיש נגדה תביעה על סך 140,000 ש"ח, אולם משהתברר כי נגד התובע עצמו הוגש כתב אישום בגין אותו מידע, קבע בית המשפט כי הוא זכאי לפיצויי בוז בלבד בסך 10 אגורות.

בעל יאכטה שטבעה תבע את חברת הביטוח לאחר שזו סירבה לשלם לו פיצוי בטענה כי היאכטה נעדרת כיסוי ביטוחי. לטענתו, לאחר שהתעורר בו חשד, כי רשות הספנות סייעה לחברת הביטוח להתחמק מאחריותה, בין היתר כשמחקה את רשיון השיט שלו ממסופיה, הגיש כנגד רשות הספנות תלונה במשטרה, ובעקבותיה נפתחה חקירה, אולם לטענתו, חוקר המשטרה מסר לאחד מבעלי התפקידים ברשות הספנות, אשר גם נגדו הוגשה התלונה, כי בדיקת המשטרה העלתה כי רשיון השיט שלו מזוייף. לפיכך, הגיש בעל היאכטה תביעה לבית משפט השלום בהרצליה נגד המשטרה לפיצוי של 140,000 ש"ח בעילת פגיעה בפרטיות, כאשר לטענתו החוקר לא היה רשאי להעביר מידע מתיק החקירה לנילון, וכי הדבר אף פגע בתביעה הביטוחית שהגיש, באשר הדיונים בה הופסקו נוכח ממצאי הבדיקה, וכן פגע בשמו הטוב בעיני השופט שדן בתביעה הביטוחית. בעקבות ממצאי החקירה, הוגש נגד התובע כתב אישום בגין זיוף רשיון השיט.

חוקר המשטרה הודה כי סיפר לבעל התפקיד ברשות כי נמצאו תימוכין לטענות בדבר זיוף רישיון השיט של התובע, אולם טען כי המידע ניתן במסגרת שיחה מקצועית עם בעל התפקיד ברשות וכחלק משיתוף הפעולה בין הרשויות, ואין בכך כל פסול, ובכל מקרה נוכח הגשת כתב אישום כנגד התובע בגין זיוף הרשיון, נהיר שיש לדחות את התביעה.

השופט ד"ר שאול אבינור קבע, כי השוטר אמנם מסר לבעל התפקיד ברשות הספנות מידע מהותי אשר מהווה פגיעה בפרטיותו של התובע, אולם בהתחשב בעובדה כי בסופו של יום הוגש כנגד התובע כתב אישום בגין זיוף רשיון השיט, ובכך שמלכתחילה לא היה זכאי לקבל פסק דין לטובתו בתביעה הביטוחית, שכן זו הוגשה על סמך מסמך מזויף, הרי שלא נגרם לו נזק ממשי בר הכרה.

עם זאת, נקבע כי התובע זכאי לפיצויים ללא הוכחת נזק בגין הפגיעה המסויימת בפרטיותו, אולם משהתנהלותו בכלל ובפרט בעצם הגשת התביעה כנגד המשטרה, מהווה "עזות מצח יוצאת דופן", הרי שהפיצויים שייפסקו לו הינם פיצויי בוז של עשר אגורות בלבד.

"עניינם של פיצויי בוז הוא במצב דברים בו בעצם הגשת התובענה, חרף הטיעון המשפטי הנכון, יש משום עזות מצח ושימוש לרעה בהליכי משפט", כתב השופט ופסק, כי מקרה זה הוא מקרה מובהק בו ראוי להשתמש בדוקטרינת פיצויי הבוז.

פסק הדין בעניין הירש נ' מדינת ישראל

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ