-
לטענת התובעת בכתב התביעה, ביום 8.3.15, בשעה 22:00 נסע נהג התובעת ברכב החברה מסוג מרצדס ספרינטר בכביש בגין מכיוון צפון לדרום. אחרי מחלף גבעת מרדכי "נכנס הרכב עם הגלגלים האחוריים השמאליים לבור ביוב פתוח, כתוצאה מכך 2 גלגלים שנכנסו לתוך הבור נחתכו והג'נטים התעקמו". למקום הוזמנה משטרה ו"כעבור ארבעים דקות מרגע הארוע הגיע נציג הנתבעת וסתם את החור".
-
לטענת התובעת, סך הנזקים שנגרמו לה עומד על 10,132 ₪. נזק זה כולל את עלות הטיפולים שקיבל הרכב במוסך (בהתאם לחשבוניות שצורפו), את עלות גרירת הרכב ממקום התאונה (בהתאם לחשבונית שצורפה אף היא) וכן את עלות השבתת הרכב למשך שלושה ימים שהועמדה על סך של 1,500 ₪.
-
בכתב ההגנה הכחישה הנתבעת את אחריותה לנזקים שנגרמו לרכב התובעת. לגרסת הנתבעת, עובר לארוע לא התקבל אצלה כל דיווח המעיד על קיומו של המפגע הנטען וגם לא נמצא מפגע כזה בבדיקות השוטפות שבוצעו במקום חודשיים קודם לכן.
הנתבעת הוסיפה, כי ביום הארוע התקבלה אצלה הודעה לפיה מנהול של תא ביוב הוסט ממקומו. עם קבלת של ההודעה נשלח צוות עובדים לתיקון התקלה. צוות זה "זיהה כי מכסה ביוב בכביש בגין לכיוון דרום יצא במעט ממקומו עקב בלאי טבעי". הצוות התקין מכסה ביוב חדש במקום המכסה הישן.
עוד טענה הנתבעת, כי במקום הארוע קיימות תשתיות רבות שאינן באחריות הנתבעת וכי לא מן הנמנע כי המפגע ממושא התובענה הוא מכסה של תשתית אחרת שאינה באחריות הנתבעת.
הנתבעת הוסיפה וטענה כי מכל מקום לא התרשלה וכי אין לדרוש ממנה "להציב שומרים מסביב לתאי הניקוז, המים והביוב בתחומה המוניציפאלי".
-
בהמשך לישיבה המקדמית שהתקיימה ביקשה התובעת לצרף ולהגיש את דו"ח הפעולה המשטרתי של השוטר שהגיע למקום ביום הארוע, לפיו, על פי הנטען על ידה, הודיעו על הארוע 4 אנשים שונים.
-
בדיון שהתקיים העידו מטעם התובעת מר אלון הרפז, מנהל התובעת, שתצהירו צורף לכתב התביעה וכן מר יוסף זריהן, שנהג ברכב התובעת במועד הארוע, שתצהיר מטעמו צורף לכתב התביעה ובנוסף הגש מטעמו גם תצהיר עדות ראשית מפורט.
-
בתצהיר העדות הראשית של הנהג, הבהיר זה האחרון, כי הארוע ארע אחרי מחלף גבעת מרדכי בתוך המנהרה וכי לאחר הארוע הבחין ברכב נוסף שניזוק ועמד בצד. מאוחר יותר הבחין ברכב נוסף שנפגע. לטענתו, הגיעה ניידת משטרה שחסמה את הנתיב. עוד טען הנהג, שלבד מהזמנת המשטרה התקשר גם לעירית ירושלים ששלחה אותו לבדוק מה רשום על מכסה הביוב. כשמסר להם שנרשם עליו שמה של חברת הגיחון הפנתה אותו עירית ירושלים לנתבעת. לגרסתו, השוטר התקשר לנתבעת ודיווח על המפגע, וזו שלחה כעבור 40 דקות משאית עם שלושה פועלים, שביצעו עבודות בבור הביוב.
בעדותו טען הנהג כי התאונה ארעה "אחרי הפניה ימינה למלחה בתוך המנהרה", מיד לאחר מכן אישר כי התאונה ארעה "אחרי הפניה ימינה להולילנד". הנהג הבהיר שהרכב הוא משנת יצור 2010 וכי במועד הארוע צבר כבר 300,000 ק"מ. עוד אישר הנהג, כי לא נסע יותר מ-80 קמ"ש, כי במנהרה היתה תאורה מתאימה ולא היתה הפרעה בכביש. הנהג הבהיר שלא ראה את בור הביוב המדובר. מרצדס שנסע לפניו נכנס לבור והוא נכנס לאותו בור מיד אחריו. עוד הבהיר הנהג כי הרכב היה אותה עת בשימושו הפרטי. לאחר התאונה הגיעו לטענתו 3 או 4 עובדי הגיחון עם משאית, חסמו את הנתיב עם חץ ועבדו במקום.
-