תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
48517-04-14
06/01/2015
|
בפני השופטת:
ד"ר פנינה נויבירט
|
- נגד - |
תובעת:
חברת החשמל לישראל בע"מ
|
נתבעות:
1. גרר הבדווי בע"מ 2. הפניקס חברה לביטוח בע"מ
|
פסק דין |
בפני תביעה, אשר עניינה נזק שאירע לזיז כבל חשמלי אווירי (להלן: "הכבל") ולארגז נתיכים ביום 24.9.13 ברח' דוד נבון דוד במושב מגשימים, כתוצאה ממעבר של משאית מתחת לכבל, אשר הביא לתלישתו.
התובעת, חברת החשמל בע"מ, עוסקת בייצור ובאספקה של חשמל, לרבות באמצעות כבלים אוויריים. התובעת היא הבעלים של הכבל ושל ארגז הנתיכים שנפגעו באירוע דנן.
הנתבעת 1 הינה הבעלים של משאית נושאת מ.ר. 56-266-60 (להלן: "המשאית"). הנתבעת 2 הינה המבטחת של המשאית.
תמצית טענות התובעת
מטעם התובעת העיד מר דביר אבנט, משגיח בחברת החשמל (להלן: "מר אבנט"). לפי עדותו, הגיע למקום האירוע ונוכח לראות כבל חשמלי על הרצפה וכן עמוד, אשר היה מחובר לקיר בית מגורים, תלוש מהקיר, לרבות קופסת החשמל. לדבריו, בחור שנכח במקום אמר לו, כי משאית שנגררה על גבי גרר תלשה הכבל, וכי המשאית נמצאת בחצר. הוא הגיע אל החצר, וראה את המשאית. לטענתו כאשר הגיע אל האירוע לא היה ניתן לאתר הגרר עצמו. מר אבנט העיד, כי לא היה יכול למדוד באיזה גובה היה הכבל קודם לתאונה, שכן זה היה תלוש. עם זאת, לדבריו, מדד הגובה של הכבלים בבתים הסמוכים. ממצאיו היו כי גובה הכבל הינו בין 5 מטרים ל- 5.20 מטרים.
עוד העידה מטעם התובעת הגב' אירית קובליס, אשר היא פקידת תביעות נזקים במשרדי התובעת (להלן: "הגב' קובליס"). לדבריה קיבלה דיווח מיידי על התאונה והחלה בתכתובת עם הגורמים אותם תבעה התובעת. הגב' קובליס לא ידעה להעיד, האם המשגיח הגיע לבד למקום, האם נלווה אליו משגיח נוסף בעת הגעתו או שמא הצטרף לאחר מכן.
תמצית טענות הנתבעות
מטעם הנתבעות העיד מר עמר חמדה, אשר נהג בגרר בעת התאונה (להלן: "מר חמדה"). לטענתו, הגיע למושב מגשימים לשם הובלת משאית לחצר במקום. מר חמדה טען, כי לאחר שנכנס למושב שמע רעש, וכי כאשר ירד מהמשאית ראה הכבל על המשאית. מר חמדה טען, כי הכבל היה תלוי באלכסון, כי בצד שמאלו היה גובהו 6 מטרים ואילו בצד ימינו היה גובהו נמוך יותר. לטענתו, הכבל נתפס "מהפינה של המשאית בצד ימין". מר חמדה העיד, כי התאונה התרחשה לפנות ערב. לדבריו, הבעלים של המשאית אותה גרר, קצין בטיחות בתעבורה במקצועו, נכח במקום בעת התאונה. עוד טען, כי גובה הגרר והמשאית נמדד קודם ליציאה לדרך וכן לאחר התאונה.
עוד העיד מטעם הנתבעות מר דוד עצמון, אשר הזמין את גרירת המשאית, קצין בטיחות בתעבורה במקצועו. מר עצמון תיאר כיצד הועמסה המשאית על הגרר, תוך הוצאת האוויר מהגלגלים הקדמיים, על מנת להגיע לגובה חוקי של 4.80 מטרים כיחידה אחת – הגרר ועליו המשאית. מר עצמון טען, כי בדרכו אל החצר בה היה אמור הגרר להוריד המשאית עבר הגרר תחת חמישה כבלים. לטענתו הכבל שנתלש היה הכבל החמישי. מר עצמון טען, כי זו הפעם השניה שהמשאית מובלת באמצעות גרר במתכונת זו במושב, וכן כי משאיות עוברות במקום בו התרחשה התאונה מידי יום.