ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חדרה
|
56592-03-15
06/02/2016
|
בפני השופטת:
רקפת סגל מוהר
|
- נגד - |
התובעים:
1. שושנה מדר 2. יואל מדר
|
הנתבעת:
שמעוני יובל-סוכנות לביטוח (2006) בע"מ ח.פ. 513882860
|
פסק דין |
רקע
בתקופה הרלבנטית לתביעה זו היו התובעים בעלי בית בשכונת בית אליעזר שעליו רשומות מספר משכנתאות לטובת "בנק טפחות".
בעתירתם לחיוב הנתבעת בתשלום סך של 22,084 ₪ בגין חיובי ביטוח ביתר ועוגמת הנפש שנגרמה להם כתוצאה מכך, טוענים הם כי בעת התקשרותם עם הנתבעת בפוליסת ביטוח חיים ומבנה, היא התחייבה בפניהם לדאוג לביטול פוליסת הביטוח המקבילה שהיתה להם אז ב"טפחות", אך לא עשתה כן. הנתבעת- סוכנות לביטוח - דוחה את טענות התובעים נגדה וגורסת כי עמדה בכל התחייבויותיה כלפיהם.
טענות התובעים
לגרסת התובעים, במהלך חודש דצמבר 2011, פנתה אליהם הנתבעת בהצעה להעביר אליה את פוליסת ביטוח החיים והמבנה שהיתה להם עד אז בחברת הביטוח "הראל" (באמצעות בנק המזרחי טפחות), שכן היא הגיעה להסדר זול יותר עם חברת החשמל בה עבד התובע. לאחר שבדקו את הצעת הנתבעת, החליטו התובעים להיענות לה.
אין חולק על כך שהנתבעת אמורה היתה לטפל בנושא העברת הפוליסה של התובעים מחברת הביטוח "הראל" לחברת הביטוח "מנורה", כמו גם על העובדה שלצורך העברת הפוליסה כאמור, חתמו התובעים על מסמכים שונים לרבות על טופס "תיקונים נדרשים בהסבת פוליסה לביטוח חיים לבנק" - נ/5 והפוליסה החדשה נכנסה לתקפה בחודש מרץ 2012.
דא עקא, כך לטענת התובעים, שבחודש מרץ 2013 בעקבות מכתב שנשלח אליהם מחברת הביטוח "הראל" (ר' נספח 4 לכתב התביעה), הסתבר להם כי פוליסת הביטוח שלהם בחברה זו לא בוטלה וכי במהלך הזמן שחלף מאז חתימתם על הבקשה להסבת הפוליסה, נגבו מהם תשלומי ביטוח כפולים (הן על ידי חברת "הראל" והן על ידי חברת הביטוח "מנורה").
בעדותה בפני הסבירה התובעת את העדר תשומת הלב מצידה לתשלומים הכפולים בכך שאלה בוצעו באופן ש"נבלע" בסכומי המשכנתא החודשיים ששולמו על ידה ועל ידי הנתבע באותה תקופה, וכדבריה: "גם אני וגם בעלי לא שמנו לב לסכומים, זה נכנס בתוך הסכומים, רק ברגע שקבלתי את הדו"ח ראיתי שיש כפילות ואז התחילה כל הסאגה המכוערת הזאת של מיילים ופקסים...".
התובעים טוענים כי מרגע שהתבררה להם גביית היתר הם פנו אל הנתבעת בבקשות חוזרות ונשנות לפתרון הבעיה, אלא שהיא לא עשתה דבר ואילו הם המשיכו לשלם תשלומים כפולים, עד שבחודש מאי 2014 ביטלו את פוליסת הביטוח שלהם אצל חברת "מנורה" וחזרו אל הפוליסה המקורית ב"טפחות" – "הראל".
תשובת הנתבעת
הנתבעת המאשרת כי התחייבה בפני התובעים לטפל בביטול הפוליסה הקודמת שלהם בחברת "הראל" והעברתה לחברת "מנורה" וטוענת כי עשתה כן, הניחה בפני (באמצעות המנכ"ל מר שמעוני) את הראיות שתפורטנה להלן:
-
מכתב בקשה לביטול פוליסת ביטוח המבנה אל חברת "הראל" החל מיום 31.1.12, שנשלח לראשונה ביום 26.12.11 והתקבל אצל "הראל" ביום 2.1.12 (נ/1).
-
תעודת פוליסה לביטוח חיים בחברת "מנורה" שנמסרה לבנק "טפחות" ביום 21.1.12 (נ/2).