ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות טבריה
|
43673-06-16
11/11/2016
|
בפני הרשם בכיר:
מוהנד חליאלה
|
- נגד - |
תובעים:
ניצן משה
|
נתבעים:
תמן תעשיית מערכות נהיגה בע"מ
|
פסק דין |
תביעה קטנה ע"ס 33,500 ש"ח.
בתו של התובע עדי סובלת משיתוק מוחין קשה ומרותקת לכיסא גלגלים.
הנתבעת חברה שעוסקת בהכשרת כלי רכב לשימושם של נכים.
בשנת 2014, רכש התובע רכב חדש פולקסוואגן עבור שימושה של עד. לפי הוראות המוסד לביטוח לאומי הזמין התובע מהנתבעת שירות של התקנת מעלית לכיסא, התקנת איזי לוק לנעילת הכיסא לרצפת הרכב, סידור משובי נוסעים, לרבות מושב מלווה, התקנת ממירי מתח, עוגנים ותושבת לציוד רפואי נלווה כגון מכשירי אינהלציה, בלון גז וכדומה.
ברם, הנתבעת התקינה את המעלית באופן שכיסא המלווה הממוקם לצד כיסא הנכה לא נפתח. דבר זה מנוגד להוראות המוסד לביטוח לאומי מאחר שהוא לא מאפשר טיפול בילדה במהלך נסיעה. בנוסף, הותקן ברכב איזי לוק בצורה שאינה מאפשרת הכנסת הכיסא לרכב בצורה חלקה . בשל ההתקנה הלקויה, יש צורך בהרמה ידנית של הכיסא על מנת לדלג על האיזי לוק. עקב כך, נאץ התובע להחליף את כיסא הגלגלים ולבטל את האיזי לוק ולעגן את הכיסא ברצועות בלבד.
התובע פנה אל הנתבעת אך נתקבל בסירוב לטפל בבעיה תוך שהוצע לו טיפול חלקי שהותנה בחתימה על מסמכים שכוללים ויתור על טענות. התובע סירב לקבל את הרכב שנשאר עשרה ימים אצל הנתבעת ומשלא תוקן הרכב בתום עשרה ימים לקח אותו התובע על סמך הבטחת הנתבעת כי הליקויים יתוקנו בהתאם להוראות המוסד לביטוח לאומי. אלא שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. לטענת התובע :
"מאז, הוא פנה אל הנתבעת ודרש את תיקון הליקויים ואי ההתאמות .מאז הוא עובד שבעה מדורי גיהינום עקב התנהלות חסרת תום לב, מחפירה, שערורייתית ומזלזלת ואף חובבנית מצד הנתבעת . התוצאה של התנהלות זו כלפי התובע הנה שעד היום לא תוקנו הליקויים ולא נעשו ההתאמות הנדרשות ועד היום התובע ואשתו סובלים ובעיקר הבת עדי מאותם ליקויים ואי התאמות ברכב".
עוד טען התובע בכתב התביעה כי כל מי שבחן את העבודות שעשתה הנתבעת קבע חד משמעית כי מדובר במחדלים וליקויים חמורים.
הנתבעת טענה להגנתה כי :
א. התקנת איזילוק ומושבים למעט כיסא מלווה אינם באישור המכון הרפואי אלא ניתנו ללקוח כהטבה וכמחווה של רצון טוב של הנתבעת.
ב. משך התקנת הרכב ארך 3 שבועות.