לפני תביעה על סך 6,490 ₪.
התובעת טוענת כי רכשה מהנתבעת 1 (להלן: הנתבעת) מכשיר קולט לחות ביתי שלא פעל. המכשיר הוחזר לנתבעת לשם תיקונו וכעבור כמה ימים התקשר לתובעת מי שהזדהה כנהג מונית המוביל את המכשיר חזרה לביתה. התובעת סירבה לקבלו, משלא נשלח בלווית טכנאי כמובטח, ומשלא נענתה על ידי הנתבעת נאלצה להגיש התביעה על מנת שתבוטל העסקה ויושב לה כספה.
הנתבעים טוענים, ראשית, כי אין יריבות בין התובעת לבין הנתבע 2 (להלן: הנתבע) שהתנהל מול התובעת כבעל תפקיד וכמנהל בנתבעת ולא באופן אישי. עוד נטען כי על פי בדיקת הנתבעת פעל המכשיר שנמכר לתובעת כשורה ושלחה אותו חזרה לתובעת (לאחר שהתובעת מסרה אותו לנתבעת לתיקון, כאמור), אך זו סירבה לקבלו.
התובעת השיבה לכתב ההגנה וחזרה על הטענה כי המדובר במוצר פגום וכי עומדת לה הזכות לבטל את העסקה.
בדיון חזרו התובעת והנתבע על טענותיהם. כן העיד השליח מטעם הנתבעת אותו לא הסכימה התובעת לקבל.
כידוע, ככלל, חובה צרכן לבדוק מוצר מיד לאחר קבלתו. אם נתגלו במוצר פגם או אי התאמה, על הצרכן להודיע על כך מיד למוכר ולתת לו הזדמנות נאותה לבדוק את המוצר ולתקנו. אם המוכר לא תיקן את הפגם רשאי הצרכן לבטל את העסקה ולדרוש בחזרה את המחיר ששילם.
במקרה דנן, לא שוכנעתי כי עלה בידי התובעת להרים את הנטל המוטל על כתפיה ולהראות כי אכן נמסר לה מוצר לא תקין. לא צורפה חוות דעת או ראיה אחרת, לבד מטענותיה בעל פה של התובעת, כי המכשיר לא עבד כראוי. מנגד, הוצגו טענות הנתבעת בדבר בדיקת המכשיר (וההודעה והסרטון שנשלחו לתובעת) והכוונה לשוב ולמסרו לתובעת בלווית הוראות והנחיות נוספות לצורך הפעלתו – אך בשלב זה לא נאותה התובעת להמשיך ולשתף פעולה עם הנתבעת.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.