עניינה של תביעה זו הוא בדרישת התובעת לפיצוי בשל אי מסירת דבר דואר ליעדו.
טענות התובעת
התובעת, שהינה גמלאית של השב"ס, ביקשה להצטרף לחופשה מסובסדת לה זכאים גמלאי השב"ס פעם בשנה בלבד. ביום 19.12.13 שלחה התובעת לחברת אשת טורס, המארגנת את החופשה, את טופס ההרשמה לחופשה בצירוף המחאות כנדרש. טופס ההרשמה וההמחאות נשלחו בדואר רגיל.
לאחר שלא קיבלה תשובה, פנתה התובעת ביום 6.1.14 לחברת אשת טורס, ונאמר לה כי טופס ההרשמה וההמחאות לא הגיעו ליעדן וכי אין יותר מקומות פנויים לחופשה, שכן אלה אזלו לפני יומיים.
יום למחרת, קיבלה התובעת חזרה את המעטפה ששלחה עם טופס ההרשמה וההמחאות ועליה חותמת "כתובת לא ידועה". התובעת יצרה קשר עם חברת אשת טורס, על מנת לוודא כי הכתובת שרשמה על גבי המעטפה נכונה, ופנתה לשירות הלקוחות של הנתבעת, על מנת לברר מה קרה.
במענה קיבלה התובעת מכתב התנצלות כי חלה תקלה נקודתית, וכפיצוי נשלח אליה בול בשווי שני שקלים.
התובעת טוענת כי בשל מחדל הנתבעת נגרמה לה עגמת נפש רבה, שכן החמיצה את החופשה לה ציפתה בכיליון עיניים, וזאת בפרט כאשר אין באפשרותה לממן חופשה במחיר מלא. מכאן התביעה לתשלום פיצויים בסכום של 5,000 ₪ בגין עגמת הנפש שנגרמה לתובעת.
טענות הנתבעת
הנתבעת טוענת כי היקף אחריותה נקבע בחוק הדואר, התשמ"ו-1986, (להלן:"חוק הדואר"), שמכוחו היא פועלת. סעיף 77(א)(1) לחוק הדואר קובע כי אחריות הנתבעת לנזק, גניבה או אובדן אינה חלה אלא על דבר דואר שנתקבל למשלוח תמורת קבלה ומסירתו טעונה אישור, היינו על דבר דואר רשום. במקרה זה, מדובר בדבר דואר, אשר נשלח בדואר רגיל, ועל כן אין לנתבעת אחריות לגבי דבר דואר זה.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.