בקשה לאישור תובענה ייצוגית שעניינה טענת המבקש כי המשיבה ("פלאפון") שולחת למנוייה חשבוניות חלקיות, שאינן עונות על הפירוט הנדרש ברשיונה.
עילות התביעה שנמנו: הפרת חובה חקוקה; הפרת הוראות הרשיון; תרמית; הטעיה מכח חוק הגנת הצרכן, תשמ"א – 1981; תנאי מקפח בחוזה אחיד; הפרת חובת תום הלב; ועשיית עושר ולא במשפט.
הקבוצה הוגדרה: "כל לקוחות המשיבה אשר נשלחה להם חשבונית חלקית, חסרה ולא מפורטת שלא כדין".
הסעדים שנתבקשו: פיצוי חברי הקבוצה בגין הנזק שנגרם להם; צו שיורה למשיבה לחדול מהתנהלותה.
רקע
המבקש הוא לקוח עסקי של פלאפון, המחזיק בשני מנויים.
סעיף 66 ברשיון פלאפון עוסק ב"חשבונות למנויים", לרבות תוכן החשבונות הנשלחים אליהם. בחודש יולי 2005 תוקן הסעיף ופלאפון נדרשה לעמוד בהוראת תקן ישראלי 5262 ("אמינות החיוב וגילוי נאות בחשבונות טלפון") ("התקן").
סעיף 2.2.1 בתקן קובע:
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.