ת"צ
בית המשפט המחוזי ירושלים כבית-משפט לעניינים מנהליים
|
27840-01-14
26/10/2016
|
בפני השופטת:
נאוה בן אור
|
- נגד - |
המבקש:
דניאל עברי עו"ד שמואל מישוק ו שימי גולן
|
המשיב:
1. משיבה פורמאלית
מי שמש בע"מ
זיכל פדהאל ושות'
הרשות הממשלתית למים ולביוב
באמצעות פרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) 2. רחל ווזנר
עו"ד רועי לנדאו ו חנה זיכל עו"ד רחל ווזנר
|
פסק דין |
בקשה לאישור תובענה ייצוגית על פי חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן: חוק תובענות ייצוגיות).
המשיב, מי שמש בע"מ, הוא תאגיד המים והביוב של עיריית בית שמש. המבקש הוא בעליה של דירה המצויה בתחום השיפוט של עיריית בית שמש וצרכן של המשיב. עניינה של הבקשה בטענת המבקש כי המשיב גובה גבייה כפולה בגין הרכיב ההוני של מכון טיהור השפכים.
הרקע לבקשה פורט בהרחבה בהחלטתי מיום 13.8.2015, בה דחיתי את בקשת המשיב להארכת מועד להגשת הודעת חדילה סטטוטורית. בשל חשיבות הדברים להכרעה בבקשה לגופה, יובא הרקע לרפורמת משק המים והביוב בישראל גם כאן.
רפורמת משק המים והביוב בישראל
1.עד לרפורמה מקיפה שנעשתה במשק המים והביוב, הרשויות המקומיות הן שהיו מוסמכות להעניק לתושביהן שירותי מים וביוב ולגבות - לשם מימון שירותים אלה - גם היטלים בגין הנחת צנרת מים ובגין תשתיות ביוב ("הרכיב ההוני"), וזאת בנוסף על התשלומים למימון שוטף של עלויות המים והביוב. התשלומים בגין שירותים אלה באו מארבעה מקורות עיקריים:
תעריף מים שוטף, אחיד בכל הארץ, שנקבע בתקנות המים (תעריפים למים ברשויות המקומיות), התשמ"ז-1987. תקנות אלה עמדו בתוקף עד 2007. החל משנה זו ועד ינואר 2010 נקבעו תעריפי המים בכללי המים (תעריפים למים ולרשויות המקומיות), התשמ"ז-1987, שהותקנו מכוח חוק המים, התשי"ט-1959 (להלן: חוק המים).
אגרת ביוב שוטפת מכוח חוק העזר העירוני הרלוונטי, שהתקינה כל רשות מקומית, באישור שר הפנים. שיעורה של אגרה זו היה שונה ממקום למקום.
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת