ת"ד 4563-11-12 מדינת ישראל נ' אבו סהיבן
|
ת"ד בית משפט השלום באר שבע לתעבורה |
4563-11-12
11.2.2015 |
|
בפני השופט: אלון אופיר |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
מאשימה: מדינת ישראל עו"ד מלשכת תביעות תנועה נגב |
נאשמים: איוב אבו סהיבן עו"ד אלקרינאוי עלי |
| הכרעת דין | |
הנאשם הובא לדין בגין עבירות של גרימת נזק לרכוש או אדם, בניגוד לסעיף 21 (ב)(2) לתקנות התעבורה, התשכ"א – 1961 (להלן: "התקנות"); אי ציות לאור אדום ברמזור, בניגוד לתקנה 22 (א) לתקנות; אי מתן זכות קדימה, בניגוד לתקנה 64 (ה) לתקנות בקשר עם סעיף 38 (2) לפקודת התעבורה, התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה"); נהיגה בקלות ראש, בניגוד לסעיף 62(2) לפקודה בקשר עם סעיף 38 (2) לפקודה.
מטעם התביעה העיד: רס"ב אפטבי אייל - בוחן באת"ן נגב (ע.ת/1); הגב' מ' א' – נהגת הרכב המעורב (ע.ת/2); הגב' ר' ח' – נוסעת ברכב המעורב (ע.ת/3); מטעם ההגנה העידו: הנאשם לעצמו (ע.ה/1); הגב' נוהא אבו סהיבן – אשת הנאשם (ע.ה/2); מר אבי מעוז – מומחה מטעם ההגנה (ע.ה/3).
בעובדות כתב האישום המתוקן טוענת המדינה כי ביום 31/07/12 בשעה 13:50 לערך נהג הנאשם מכיוון רחוב בן גוריון לכיוון הצומת המרומזרת ברחוב השלום בבאר שבע. אותה שעה נהגה מ' א' במכונית, אשר עמדה בעצירה מוחלטת בצומת בכיוון הנגדי לנאשם בנתיב השמאלי. הנאשם הגיע לצומת וחצה את קו העצירה תוך שהוא ממשיך בנסיעה ונכנס לצומת מבלי לציית לאור האדום שדלק ברמזור בכיוון נסיעתו, סטה מנתיב נסיעתו והתנגש חזיתית ברכב המעורב אשר עמד בכיוון הנגדי כאשר בכיוונו דולק רמזור אדום.
אין מחלוקת כי כתוצאה מהתנגשות נחבלו הנוסעות ברכב המעורב ופונו לטיפול בבית החולים, נשארו להשגחה מספר שעות ואילו הנאשם ואשתו ניגשו עצמאית לקופת חולים כללית.
אין מחלוקת כי נגרם בתאונה נזק לרכבים המעורבים.
בתשובתו לכתב האישום הודה הנאשם בנהיגה ופגיעות הרפואיות אך כפר באחריות לתאונה.
סקירת פרשת התביעה:
עדותו של ע.ת/1:
בוחן התנועה אשר חקר את התאונה. הוגשו מטעמו דו"ח בוחן (ת/1), דו"ח נזק (ת/2), סקיצה מזירת התאונה (ת/3), תרשים פאזת רמזורים (ת/4), מזכר זכ"ד איתור אוטובוס (ת/5), הודעת נהג תחת אזהרה (ת/6), לוח תצלומים הכולל 21 צילומי צבע (ת/7).
מסקנות דו"ח בוחן התנועה קובעות (ביחס לנאשם המכונה בדוח – "פרטית א'"):
"פרטית א שנסע ברחוב בן גוריון בב"ש בצומת עם רחוב השלום סטה מנתיב נסיעתו לנתיב הנגדי ופגע חזיתית בפרטית ב שעמד בצומת ממולו בנתיב לפנייה שמאלה.......הגורם לתאונה אי ציות לרמזור אדום מצד נהג פרטית א" (ת/1 עמוד 3).
התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|