אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מדינת ישראל נ' דראושה

מדינת ישראל נ' דראושה

תאריך פרסום : 06/08/2019 | גרסת הדפסה

ת"ד
בית המשפט לתעבורה עכו
3503-06-15
01/07/2019
בפני השופטת:
אסתר טפטה–גרדי

- נגד -
מאשימה:
מדינת ישראל
עו"ד ליאור דוד
נאשם:
פאדי דראושה
עו"ד מונדר דראושה
גזר דין
 

 

1.הנאשם הורשע, על פי הודאתו, בעבירות של התנהגות הגורמת נזק, עקיפה כשהדרך לא פנויה, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, נהיגה רשלנית וחבלה של ממש.

 

2.על פי כתב האישום, ביום 26.4.15 (בגזר הדין נפלה טעות במועד האירוע. מועד האירוע הוא ביום 26.12.14), סמוך לשעה 21:24, נהג הנאשם ברכב משא אחוד, סגור, מסוג "שברולט", מ.ר. 38432656, בכביש 805, מכיוון סכנין לערבה, והגיע לק"מ 17.9. הכביש הוא דו סיטרי, נתיב לכל כיוון, וקו הפרדה רצוף מפריד בין שני הכיוונים. לפני הנאשם נסע רכב פרטי, מסוג "מזדה", מ.ר. 4792951, וממול הנאשם נסע רכב פרטי, מסוג "סובארו", מ.ר. 7155658, ומאחורי ה"סובארו" נסע רכב פרטי, מסוג "פורד". הנאשם נהג ברשלנות בכך שהחל בעקיפה כשהדרך לא הייתה פנויה במרחק מספיק כדי להשלים את העקיפה בבטחה, וכתוצאה מכך חסם את דרך ה"סובארו" והתנגש בה. לאחר ההתנגשות הרכב סטה חזרה ימינה והתנגש ברכב ה"מזדה" ונזרק חזרה שמאלה לנתיב הנגדי והתנגש ברכב ה"פורד". כתוצאה מהתאונה נפגעו 10 אנשים, שלושה מהם חבלות של ממש.

אצל א' י' מ', אובחנו שבר בשורש כף היד, ונעשה קבוע בסד גבס. כן אובחנו שברים מרוסקים של עצמות האף, כולל מחיצה בכל הדפנות של ארובות העין, מספר שברים עם תזוזה בזיגומות, ובוצע ניתוח, בהרדמה כללית טראכיוסטומי, קיבוע בין לסתי, והנפגעת אושפזה עד יום 29.1.15.

אצל א' י' ס' אובחנו שברים במספר צלעות, עם קונטוזיה ריאתית דו"צ, קרע בטחול דרגה 4, ובוצע ניתוח כריתת טחול. אובחן שבר בחלק אמצעי ירך משמאל ובוצע ניתוח לקיבוע פנימי. כן אובחן שבר בירך מימין ובוצע ניתוח קיבוע פנימי לשבר בפימור. תואר ניתוח קשה. הוא הועבר לשיקום, עם איסור דריכה על הרגליים, ושוחרר ביום 30.3.15.

א' י' מ' אובחן עם פצע עמוק בברך שמאל ובוצעה לו תפירה.

 

כלי הרכב המעורבים בתאונה ניזוקו.

 

מהמסמכים שהוגשו בתיק, בהם הודעות המעורבים, והתעודות הרפואיות, עולה שהתאונה ארעה ביום 26.12.14.

 

3.המאשימה עתרה לעונש שיכלול מאסר בפועל, שלא יפחת מ-12 חודשים, מאסר על תנאי, פסילה בפועל ארוכה, שלא תפחת מ-6 שנים, פסילה על תנאי וקנס גבוה.

הוטעם שמדובר בנאשם שהורשע בגרימת תאונת דרכים, ובעבירות של עקיפה כשהדרך לא פנויה, עקיפה תוך חצית קו הפרדה רצוף, נהיגה רשלנית וגרימת חבלות של ממש לנפגעים. כתוצאה מהתאונה נפגעו 10 אנשים, מתוכם 3 חבלות של ממש. צוין שמשיחה של ב"כ המאשימה עם הנפגעים עולה שהם עדיין סובלים ומתניידים בכיסא גלגלים, מצבם החמיר והם מצויים בטיפול פסיכיאטרי, בעקבות התאונה. הנאשם נוהג משנת 2014, ובעת התאונה היה נהג חדש, צעיר. המאשימה הפנתה לפסיקה תומכת לעניין מתחם הענישה. צוין שרוח הפסיקה היא להחמיר עם נהגים שמעורבים בתאונות דרכים שגרמו לחבלות קשות, תוך נהיגה מסוכנת. לעניין התסקיר, צוין שהוא בגדר המלצה בלבד.

ב"כ הנאשם עתר מנגד לאמץ את תסקיר שירות המבחן. הוטעם שהנאשם, סטודנט שנה רביעית לסיעוד (הוגש אישור לימודים, נ/1), נעדר עבר פלילי או תעבורתי, ומאז התאונה לא ביצע כל עבירה נוספת. הנאשם הפנים את הלקח ונטל אחריות על מעשיו, ומתחרט עליהם. אשר לנפגעים, צוין ששלושת הנפגעים, שנחבלו חבלות של ממש, נכחו בבית המשפט, באו בכוחות עצמם ונחקרו, ונראה שהם החלימו מפציעותיהם, ומצבם טוב משהיה.

 

תסקיר המבחן

5.מתסקיר המבחן, מיום 1.5.19, עולה שהנאשם, בן 24, רווק, שמשולב במסגרת לימודי הסיעוד בהכשרה מקצועית בבית חולים "העמק". לחובתו הרשעה אחת, מחודש אפריל 2018, בגין עבירה של אי ציות לתמרור. הנאשם נטל אחריות על מעשיו, ומייחס את מעורבותו בתאונה להתנהגות לא אחראית בעיצומו של גיל ההתבגרות. ביטא צער ואכזבה על מעשיו ותוצאותיהם והזדהות רגשית עם נפגעי העבירה. צוין שניכר שהוא מצליח להכיר בחומרת מעשיו ובהשלכותיהם. הוטעם שהנאשם בעל שאיפות ותוכניות פרודוקטיביות לעתידו, ומשקיע את כוחותיו ומשאביו לאפיקים חיוביים. מבטא נכונות לבצע עבודות שירות לתועלת הציבור ונמצא מתאים לכך. שירות המבחן המליץ על עונש של של"צ, בהיקף של 200 שעות וצו מבחן לשנה, במהלכו ישתתף בקבוצה פסיכו חינוכית, שיש בהם כדי להפחית את הסיכון להישנות עבירות דומות ולהגביר את הסיכויים לשיקומו של הנאשם.

 

חומרת העבירה, הערך החברתי שנפגע מביצוע העבירה ומידת הפגיעה בו

 

6.צירופן של העבירות המיוחסות לנאשם, התנהגות הגורמת נזק, עקיפה כשהדרך לא פנויה, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, נהיגה רשלנית וחבלה של ממש, מעמידה את המקרה ברף חומרה גבוה. בנהיגה מסוג זה יש משום פגיעה בביטחון הציבור ובשלומו, כשבנסיבות התאונה נפגעו 10 אנשים, שלושה מהם חבלות קשות.

על חשיבותה של ענישה מרתיעה בתאונות דרכים, בהן נגרמות חבלות ופציעות חמורות, עמד בית המשפט ברע"פ 2564/12 יחיאל קרני נ' מדינת ישראל:

 

"תאונות דרכים גובות קורבנות בגוף ובנפש מדי יום, וחלקה של מערכת המשפט לא ייפקד מן המערכה נ' תאונות הדרכים... לענישה הולמת תפקיד חשוב לא רק במקרים בהם גורמות תאונות הדרכים לקורבנות בנפש, אלא אף במקרים בהן נגרמות חבלות ופציעות, ובפרט כאשר חבלות ופציעות אלו חמורות הן".

 

מדיניות הענישה

7. בעפ"ת 21227-07-16 משה נ' מדינת ישראל – בעבירות של גרימת תאונת דרכים, נהיגת רכב בקלות ראש וברשלנות, סטייה מנתיב, גרימת חבלה של ממש, נהיגה במהירות בלתי סבירה, ונהיגה במהירות מופרזת, כשבעת התאונה היה המערער, נהג חדש, בן 17, ולנהגת הקטנוע נגרמו חבלות קשות, בית המשפט המחוזי אימץ את גזר הדין של בית משפט קמא - 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, 7 חודשי מאסר על תנאי, פסילה לתקופה של 36 חודשים, פסילה מותנית ל - 6 חודשים, למשך 3 שנים, קנס בסך 1,000 ₪ והתחייבות. בית משפט קמא ציין שמתחם הענישה בתאונת דרכים שגרמה לחבלות של ממש נע בין 3 חודשי מאסר, ל-9 חודשים, פסילת רישיון, הנעה בין 3 חודשים לשנתיים, ואף למעלה מכך, וקביעת העונש ההולם בתוך המתחם תיעשה בהתחשב במידת הרשלנות ובחומרת החבלות שנגרמו לנפגע. בקשת רשות ערעור נדחתה.

8.ת"ד 6469-06-15 מדינת ישראל נ' אבו דיאב (8.5.18) – בעבירות של חבלה של ממש תוך נסיעה על המדרכה, במהירות בלתי סבירה וללא תעודת ביטוח תקפה. הנאשם נהג באופנוע, עלה על מדרכה ופגע בהולך רגל. להולך הרגל נגרמה חבלה של ממש, שברים ב- 5 צלעות, קרע בדרגה 1 בטחול, דימומים באונה הקדמית מימין ומשמאל ועוד. הנאשם בן 23, לחובתו 4 הרשעות קודמות. בית המשפט ציין שמדובר ברשלנות גבוהה, ובחבלות חמורות, ועל הנאשם נגזרו 45 ימי מאסר, בעבודות שירות, פסילה לתקופה של 10 חודשים, מאסר מותנה 3 חודשים, למשך 3 שנים ופיצויים לנפגע בסך 4,000 ₪.

9.בעפת (מרכז) 30028-12-15 גד ברכה נ' מדינת ישראל (30.1.17) – המערער, נהג משאית, הורשע, לאחר שמיעת ראיות, בעבירות של נהיגה בחוסר זהירות וגרימת תאונה בה נחבל אדם חבלה של ממש. המערער לא שמר מרחק ופגע במשאית שלפניו, וכתוצאה מכך נקטעה רגלו של הנוסע שישב לצדו ונגרמו לו חבלות נוספות. בית המשפט המחוזי המיר את 5 חודשי המאסר בעבודות שירות, בצו של"צ, בהיקף של 400 שעות ובצו מבחן לחצי שנה, ואת הפסילה שנקבעה למשך 4 שנים קיצר לתקופה של 11 חודשים והותיר את המאסר המותנה למשך 10 חודשים. צוין שמדובר ברשלנות ברף נמוך, בשילוב חלוף הזמן ונסיבותיו האישיות החריגות של המערער ועל רקע המלצתו החד משמעית של שירות המבחן בדבר תפקודו והשפעת התאונה ותוצאותיה, כמו גם הענישה שהושתה עליו, ועל משפחתו.

10.ברעפ 11917/05‏ ‏ סיוון צפריר נ' מדינת ישראל – הורשע המבקש בעבירות של גרימת נזק לאדם או לרכוש, נהיגה ברשלנות, סטייה מנתיב וגרימת חבלה של ממש. רכב המבקש סטה ברשלנות לנתיב הנגדי, התנגש ברכב המעורב, וכתוצאה מכך נחבלו המבקש, שתי נוסעות ברכבו, ולבתו נגרמו חבלות של ממש. נהגת הרכב המעורב אף היא נחבלה חבלות של ממש ונזקקה לפינוי במסוק מזירת התאונה. המעורבים בתאונה החלימו באופן מלא ועברו של המבקש נקי. בית משפט קמא גזר על המבקש פסילה למשך 24 חודשים, פסילה על תנאי לתקופה של 12 חודשים וקנס בסך 2,000 ₪. הערעור ובקשת רשות ערעור נדחו.

11.בעפ"ת (ב"ש) 11367-10-13 בריגה נ' מדינת ישראל (מיום 28.11.13), נדחה ערעורה של נאשמת שהורשעה בנהיגה רשלנית וגרימת תאונת דרכים. הנאשמת לא האטה לפני מעבר החציה ופגעה בהולכת רגל, כבת 70, על מעבר החציה וגרמה לה חבלה של ממש. כתוצאה מהתאונה התרסקה הברך של הנפגעת באופן שחייב ניתוח, אשפוז ושיקום ארוך, שאילץ את הנפגעת להתנהל מספר חודשים בכסא גלגלים ולאחר מכן על קביים. לקולא התחשב בית המשפט בעברה התעבורתי המקל של הנאשמת והשית עליה 10 חודשי פסילה, קנס ופסילה על תנאי.

12.בעפ"ת (נצ') 41397-12-13 זרחי נ' מדינת ישראל (16.6.14), נדון ערעורו של נאשם שסטה לנתיב הנגדי וגרם לתאונת דרכים קשה בה נפצעו קשה מספר נוסעים והמערער. בית המשפט קבע שרשלנותו לא הייתה גבוהה אלא רגעית. צוין שהמערער נהג חדש, הביע חרטה כנה, התנצל בפני הנפגעים, עברו נקי ועלולה להיות השלכה לעונש מאסר על עתידו הצבאי. הנאשם נדון ל-120 שעות של"צ, ששה חודשי מאסר על תנאי, 4 שנות פסילה בפועל, פיצויים של 22,000 ₪, התחייבות וקנס. בית המשפט המחוזי קבל את הערעור בנוגע לתקופת הפסילה, פסל את הנאשם ל- 11 חודשים וביטל את הפיצויים.

13.עולה מהאמור שמתחם הענישה בעבירות עסקינן, נע בין מאסר בפועל או מאסר בפועל, בדרך של עבודות שירות או צו של"צ (בתוספת רכיבי ענישה נוספים), בהתחשב בנסיבות ביצוע העבירה, רף הרשלנות, תוצאות התאונה, עברו התעבורתי של הנאשם ונסיבותיו האישיות.

במקרים בהם רף הרשלנות נמוך, תוצאות התאונה אינן חמורות והעבר התעבורתי מקל, הסתפק בית המשפט בפסילה וברכיבי ענישה נוספים.

הפסילה בנסיבות מחמירות יכול ותהא פסילה בת 36 חודשים, ובנסיבות ביצוע עבירה שאינן חמורות ועבר תעבורתי שאינו מכביד פסילה בת 11 חודשים (בנוסף לרכיבי ענישה נוספים).

 

14.לעניין נסיבות ביצוע התאונה - עסקינן בצבר חמור של עבירות - עקיפה כשהדרך לא פנויה, עקיפה תוך חציית קו הפרדה רצוף, התנהגות הגורמת נזק, נהיגה רשלנית וחבלה של ממש - נסיבות בהן טמון סיכון רב למשתמשי הדרך, ויש בהן כדי להעיד שהמסוכנות הנשקפת מהמשך נהיגתו של הנאשם גבוהה. הפסיקה עמדה על חשיבותה של ענישה הולמת לצורכי הרתעה ומניעה במקרים בהם נגרמות בתאונות דרכים חבלות ופציעות חמורות.

15.כמתואר בכתב האישום, בתאונה נפגעו 10 אנשים, מתוכם ל-3 נגרמו חבלות של ממש.

לא' י' מ', אובחנו שבר בשורש כף היד (בוצע קבוע בסד גבס), שברים מרוסקים של עצמות האף, כולל מחיצה בכל הדפנות של ארובות העין, מספר שברים עם תזוזה בזיגומות. מוהיבה נותחה, בהרדמה כללית, נעשה לה קיבוע בין ליסתי, והיא אושפזה עד יום 29.1.15.

לא' י' ס' אובחנו שברים במספר צלעות, עם קונטוזיה ריאתית דו"צ, קרע בטחול דרגה 4, ובוצע ניתוח כריתת טחול. נוסף על כך, אובחנו שבר בחלק אמצעי ירך משמאל (נעשה ניתוח לקיבוע פנימי), שבר בירך מימין, נעשה ניתוח קיבוע פנימי לשבר בפימור, והוא אושפז עד יום 30.3.15.

16.עיון בפסיקה מלמד שיש לאבחן בין תאונות בהן נגרמו "חבלות של ממש", מסוג התאונה שלפני לתאונות בהן נגרמו לנפגעים חבלות חמורות וקשות מאלה, כגון, שיתוק, קטיעות וכו', המותירות נכות קשה, ומלוות את הנפגע ומשפחתו עד יומו האחרון.

17.הנאשם, בן 24, אוחז ברישיון נהיגה משנת 2014. על פי שירות המבחן לחובתו הרשעה בגין אי ציות לתמרור, מחודש אפריל 2018.

18.מתסקיר המבחן עולה שהנאשם ביטא צער על מעשיו ואמפטיה כלפי הנפגעים, והפנים את חומרת מעשיו. ניכר מאורחות חייו כיום שמדובר באדם נורמטיבי, שמתעל את משאביו לאפיקים חיוביים. הנאשם, סטודנט שנה רביעית ללימודי סיעוד, ובמסגרת זו, משולב בהכשרה בבית חולים "העמק". הנאשם נטל אחריות על מעשיו, ומייחס את מעורבותו בתאונה להתנהגות לא אחראית בעיצומו של גיל ההתבגרות. הנאשם מבטא נכונות לבצע עבודות שירות לתועלת הציבור ונמצא מתאים לכך. שירות המבחן המליץ על הטלת צו של"צ, בהיקף של 200 שעות, וצו מבחן לשנה, במהלכו ישתתף בקבוצה פסיכו-חינוכית, למניעת הישנות עבירות תעבורה. צוין שעבודות שירות, לצד צו מבחן, יש בהם להפחית את הסיכון להישנות עבירות דומות ולהגביר את הסיכויים לשיקומו.

 

20.באיזון המתבקש, לאחר ששקלתי את נסיבות המקרה שלפני, לקולא ולחומרא, אני סבורה ששליחתו של הנאשם למאסר תהא חסרת תועלת, ולא תהלום את תהליך השיקום בו הוא מצוי כעת. מדובר בנאשם, בן 24, שבעת ביצוע העבירה היה כבן 20, ומאז נטל אחריות על מעשיו, הביע חרטה, מצוי כיום בסיומו של תואר ראשון בסיעוד, ופניו לשיקום. מאסר, אף על דרך של עבודות שירות, עלול למנוע את סיכוייו להשתקם. הנאשם מנהל אורח חיים יציב ונורמטיבי, ושירות המבחן ציין שבהטלת צו של"צ וצו מבחן לשנה, תוך שילובו בהליך טיפולי ייעודי, יפחית את הסיכוי להישנות העבירות. בנסיבות אלה האינטרס החברתי הוא להעדיף את ההיבט השיקומי, ובכך לתת רוח גבית לשינוי שהנאשם מנסה לערוך בחייו.

21.בהינתן האמור, בנסיבות המקרה יש להעדיף ענישה שיקומית, שיהא בה גם היבט מוחשי והרתעתי. לפיכך, יש לאמץ את המלצת שירות המבחן, להטלת צו של"צ, אם כי בהיקף רחב יותר, וצו מבחן לשנה, תוך השתלבותו בהליך טיפולי לשינוי דפוסי נהיגתו. לצד אלה יש להשית על הנאשם ענישה מרתיעה וצופה פני עתיד שתכלול מאסר מותנה, פסילה בת 24 חודשים, פסילה מותנית, קנס והתחייבות.

 

22.לסיכום, לאחר שנתתי דעתי לכך שמדובר, מחד גיסא, בתאונה, בה נגרמו חבלות של ממש ל-3 אנשים, והסיכון הרב הטמון בעבירות המיוחסות לנאשם הוא גבוה במיוחד, ומאידך גיסא, נתתי דעתי לתסקיר המבחן החיובי, לזמן שחלף מאז התאונה, לגילו הצעיר של הנאשם, לעברו התעבורתי, ולכך שהפנים את לקחי התאונה, אני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:

 

1.הנאשם יבצע 250 שעות של"צ, על פי תכנית שיכין עבורו שירות המבחן.

הנאשם מוזהר שאם לא יעמוד בתנאי השירות, ייאלץ בית המשפט להפקיע את השל"צ ולגזור את דינו מחדש.

 

2.אני דנה את הנאשם ל-4 חודשי מאסר וזאת על תנאי למשך 3 שנים. לבל יעבור בתקופה הנ"ל עבירה של נהיגה ללא רשיון נהיגה, או של נהיגה בזמן פסילה.

 

3. אני פוסלת את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 24 חודשים. הנאשם יפקיד את רישיונו לא יאוחר מיום 1.9.2019 במזכירות בית משפט לתעבורה.

לתשומת לב הנאשם חובה על עליו להפקיד את רישיון הנהיגה במזכירות בית משפט לתעבורה או להמציא תצהיר על העדר רישיון נהיגה ואם הופקד רישיון נהיגה בתיק אחר תימסר הודעה על כך למזכירות בית משפט לתעבורה.

יובהר כי אם הנאשם לא יפקיד את רישיונו במועד מחד עלול להיחשב כפסול ומאידך מניין הפסילה לא יחל בהעדר הפקדה כאמור.

 

 

4.אני פוסלת את הנאשם מלקבל או להחזיק ברישיון נהיגה לתקופה בת 5 חודשים, וזאת על תנאי למשך שנתיים לבל יעבור עבירה בה הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השניה לפקודת התעבורה.

 

5. אני דנה את הנאשם לתשלום קנס בסך 2,000 ש"ח . הקנס ישולם בתשלום 1 תוך 90 יום מהיום.

 

6.חתימה על התחייבות כספית על סך 10,000 ₪ להמנע מלבצע עבירות בהן הורשע בתיק זה, וזאת למשך שלוש שנים מהיום.

 

הנאשם יחתום על ההתחייבות בתוך עשרה ימים, ואם לא יעשה כן ייאסר למשך שבעה ימים.

 

7.צו מבחן לתקופה של שנה, במהלכו ישתתף הנאשם בקבוצה פסיכו-חינוכית, בשירות המבחן, המתקיימת בשיתוף עמותת "אור ירוק".

הנאשם מוזהר כי אם לא יעמוד בתנאי השירות, ייאלץ בית המשפט להפקיע את צו המבחן ולגזור את דינו מחדש.

 

המזכירות תעביר העתק מגזר הדין לשירות המבחן.

 

זכות ערעור תוך 45 יום לבית המשפט המחוזי בחיפה.

ניתן היום, כ"ח סיוון תשע"ט, 01 יולי 2019, במעמד הנוכחים

 

Picture 1

 

 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ