ביום 14.12.17 נעצר אמג'ד חלאק, בכביש 79, כאשר הוא נוהג ברכב עם גרור, אשר משקלו עולה על המשקל המותר. זאת, בניגוד להוראות תקנה 85(א)(5) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961.
על פי הוראותיו של סעיף 57א(א)(1) לפקודת התעבורה [נוסח חדש], "מצא שוטר, לאחר שקילתו של רכב מסחרי, כי הוביל אדם מטען ברכב כאשר משקלו הכולל של הרכב והמטען המובל בו עולה על המשקל הכולל המותר לפי רשיון הרכב, רשאי הוא למסור לנהג הודעה האוסרת את השימוש ברכב, לתקופה של 30 יום".
ואכן, במקרה שבפנינו, נמסרה לנהג הרכב, אמג'ד חאלק, "הודעה על איסור שימוש ברכב".
עתה, מונחת בפני בקשתו של הבעלים של הרכב, מר מועתז כלף (להלן: "המבקש"), לבטל את ההודעה על איסור השימוש ברכב.
יאמר מיד, ההוראות בדין המתייחסות לאיסור שימוש ברכב אשר נמצא, לאחר שקילה, כי משקלו הכולל חורג מהמשקל המותר, שונות מההוראות המתייחסות לאיסור השימוש ברכב מקום שבו נעברה בו עבירה אחרת (השוו, הוראות סעיף 57(א)(2) לפקודה). הדין אינו דורש כי השוטר המבצע את השקילה יזמין את נהג הרכב לקצין משטרה, כפי שהוא אינו מחייב עריכה של שימוע טרם ההחלטה.
בכך, יש מקום חיווי דעה של המחוקק כי רכב שמשקלו חורג מהמשקל המותר הינו רכב היוצר סכנה ברורה ומיידית למשתמשים בדרך, ועל כן יש חשיבות להורדתו מהכביש באופן מיידי.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.