פסק-דין בתיק עע 83/03
|
ע"ע בית דין ארצי לעבודה ירושלים |
83-03
22.1.2006 |
|
בפני : 1. סגנית הנשיא אלישבע ברק-אוסוסקין 2. יגאל פליטמן 3. נילי ארד |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: מרדכי פריד עו"ד מאיר אבירם עו"ד אייל בוטון |
: 1. יושב ראש הכנסת 2. מדינת ישראל - משרד האוצר עו"ד אמי יורמן |
| פסק-דין | |
בית הדין הארצי לעבודה
|
עע 000083/03 |
||
מרדכי פריד המערער
- 1. יושב ראש הכנסת
- 2. מדינת ישראל - משרד האוצר המשיבים
בפני סגנית הנשיא אלישבע ברק-אוסוסקין, השופט יגאל פליטמן, השופטת נילי ארד
נציג ציבור מר אפרים כחלון, נציג ציבור מר אבי ברק
בשם המערער: עו"ד מאיר אבירם; עו"ד אייל בוטון
בשם המשיבים: עו"ד אמי יורמן
פ ס ק ד י ן
סגנית הנשיא אלישבע ברק-אוסוסקין
המערער, מפקד משמר הכנסת בתקופה 30.4.1997-1.1.1994 תבע הכרה בזכאותו לתוספת התייעלות אשר הוספה לכל עובדי וגמלאי הכנסת. המערער לא קיבל תוספת זו כשם שלא קיבלוה כל שאר העובדים אשר היו מוקבלים לתפקידים אחרים. המערער היה מוקבל לשופטים מחוזיים ומנכ"לים. כתוצאה מכך שהמערער לא קיבל תוספת בעת שהיה עובד, אין התוספת משולמת לו כרכיב פנסיוני. על כך הוא מלין.
בית הדין האזורי, השופט ארי תיבון ונציגי הציבור מר צבי כספי ומר מרדכי שפיק (עב 300423/97), הגיע למסקנה כי החלטת יושב ראש הכנסת ניתנה כדין והיא סבירה.
העובדות הצריכות לעניין
על מנת לבחון האם יש מקום להתערב בהחלטת יושב ראש הכנסת אני מבקשת להרחיב בתיאור העובדות.
המערער כאמור שימש כמפקד משמר הכנסת בתקופה 30.4.1997-1.1.1994. לתפקידו זה הוא הועבר ממשטרת ישראל בה מילא תפקידים שונים. דרגתו האחרונה במשטרה היתה סנ"צ.
ביום 1.11.1995 החליט יושב ראש הכנסת דאז, פרופ' שבח וייס, להעניק לעובדי וגמלאי הכנסת תוספת הקרוייה "תוספת התייעלות" בגובה 9%. התוספת השתלמה בשני תשלומים, האחד בגובה 4% מיום 1.1.1996 והחל מיום 1.10.1996. גדל שיעור התוספת בגובה 5%. בהחלטתו ציין יושב ראש הכנסת כי התוספת תשתלם לכלל עובדי וגמלאי הכנסת למעט ה"מוקבלים", היינו אלו ששכרם מושווה לשכר מנכלי"ם ושופטים. במשמר הכנסת ה"מוקבלים" הם קצין הכנסת ומפקד משמר הכנסת.
ועדה משותפת של ועדת הכנסת וועדת הכספים החליטה לאשר את התוספת לכל עובדי הכנסת למעט מזכיר הכנסת וה"מוקבלים" בשכרם לשופטים ומנכ"לים. לימים, ביום 21.2.2001, לאחר הגשת התביעה לבית הדין האזורי, נערך סיכום דברים בין יושב ראש הכנסת דאז, אברם בורג וחברי ועד עובדי הכנסת. מסמך זה הוגש על ידי המערער בעת הדיון בערעור. הצדדים הביעו את כוונתם המשותפת להחיל את דו"ח ועדת זוסמן. הצדדים הצהירו כי שכר עובדי הכנסת נשחק בשנים האחרונות ביחס למנגנוני עדכון השכר שהיו קיימים עד לסיכום דברים זה. לפיכך הוחלט להעלות את שכר עובדי הכנסת בתוספת אחוזית יחודית על השכר המשולב באמצעות הגדלת תוספת ההתייעלות. בכך רואה המערער נזק נוסף באשר התוספת משולמת באמצעות הגדלת תוספת ההתייעלות, ועל כן הוא נפגע גם הפעם משתוספת ההתייעלות אינה נכללת בגמלתו.
| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|