ע"ב
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
|
9321-09
05/01/2012
|
בפני השופט:
אילן איטח
|
- נגד - |
התובע:
הדר טל עו"ד ליאת קינן
|
הנתבע:
פלאפון תקשורת בע"מ עו"ד מאיה אשכנזי וע"ד חן שומרת
|
פסק-דין |
1. עניינה של התובענה שלפנינו הוא בטענת התובעת לפיה פוטרה עקב הריונה, וזאת לאחר כ- 5 חודשי עבודה. לפיכך, עותרת התובעת לחייב את הנתבעת לשלם לה פיצויים ללא הוכחת נזק מכוח חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח - 1988 (להלן -
חוק השוויון), וכן פיצויים בגין אובדן הכנסה, הפסד דמי לידה ועוגמת נפש.
המסגרת העובדתית
2. ואלה עובדות המסגרת הרלוונטיות, כפי שעולה מהעדויות ומהראיות שלפנינו :
א. הנתבעת הינה חברה המספקת שירותי תקשורת סלולארית ברחבי הארץ.
ב. התובעת, ילידת 1988, עבדה בנתבעת כנציגת שירות ומכירה במוקד פלאפון חו"ל בגבעתיים, מיום 6.4.08 ועד ליום 15.9.08 .
ג. עם תחילת עבודתה בנתבעת נשלחה התובעת לקורס הכשרה שנמשך כשלושה שבועות. ב
"טופס הערכה אישית מסכמת" שנכתב בעניינה של התובעת לאחר סיום קורס ההכשרה ניתן לה "
ציון סופי: 81" ונכתב:
"מוטיבציה: להדר מוטיבציה להשתלב בתפקיד ולהוכיח את עצמה.
דגשים מקצועיים: במהלך הקורס הוצמדה להדר נציגה כדי לעזור לה להשתפר מקצועית. הדר אכן גילתה שיפור מקצועי במהלך הקורס.
אולם יש להמשיך ולעזור לה בתהליך החניכה ברמה המקצועית. בנוסף, הדר נלקחה לשיחה במהלך הקורס והובהר לה כי תהיה חייבת להתחזק מקצועית על מנת לתת מענה מתאים ללקוח.
מיומנויות שירותיות ומכירה: הדר בעלת כושר ביטוי, אנרגיית מכירה, ויכולות גבוהות לבצע שיחה שירותית ומכירתית אל מול הלקוח.
דגשים התנהגותיים: במהלך הקורס הדר נלקחה לשיחות בשל איחורים.
יש להקפיד עם הדר על נהלים במוקד ולקיחת אחריות אישית. (ההדגשות במקור - א.א.)
אין חולק כי במהלך הקורס נערכו עם התובעת שיחות לגבי איחורים והיעדרויות .
ד. לאחר סיום הקורס, במהלך תקופת עבודתה של התובעת כנציגת שירות ומכירה בנתבעת, הוזמנה התובעת ארבע פעמים לפגישות אישיות. בטפסי "
סיכום פ.א. עם עובד" נכתב כדלהלן:
(1) בטופס סיכום הפגישה מיום 21.7.08 -
"
מטרות הפגישה: ישור קו והבהרות בנוגע להתנהלות משמעתית.
עיקרי הנושאים שנדונו בפגישה: 1. איחורים 2. חיסורים.
עיקרי ההחלטות שהתקבלו: 1. הובהר את חשיבות ההגעה למשמרות בזמן והדר התחייבה כי תעמוד בדרישות. 2. הובהר כי עליה להיות אחראית ולעדכן בנוגע למחלות בזמן סביר ולא בדיעבד!!
הערות נוספות: הדר טענה כי מבינה מאד את החשיבות והצליחה לגלות אחריות ולהשתפר".
(2) בטופס סיכום הפגישה מיום 30.7.08 - "
מטרות הפגישה
: שיחת הבהרה.
עיקרי הנושאים שנדונו בפגישה: טוענת למחלה ולא ממציאה אישורים מתאימים!!!
עיקרי ההחלטות שהתקבלו: הובהר שלא נוכל להמשיך להתנהל בצורה שכזו ועליה לשפר את התנהגותה, הובהר כי מקרים דומים בעתיד יגררו השלכות.
הערות נוספות: נתגלה כי מדובר בבעיות אמינות וכי מספרת כי אושפזה בבית חולים אך אין לה אישור להוכיח זאת למרות שהבטיחה בשיחת טלפון כי מביאה לי אישור!!!".
(3) בטופס סיכום הפגישה מיום 5.8.08 -
"
מטרות הפגישה: 1. הבהרת משמעת על שלא מודיעה לפני משמרת כי לא מגיעה. 2. לקיחת אחריות אישית. 3. הגעה למשמרות בכלל.
עיקרי הנושאים שנדונו בפגישה: לקיחת אחריות והגעה למשמרות בכלל.
עיקרי ההחלטות שהתקבלו: הדר תגלה אחריות בכל הקשור להגעה והודעה לגבי הגעה למשמרות".
(4) בטופס סיכום הפגישה מיום 11.8.08 -
"
מטרות הפגישה: שיחת אזהרה עם מנהל המוקד בנושא העדרויות ללא הודעה מראש. אי עמידה בסטנדרטים המשמעתיים במוקד.
עיקרי הנושאים שנדונו בפגישה: על הדר לגלות אחריות מינימלית ולהגיע למשמרת ובמידה ולא מרגישה טוב להודיע לי לפני תחילת המשמרת. במידה ולא תעמוד בסטנדרטים הנדרשים תפוטר לאלתר.
עיקרי ההחלטות שהתקבלו: 1. הדר תגלה אחריות ותגיע למשמרות ותודיע בזמן במידה ולא מרגישה טוב. 2. אני אתגמש איתה בשעות המשמרת כדי להקל עליה.
הערות נוספות: הדר בשיחה זאת סיפרה כי היא בהריון. הסברנו לה כי במידה ולא תעמוד בסטנדרטים שהעלנו היא תפוטר לאלתר".
שני הטפסים הראשונים מולאו על ידי מי שהיה מנהל הצוות של התובעת באותה עת, מר אסף מרציאנו ושני הטפסים האחרונים מולאו על ידי הגב' ליאת עטיה, מנהלת הצוות של התובעת מסוף חודש 7/08 לערך. בפגישה מיום 11.8.08 נכח גם מנהל מוקד פלאפון חו"ל, מר לביא כהן.
ה. בהמשכו של היום בו נערכה השיחה הרביעית עם התובעת, 11.8.08, שלחה הנתבעת לתובעת
"מכתב אזהרה" שבו נכתב :
"נוכחים: הדר נח, ליאת עטיה, לביא כהן.