כללי
האם אישור תכנית כוללנית לעיר הוד השרון (להלן: "העיר") אגב דחיית כ – 2,000 התנגדויות מקים עילה להגשת ערר למועצה הארצית מכוח סעיף 110(א) לחוק התכנון והבנייה התשכ"ה – 1965 (להלן: "חוק התכנון והבנייה" או "החוק") – זו הסוגיה המונחת ביסוד העתירה דנן.
הסוגיות המועלות בעתירה משקפות מצב פרדוקסלי שנוצר בתחום התכנון והבנייה על רקע המגמה המסתמנת בשנים האחרונות להאיץ את קצב התכנון והבנייה ולהגדיל את היקפיו בשיעור דרמטי, בדגש על מרכז הארץ, אל מול ההשלכות וההשפעות שיש למגמה זו על איכות חיי תושבי העיר, צביון המרקם העירוני והשפעתה על האזור.
בתאריך 31.7.17 אישרה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית (להלן: "ועדת המשנה להתנגדויות" או "הוועדה המחוזית" או "הוועדה") תכנית מתאר כוללנית להוד השרון מס' הר/2050 (להלן: "התכנית הכוללנית" וגם "התכנית").
התכנית צפויה לשנות את פני העיר הוד השרון, להרחיב את שטחה, להוסיף אלפי יחידות דיור בבנייה רוויה, להגדיל ולצופף מאוד את האוכלוסייה, עד כדי שילושה בתוך כ– 20 שנה.
האם קיימת הלימה בין התכנית הכוללנית לבין הדרכים שנקבעו ליישומה? האם השינויים הצפויים על פי התכנית אינם מרחיקים לכת, כפי שטוענים העותרים, בהינתן הכלים והמשאבים העומדים לרשות עיריית הוד השרון על פי התכנית?
כאמור, כ–2000 מתושבי העיר הגישו התנגדויות לאישור התכנית, מחשש שמא תגרום לנזק בלתי הפיך באיכות חייהם. לשיטתם, מתכנני התכנית לא נתנו דעתם להשלכותיה האפשריות ואישורה נעשה בחופזה.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.