אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"מ 19988-05-12 גוויני בר השקעות בע"מ נ' ועדת הערר המחוזית מחוז תל אביב ואח'

עת"מ 19988-05-12 גוויני בר השקעות בע"מ נ' ועדת הערר המחוזית מחוז תל אביב ואח'

תאריך פרסום : 08/12/2016 | גרסת הדפסה

עת"מ
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו כבית-משפט לעניינים מנהליים
19988-05-12
26/12/2014
בפני שופט:
דר' עודד מודריק

- נגד -
העותרת:
גוויני בר השקעות בע"מ
עו"ד קרן פרנס
המשיבים:
1. ועדת הערר המחוזית מחוז תל אביב
2. הועדה המקומית לתכנון ובניה בת ים
3. חברת פז נפט בע"מ

עו"ד עמינדב בלוזר
עו"ד הררי טויסטר ושות'
עו"ד מעיין אזולאי
עו"ד תמר עייני ורדון
פסק דין
 

בתוכנית מתאר ארצית נקבעו דרישות מסוימות לשם הפקדת תוכנית בנייה אך נקבע בה שניתן לדון בתוכניות בנייה שהופקדו קודם לתחילת תוקפה של אותה תוכנית מתאר על פי דרישות תוכנית המתאר שהייתה תקפה בעת ההפקדה. האם רשאי מוסד התכנון לקבוע שבמצב חריג תידון תוכנית בנייה שהופקדה לאחר כניסת תוכנית המתאר לתוקף על פי דרישות התוכנית שקדמה? על סוגיה זו סבה העתירה דנן.

 

הנסיבות

העותרת היא בעלת זכויות במקרקעין הידועים כחלקה 62 בגושXXX XXX(להלן: "המקרקעין").

 

בשנת 2004 הגישה העותרת לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת ים (להלן: "הוועדה המקומית") תוכנית בנייה שתכליתה אישור שימוש במקרקעין לשם תחנת תדלוק מדרגה ב' (להלן: "תוכנית הבנייה"). תוכנית הבנייה הלמה את הוראות תוכנית המתאר הארצית התקפה לתחנות תדלוק - תמ"א 18/2 (להלן: "תמ"א 18/2") ולוועדה המקומית סמכות לאשר תוכנית מסוג זה.

 

עד אפריל 2005 התנהלו דיונים לפני הוועדה המקומית בהקשר לתוכנית הבנייה וביום 19/4/05 דחתה הוועדה המקומית את התוכנית מנימוקים שונים.

 

העותרת הגישה ערר כנגד החלטת הוועדה המקומית אל ועדת הערר המחוזית וביום 30/1/06 החליטה ועדת הערר לקבל את הערר והורתה לוועדה המקומית להפקיד את התוכנית (להלן: "החלטת ועדת הערר"). הטעם המרכזי של החלטת ועדת הערר היה ששיקולי ההפקדה לעניין תוכנית הבנייה צריכים להיות זהים לשיקולים שנשקלו בעניין תוכנית בי/מק/439 שמתייחסת למגרש סמוך (להלן: "התוכנית הסמוכה" ואשר אושרה להפקדה (להלן: "דרישת השוויוניות").

 

הוועדה המקומית לא מימשה את הוראת ועדת הערר. הוועדה דנה בתוכנית הבנייה ביום 27/6/06 והחליטה שאין לאשר את הפקדת התוכנית. הוועדה מצאה שהתוכנית הסמוכה מקיימת דרישה תכנונית מסוימת (מיצוי זכויות בנייה) שאינה מתקיימת בתוכנית שיזמה העותרת ועל כן דווקא בשל דרישת השוויוניות אין מקום לאשר את ההפקדה.

 

העותרת ערכה פנייה נוספת לוועדת הערר אך ביום 16/5/07 דחתה ועדת הערר את הפנייה מחוסר סמכות.

 

ביני לביני, ביום 23/8/06 אושר ופורסם תיקון להוראות תוכנית המתאר הארצית (להלן: "תמ"א 18/4").

 

העותרת הגישה עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים וביקשה סעד של אכיפת החלטת ועדת הערר. ביום 20/1/08 החליט בית המשפט "לקבל את העתירה ולהורות על הפקדת התוכנית בכפוף לביצוען של דרישות משרד התחבורה". גם הנמקת בית המשפט נטועה בעיקרה בדרישת השוויוניות [עת"מ 1751/07].

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ