המבקשת, היא עמותה המפעילה יחידה למתן שירותים בתחום התפתחות הילד, "מרכז רקפת" (להלן: "המרכז" או "מרכז רקפת"). כמפורט בעתירה ובבקשה, נותנת המבקשת טיפולים התפתחותיים ל- 500 ילדים מדי חודש ומבצעת למעלה מ- 15,000 טיפולים רב תחומיים בשנה. פעילות המרכז נעשית בשכונת רמת בית שמש בלב ריכוז האוכלוסייה החרדית בעיר.
מימון פעילותו של המרכז נעשה מתשלום שמשולם על ידי קופות החולים, שבהן חברים הילדים המקבלים טיפול ומתרומות. המבקשת לא קיבלה תמיכה ממשלתית או עירונית "משמעותית" והיא סובלת מגרעון. עד לשנים האחרונות נסמכה המבקשת על תרומות מגורמים פילנטרופיים אלא שבשל התדמית הציבורית השלילית של העיר בית שמש בשנים האחרונות נפגע גיוס התרומות.
כתוצאה מכך ובשל הגרעון הצפוי בפעילות המרכז פנתה המבקשת אל המשיבים בבקשה לתמיכה כספית מתוך תקציב התכנית הלאומית – שהיא תכנית שבמסגרתה מעבירה המדינה כספים לרשויות המקומיות בכדי להפעיל פרויקטים, שמטרתם לצמצם את מספר הילדים והנערים המצויים במצבים המסכנים אותם ולשפר את סיכוייהם לממש את הפוטנציאל הטמון בהם. התקציב המדובר בעיר בית שמש למתן שירותים בתחום התפתחות הילד עומד על 400,000 ₪ והוא ניתן ליחידה אחרת. אותה יחידה, מופעלת על ידי המשיבה מס' 3, שהיא חברה המצויה בבעלות חלקית של הסוכנות וכן בשליטה מסוימת של העירייה (להלן: "החברה" או "חברת המתנ"ס").
ביום 13.11.14 דחתה המשיבה מס' 1 (להלן: "העירייה") את פניית המבקשת ולא אישרה תמיכה כלשהי למרכז רקפת אלא הקצתה, שוב, את מלוא התמיכה ליחידה האחרת, שמופעלת על ידי חברת המתנ"ס.
העתירה שלפני, בגדרה הוגשה גם הבקשה לצו ביניים, תוקפת את ההחלטה שלא לאשר תמיכה במבקשת. טענות המבקשת בעתירה הן כי מדובר בהחלטה שאינה שוויונית, בלתי סבירה, בלתי מידתית, שניתנה על בסיס עובדתי שגוי ומבלי שניתנה למבקשת זכות הטיעון. מרכז טענות המבקשת הוא כי בשל הימנעות העירייה ממתן התמיכה ייסגר המרכז המופעל על ידה והילדים המטופלים בו לא יקבלו את הטיפול שכן היחידה המופעלת על ידי חברת המתנ"ס אינה ערוכה לטפל במספר כזה של ילדים וכן אינה מסוגלת לתת מענה הולם לילדים מהמגזר החרדי, שמתגוררים בקרבתו של מרכז רקפת. הקצאת מלוא תקציב התמיכה העירוני למרכז המופעל על ידי חברת המתנ"ס ואי מתן כל תמיכה למרכז המופעל על ידי המבקשת פוגעים בעקרון השוויון ומפלים את המבקשת. עוד נטען כי אין זה צעד סביר, וכי יביא לכך ש- 500 ילדים בעל לקויות וצרכים מיוחדים המטופלים מדי חודש לא יזכו לטיפול בהיעדר פתרונות חלופיים רלבנטיים בבית שמש. בנוסף, נטען כי ההחלטה התקבלה תוך הסתמכות על נתונים משנת 2009 שאינם משקפים את הרכב אוכלוסיית העיר כיום.
אשר לשיקולים למתן צו ביניים – נטען כי סיכויי העתירה גבוהים וכי מאזן הנוחות נוטה לטובת המבקשת, שכן ככל שלא יינתן צו ביניים – תשתמש חברת המתנ"ס בתמיכה שתקבל ובכך יווצר מעשה עשוי. עוד הוטעם כי סגירת המרכז בשל אי קבלת התמיכה תיצור אף היא נזק בלתי הפיך. לעומת זאת, כך המבקשת, למשיבים לא ייגרם נזק משמעותי אם יינתן צו ביניים והעירייה תמשיך להחזיק בידיה את התקציב המיועד לתמיכה ביחידות התפתחותיות בגיל הרך עד לדיון בעתירה.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.