עס"ק
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
|
37044-09-15
30/12/2015
|
בפני השופט:
צבי פרנקל
|
- נגד - |
המבקשת: :
חברת נמל אשדוד בע"מ יעקב מלישקביץ' עו"ד יעקב מלישקביץ'
|
המשיבה::
הסתדרות העובדים הכללית החדשה האגף לאיגוד מקצועי עו"ד שי תקן ונעמה משה
|
פסק דין |
1.המשיבה (להלן – ההסתדרות) מסרה ביום 8.9.15 הודעה על שביתה על פי חוק יישוב סכסוכי עבודה, התשי"ז-1957 (להלן – החוק), כאשר העניינים שבסכסוך הם:
א. הימנעות המבקשת (להלן – חברת הנמל) מקידום של עובדי הסקטורים לתפקיד מנהלי עבודה, וזאת למרות הצורך שאינו שנוי במחלוקת באיוש משרות של מנהלי עבודה, ועשיית שימוש מסיבי ותכוף בעובדי הסקטורים כממלאי מקום מנהלי עבודה. למרות זאת החליטה ההסתדרות על ביטול החלטה בדבר פתיחת קורס מנהלי עבודה.
ב. דרישה של נציגות העובדים לפתיחת קורס מנהלי עבודה, וניהול הידברות להסדרת קידומם של עובדי הסקטור המתאימים והרלוונטיים לתפקיד מנהלי עבודה באופן מסודר ופורמלי, על כל המשתמע.
2.לטענת חברת הנמל, פתיחת קורס להכשרת עובדים לתפקידי מנהלי עבודה היא פררוגטיבה שלה. הנהלת חברת הנמל היא זו שתקבע אם יש צורך במנהלי עבודה נוספים, ואם תחליט על הצורך בפתיחת קורס כזה, היא זו שתקבע את מועדו, תכניו, מספר המשתתפים וכל הכרוך בפתיחת קורס וקיומו. זאת בנוסף לכך שההסכמים הקיימים בין הצדדים כוללים הוראות שקט תעשייתי גם בנושאים הקשורים לפתיחת קורס כזה.
חברת הנמל מצביעה על שורה של הסכמי עבודה קיבוציים המצויים בתוקף ובכולם סעיפי השקט התעשייתי. על הסכמים אלה נמנה הסכם קיבוצי מיוחד מיום 24.2.2004 שנחתם עם ההסתדרות ונציגות עובדי סקטור תפעול (סוור וציוד מכני) (מס' רישום 122/04) (להלן - הסכם 2004) שסעיפים 3, 7 ו-13, שבו קובעים:
"3. הנהלת הנמל על פי שיקול דעתה הבלעדי תפתח קורס מנהלי עבודה תפעול במועד, במקום, ובהיקף שתחליט עליו."
"7. הצדדים מסכימים כי מועד פתיחת הקורס, מיקומו, תכניו, מספר המשתתפים בו והקריטריונים לסיומו בהצלחה הנם כסמכות הבלעדית של הנהלת הנמל."
"13. מבלי לגרוע מהאמור לעיל העובדים ונציגות העובדים מצהירים כי אין להם כל תביעות, טענות או דרישות בקשר לכל נושא ועניין הקשור לפעילויות המפורטות לעיל וכי במידה והיו להם תביעות או דרישות כאמור, הן מוצו לחלוטין בהסכם זה לרבות זכותה הבלעדית של הנהלת הנמל לשבץ עובדי תפעול לתפקיד מ"מ עפ"י שיקול דעתה הבלעדי. העובדים לא ינקטו בצעדים ארגוניים כלשהם ו/או בשיבושים כלשהם בעבודה על רקע הפעילויות המפורטות לעיל."
3.לעומתה, ההסתדרות טוענת כי בהתאם להסכם הקיבוצי מיום 7.1.09 (הסכם 2009) קיים בנמל תקן ל-50 מנהלי עבודה קבועים אשר נבחרים מקרב צוות ההדרכה ועוברים קורס הכשרה ייעודי ומצביעה על סעיף 9.3 להסכם 2009 העוסק במנהלי עבודה, הקובע:
סה"כ תקן בסיסי: