בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בנצרת
|
7724-01-12
03/02/2012
|
בפני השופט:
עדי במביליה – אינשטיין
|
- נגד - |
התובע:
עקל חסן
|
הנתבע:
מדינת ישראל
|
|
החלטה
בפניי בקשה לביטול פסילה מנהלית שהוטלה על המבקש על ידי קצין משטרה בתאריך 02/01/12 למשך 60 ימים, בגין חשד לגרימת תאונת דרכים.
עפ"י פרוטוקול השימוע הרישיון לא הופקד בעת השימוע ואין אינדיקציה להפקדתו מאוחר יותר.
על פי החשד בתאריך 25/12/11 סמוך לשעה 19:13 נהג המבקש ברכב מסוג מיצובישי מכיוון נצרת לכיוון המנהרה. בהגיעו לצומת המוסכים לא ציית לאור אדום שהיה ברמזור, נכנס לצומת והתנגש ברכב סקודה שנסע מכיוון כפר יפיע לכיוון כפר ריינא.
כתוצאה מן התאונה נפגעו המבקש, אשתו שהיתה עמו ברכב, נהגת הסקודה ושתי נוסעות מרכבה, כשלאחת מהנוסעות, הגב' לילא חג'אג', נגרמו חבלות של ממש הכוללות פצע בשפה ופצע בצוואר מתחת ללסת התחתונה, שהצריכו תפרים.
ב"כ המבקש טען כנגד קיומן של ראיות לכאורה, כיוון שטרם נקבע מי אחראי לתאונה. לטענתו המבקש נכנס לצומת באור ירוק, וההתנגשות ארעה עקב תקלה ברמזור. עוד טען כי עברו התעבורתי של המבקש אינו מכביד וכי המבקש זקוק לרישיון הנהיגה לצורך עבודתו.
ב"כ המשיבה התנגדה לבקשה, הגישה את תיק החקירה וטענה לקיומן של ראיות לכאורה, שכן דווח על תקלה ברמזור בשעה 19:23, כאשר התאונה ארעה בין השעות 19:00 - 19:10. ב"כ המשיבה הוסיפה כי המבקש מסוכן לאור עברו התעבורתי.
לאחר עיון בחומר החקירה, הגעתי למסקנה כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אחריותו של המבקש לגרימת תאונת הדרכים. עם זאת, עוצמת הראיות נמוכה:
המחלוקת בתיק זה נוגעת לשאלה איזה אור דלק ברמזור בכוון נסיעת רכב המבקש ובכוון נסיעת הרכב הנפגע (סקודה). לשאלה זו ניתן מענה חלקי בלבד בחומר החקירה הקיים.
הבוחן אינו קובע מי אחראי לתאונה מבין הנהגים המעורבים.
במכתב מטעם בקרת מערכות הרמזורים נרשם כי "התקבלה פנייה במוקד השרות לגבי תקלה ברמזור בצומת מוסכים בשעה 19:23 צומת תפוס על אדום, דווחה סגירה לאור בשעה 21:40 ביום ה-25/12/11".
עפ"י מכתב זה ברור שמשעה 19:23 היתה תקלה ברמזור הרלבנטי לתאונה.
עם זאת, אין אפשרות ללמוד מן המכתב כי הרמזור היה תקין רבע שעה קודם לכן, שכן העובדה שהתקלה דווחה בשעה מסוימת, אינה שוללת אפשרות שהתקלה החלה קודם לכן ודווחה באיחור מסוים.
סמיכות הזמנים בין התקלה לבין התאונה מקים ספק בדבר תקינות הרמזורים בצומת בעת התאונה.
שני הנהגים המעורבים ציינו שנכנסו לצומת באור ירוק. לאור הסקיצה ותמונה 7 שצילם הבוחן, הרמזור בכוון נסיעת הרכב הנפגע, הסקודה, תקוע על אור ירוק והשאר על אדום. למרות זאת, מן המכתב עולה כי עפ"י הדיווח: "הצומת תפוס על אדום" בלבד.
בנסיבות המתוארות, יתכן שהתקלה ברמזור התפתחה ובעקבותיה האור ברמזור השתנה באופן בלתי סדיר, עד לדיווח, ולאחריו - עד לסגירת האור ע"י מרכז הבקרה. בשל מצב הרמזורים, אין לשלול אפשרות כי עובר לתאונה, הן בכוון נסיעת המבקש והן בכוון נסיעת הסקודה, דלק אור ירוק.
הגברת הנא חסן, נהגת רכב הסקודה, והנוסעות ברכב: גיסתה - הגברת קיס עבאס ואחותה – הגברת לילא חג'אג', מסרו כי נסעו מכוון יפיע לכוון נצרת וכי נהגת הסקודה נכנסה לצומת באור ירוק, כי רכב המבקש חסם את דרכן ולכן התנגשו בו.
לדברי נהגת הסקודה, נסעה בנתיב השמאלי מבין שני נתיבים לנסיעה ישר ונסעה במהירות של כ-70 קמ"ש. רק לאחר שנכנסה לצומת הבחינה ברכב המבקש נכנס לצומת משמאלה.
נהגת הסקודה תארה רכב שנסע לפניה ואף הוא חצה את הצומת באור ירוק והיא אחריו.
המבקש - עקל חסן מסר בהודעתו כי נכנס לצומת באור ירוק: "אני עצרתי באדום. כשנדלק לי