- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- מיסוי יחיד
- החזר מס שבח
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
ד.ס. נ' חברת סלקום ישראל בע"מ
|
ת"ק בית משפט לתביעות קטנות ירושלים |
3937-09
15.6.2010 |
|
בפני : אברהם רובין |
|
| - נגד - | |
|---|---|
|
: ד.ס. |
: חברת סלקום ישראל בע"מ |
| פסק-דין | |
1. התובע טוען כי בזמן שמסר את מכשיר הטלפון שלו לתיקון אצל הנתבעת איבדו עובדיה את כרטיס הסים של המכשיר, שעליו היו אגורים 500 מספרי טלפון חשובים. התובע דורש פיצוי בסך של 50 ש"ח לכל מספר שאבד, וכן פיצוי בסך 2000 ש"ח בגין בזבוז זמן.
2. הנתבעת טוענת כי עובדיה לא איבדו את הכרטיס. לטענת הנתבעת בעת שנציגת השירות שלה השאירה את התובע לבד בחדר עם מכשיר הטלפון, הוא הוציא ממנו את הכרטיס כדי שהוא יוכל לטעון שהכרטיס אבד.
3. גרסת התובע משכנת יותר מגרסת הנתבעת מטעמים אלו: ראשית, לא הובררה לי המוטיבציה של התובע להסתיר את הכרטיס כאשר מיד לאחר האירוע הכרטיס בוטל כך שלא ניתן היה להשתמש בו עוד. שנית, הנתבעת לא הביאה לעדות את העובדים שטיפלו בתובע במועד האירוע. ושלישית, לנתבעת אין שום ראיה, כגון צילום במצלמות במעגל סגור, אשר תתמוך בהשערתה שהתובע לקח את הכרטיס. על כן אני קובע כי על הנתבעת לפצות את התובע בגין אובדן הכרטיס.
4. יחד עם זאת, אני סבור שיש ממש בטענות הנתבעת לפיה התובע תרם ברשלנותו לנזק בכך שלא גיבה את מספרי הטלפון שהיו בכרטיס. התובע העיד כי היו במכשיר מספרי טלפון שנאספו על ידו במשך שנים, מספרים שהייתה להם חשיבות רבה לגביו. כיוון שכך, ניתן היה לצפות שהתובע יגבה את המידע שעל הכרטיס למקרה של תקלה. השוואת רשלנותה של הנתבעת מול אשמתו של התובע מובילה אותי למסקנה שיש לייחס לתובע אשר תורם בשיעור של 25%.
5. אשר לנזק:
אין לצאת מנקודת הנחה שכל המידע אבד לעד, שכן ניתן לשחזר חלק ניכר מהמידע במאמץ מסוים, למשל על ידי קבלת פירוט שיחות מהנתבעת אשר יראה עם מי שוחח התובע בתקופה שלפני אובדן הכרטיס. על הפיצוי לשקף את הטרחה שנגרמה לתובע כתוצאה מן הצורך לשחזר את המידע ואת עוגמת הנפש שנגרמה לו כתוצאה מכך שחלק מהמידע אבד. לפיכך, אני פוסק לתובע פיצוי בסך של 3000 ש"ח לאחר ניכוי אשם תורם.
5. הנתבעת תשלם לתובע סך של 3000 ש"ח בצירוף הוצאות משפט בסך של 300 ש"ח.
ניתן היום, ג' תמוז תש"ע, 15 יוני 2010, בהעדר הצדדים. התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות:
| הודעה | Disclaimer |
|
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי. האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר. |
|
