ת"פ
בית המשפט המחוזי חיפה
|
9859-04-20
08/12/2020
|
בפני השופט:
סארי ג'יוסי
|
- נגד - |
המאשימה:
מדינת ישראל עו"ד משה איל
|
הנאשם:
נעמה אבו אל ניל עו"ד זידאן מטאנס
|
גזר דין |
הנסיבות הצריכות לעניין הן אלה:
- הנאשם, יליד X.X.1953, הורשע ביום 10.09.2020, על סמך הודאתו בעובדות כתב-האישום בעבירת סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, לפי סעיף 332(2) לחוק העונשין התשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין"), בעבירת הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, לפי סעיף 275 לחוק העונשין, עבירת חבלה במזיד ברכב, לפי סעיף 413ה לחוק העונשין, ועבירת היזק בזדון, לפי סעיף 452 לחוק העונשין.
- על-פי עובדות כתב-האישום, לנאשם רכב מסוג מאזדה 3, מ.ר. 4680014 (להלן: "הרכב").
ביום 28.03.2020 נהג הנאשם, בסמוך לשעה 11:14, ברכב מכיוון צומת סומך לכיוון כביש 6 דרום (להלן: "הכביש"). בשלב מסוים החל הנאשם בנסיעה בכביש 6 לכיוון דרום, כשהוא נוסע בנתיב הנסיעה הצפוני (להלן: "הנתיב הצפוני"), בניגוד לחוקי התנועה.
באותה עת, נהג השוטר זיו אביטן (להלן: "השוטר זיו") במסגרת תפקידו בניידת משטרה גלויה במקטע 222.9 בנתיב הצפוני, והבחין ברכבו של הנאשם. השוטר זיו הפעיל סירנה, סימן לנאשם לעצור את הרכב, ואף הורה לו לעשות כן באמצעות הכריזה, אולם הנאשם לא שעה להוראותיו, המשיך בנסיעה מהירה לכיוון דרום, תוך שהוא חולף על פני השוטר. נוכח האמור לעיל, ביצע השוטר זיו פניית פרסה, והחל בנסיעה אחרי הרכב, שנסע במשך כל אותה עת בנתיב הצפוני לכיוון דרום, בנוסף דיווח השוטר זיו בגל המשטרתי אודות האירוע.
כעבור כ-500 מטרים, האט הנאשם את רכבו, עד כדי עצירה, בסמוך לקו ההפרדה הימני לכיוון דרום, אולם לאחר מספר שניות האיץ את מהירות הרכב, והמשיך בנסיעה פרועה, במהירות לא פחותה מ-120 קמ"ש לכיוון דרום, עת נוסע הוא בנתיב הצפוני, בניגוד לכיוון התנועה, תוך שהוא מסכן כלי-רכב הנוסעים בכביש, וגורם להם לסטות מנתיב נסיעתם על-מנת לא להתנגש בו.
בהמשך, בהגיעם למנהרת תנועה, סמוך לכפר איבטין, נצמד השוטר זיו לרכב והורה לנאשם באמצעות הכריזה לעצור את הרכב, אולם הנאשם לא שעה להוראותיו והמשיך בנסיעה מהירה ופרועה, זאת בכוונה להפריע לשוטר זיו. בהמשך, בהגיעו של הנאשם למנהרת תנועה סמוך ליישוב רכסים (להלן: "המנהרה"), המשיך הנאשם בנסיעה פרועה במהירות של כ-140 קמ"ש.
בעקבות המתואר לעיל, הופעל מחסום כביש, אשר חסם את נתיב הנסיעה במקטע שלאחר המנהרה (להלן: "המחסום"). בצאתו של הנאשם מן המנהרה וחרף המחסום, המשיך הנאשם בנסיעתו ופגע בו שלא כדין, כשכל העת השוטר זיו כורז לו ומורה לו לעצור. כתוצאה מכך, נשבר המחסום והוטח הצידה, השמשה הקדמית של הרכב התנפצה, והנאשם המשיך בנסיעה לכיוון דרום כשכל העת הוא נוהג בנתיב הצפוני.
בסמוך לצומת התשבי, הצטרף למרדף השוטר ולדימיר קצמן (להלן: "השוטר ולדימיר"), כשהוא בניידת משטרה גלויה.
בשלב זה נכנס הנאשם למנהרת תנועה סמוך ליוקנעם (להלן: "מנהרת יוקנעם"), ובמהלך הנסיעה במנהרה עקף השוטר ולדימיר את הרכב, נסע לפניו, האט את מהירות הניידת על-מנת לאלץ את הנאשם לעצור את הרכב, תוך שהוא מורה לו באמצעות הכריזה לעצור את הרכב. הנאשם לא שעה אף להוראותיו של השוטר ולדימיר, עקף אותו משמאל, והמשיך בנסיעה מהירה ופרועה.
בשל כל המתואר לעיל, הופעל מחסום כביש, אשר חסם את נתיב הנסיעה במקטע שלאחר מנהרת יוקנעם (להלן: "המחסום השני"), למרות זאת, בצאתו של הנאשם ממנהרת יוקנעם, המשיך הלה בנסיעה מהירה ופרועה, ופגע במחסום שלא כדין, שהוטח הצידה עקב כך.
בהמשך, כעבור כ-500 מטרים, והגם שהופעל מחסום נוסף (להלן: "המחסום השלישי"), המשיך הנאשם בנסיעה מהירה ופרועה, ופגע גם במחסום זה שלא כדין. המחסום נשבר והוטח הצידה עקב כך.