ס"ע
בית דין אזורי לעבודה באר שבע
|
21155-03-12
04/07/2012
|
בפני השופט:
יוחנן כהן
|
- נגד - |
התובע:
שולמית ברע"י ב"כ עוה"ד רפי הובר
|
הנתבע:
הרשות לפיתוח הנגבע"י ב"כ עוה"ד אלישע כהן
|
פסק-דין |
פסק דין
1.בפנינו תביעת התובעת כי בית הדין –
א.יצהיר על בטלות החלטת הנתבעת המורה על פיטוריה.
ב.יורה לנתבעת להחזירה לתפקיד אותו מילאה על כל סמכויותיו ומשימותיו.
ג.יורה על תשלום שכרה של התובעת והזכויות הנילוות ממועד פיטוריה ועד למועד החזרתה לעבודה.
ד.יחייב את הנתבעת לשלם לתובעת פיצוי כספי על הרחקתה מהעבודה שלא כדין.
ה.יחייב את הנתבעת לשלם לתובעת פיצויים על פיטורים שלא כדין.
ו.יתיר לתובעת לפצל סעדיה לתקופה של שנה אחת ממתן פסק דין בתביעה זו.
2.השאלה העומדת לפתחנו בתיק זה הינה, האם פוטרה התובעת פיטורים שלא כדין, בהליך פגום ומתוך שיקולים זרים ופסולים של הנתבעת או שמא פוטרה מטעמים מוצדקים בהליך שלא נפל בו פגם?
רקע עובדתי
3.הנתבעת הינה מעביד ציבורי, תאגיד סטטוטורי שהוקם בחוק הרשות לפיתוח הנגב, התשנ"ב – 1991 (להלן: "הרשות").
4.התובעת הועסקה כרכזת כספים ומינהל של הנתבעת. התובעת מונתה לתפקיד רכז כספים ומינהל (להלן: "התפקיד"), לאחר שזכתה כדין במכרז לתפקיד. יחסי העבודה שבין הצדדים הוסדרו בחוזה עבודה אישי (נספח א' לכתב התביעה). התובעת שימשה בתפקיד החל מ-7/2007 ועד ל- 20/4/2012, המועד בו הוחלט על כניסת פיטוריה לתוקף לאחר מתן הודעה מוקדמת של 60 ימים – החלטה שהיא לב ליבה של תביעה זו.
במסגרת התפקיד אותו מילאה ניהלה התובעת עבודת המכרזים בהיבט המשרדי, עסקה במעקב אחר ביצוע החלטות וניהול כספים, תפקיד המורכב מניהול רכש והזמנות, ביצוע ותשלומים, מעקב תקבולים ותשלומים, מעקב הסכמים וניהול חשבונות. כמו כן, במסגרת תפקידה ברשות, הייתה התובעת חברה בוועדת מכרזים, ועדת פטור, ועדת תמיכות, ועדת כספים וועדת חריגים.
5.תפקידי הרשות ליזום פרויקטים כלכליים, חברתיים ותירותיים לפיתוח הנגב וכן להכין תוכניות לעידוד יזמות ופעילות לפיתוח הכלכלי והחברתי של הנגב, כמו גם לתאם בין משרדי הממשלה, רשויות וגופים האמונים על פיתוח הנגב. כמו כן על הרשות ליזום מחקרים ולספק מידע בכל הקשור ליזמות כלכלית בנגב.
6.קיימת מועצה לרשות, העומדת בראשה ובוחרת מתוכה את יו"ר מועצת הרשות. מועצת הרשות מונה כ-60 חברים ובכללם ראשי רשויות מקומיות בנגב וכן נציגי ממשלה ואקדמיה וזרועות שלטוניות, נציגי תעשייה, מסחר ומלאכה. מועצת הרשות קובעת את מדיניות הרשות ומפקחת על ביצוע תפקידי הרשות (להלן: "המועצה").
7.על פי המתווה הקבוע בסעיף 11 לחוק הרשות לפיתוח הנגב, התשנ"ב – 1991 (להלן: "חוק הרשות"), ממונה מינהלת הרשות, שתפקידה לנהל את ענייני הרשות ובראש המינהלת עומד יו"ר, הנבחר על ידי חברי המינהלת באישור השר הממונה על ביצוע החוק.
8.לרשות מנהל כללי, תושב הנגב, שאחראי לפני המועצה והמינהלת לביצוע מדיניותן והחלטותיהן ועליו לשמש איש הביצוע של קובעי המדיניות, לרבות לעסוק בתיאום ובקשר בין משרדי הממשלה, הרשויות והאירגונים העוסקים בפיתוח הנגב.
9.השר לפיתוח הנגב והגליל הוא השר הממונה על ביצוע חוק הרשות לפיתוח הנגב.
10.ביום 5/2/2012, נמסר לתובעת מכתב זימון לשימוע בנושא המשך עבודתה ברשות, בו הוזכרו שני נושאים בגינם נעשה השימוע, כדלקמן:
א.ליקויים במערכת הנהלת חשבונות אשר התובעת ממונה עליה.