עב"ל
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
|
9429-01-13
10/05/2016
|
בפני סגן הנשיא:
שמואל טננבוים
|
- נגד - |
תובע:
ש' כ' עו"ד שי אשכנזי
|
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי עו"ד משה אהרון
|
פסק דין |
1.זוהי תביעת התובע להכיר בפגיעה בגבו ובצווארו כ"פגיעה בעבודה" כמשמעותה בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה-1995 (להלן:"החוק"), וזאת על דרך המיקרוטראומה.
2.בתיק זה מונה ד"ר אלכסנדר רוזנטל כמומחה יועץ רפואי (להלן – "המומחה") לשם מתן חוות דעת רפואית בנוגע לשאלת הקשר הסיבתי בין הפגימות הרפואיות מהן סובל התובע לבין תנאי עבודתו, כאשר המסגרת העובדתית אשר הועמדה בפני המומחה הייתה כדלקמן:
א.התובע יליד 1957.
ב.התובע עובד בחברת אמפייר אוטמטיב בע"מ (להלן: "החברה") המספקת חלקי חילוף לרכבים ולמשאיות החל מחודש מאי 1984 ועד היום (למעט שנה אחת- ממאי 97- מאי 98).
ג.תפקידו של התובע בחברה נחלק לשניים: מחסנאי וחלוקת סחורות ללקוחות.
ד.התובע עובד מדי יום 8-9 שעות, 5 ימים בשבוע וביום שישי עובד 6 שעות.
ה.התובע מגיע לעבודה בבוקר, ומתחיל בהכנת ההזמנות למשלוחים שהוזמנו לאותו היום – כ- 10-20 הזמנות מדי יום.
ו.התובע אורז את הפריטים שהוזמנו בקרטונים, כשמשקל כל קרטון נע מקילוגרמים בודדים ועד 40 ק"ג ואף יותר.
ז. אריזת כל הזמנה לוקחת כ 10-15 דקות, תלוי בגודל ובכמות ההזמנה.
ח. בסיום האריזה מרים התובע את הקרטונים, מניח על העגלה ואת העגלה עם הסחורה הוא דוחף מהמחסן לכיוון הרכב שחונה מחוץ למחסן, מרחק של כ- 5-6 מ'.
ט.בהגיעו לרכב הוא פורק את הקרטונים מהעגלה ומעמיסם על הרכב. לאחר מכן נוסע לחלקם ללקוחות.
י.עם הגיעו ללקוח, פורק התובע את הסחורה מהרכב לעגלה ומוביל אותה לכיוון החנות או המוסך אליו ההזמנה מיועדת (מרחק שנע בין 15-20 מ' ואף יותר). בהמשך הוא פורק את הסחורה מהעגלה.
יא. הכנת ההזמנות למשלוח, אריזתן ושיווקן מתבצעת כל יום ונמשכת כ- 6 שעות ביום בממוצע.
יב.פעולת האריזה והפירוק נעשית תוך שהתובע מתכופף ומתרומם- כשהוא מוביל ומסדר את הסחורה על המדפים, כאשר הוא מעמיס את הסחורה על העגלה, כשהוא פורק את העגלה לרכב , כשהוא פורק את הסחורה מהרכב לעגלה ולבסוף פורק את העגלה אצל הלקוח.
יג.עם שובו למפעל שב התובע לעסוק באריזה והכנה של הזמנות שהתקבלו בזמן שהיה מחוץ למפעל ו/או בפריקת משאיות המגיעות למפעל עם סחורה.
יד.בד"כ מדובר בכ- 20 משטחים. על כל משטח מונחים חלקי חילוף לרכב כבד וקל במשקלים של 10 ועד 80 ק"ג (כאשר מדובר בחלקי חילוף למשאיות).
טו.עבודה זו מתבצעת על ידי התובע ועובד נוסף והיא כוללת פריקה של החלקים מהמשטח, הובלתם בעגלה למחסן ופריקתם מהעגלה למדפים השונים במחסן ובחנות המפעל.