ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רמלה
|
44859-07-10
06/01/2011
|
בפני השופט:
שרון קיסר
|
- נגד - |
התובע:
אליהו אלי אבקסיס
|
הנתבע:
1. ניסים קשרי 2. חברת ביטוח אליהו
|
פסק-דין |
פסק דין
עניינה של התובענה שבפניי, פיצוי התובע בשל נזק שנגרם לרכבו, בתאונת דרכים שארעה בחניון באזור התעשייה טלרד שבעיר לוד.
לגרסת התובע, בעת נסיעתו ברחוב מודיעין, יצא הנתבע 1 עם רכבו מחנייה ופגע חזיתית בצידו הימני קדמי של רכבו.
לגרסת הנתבע 1 אשר נהג ברכב, יצא ממקום חנייתו בכביש חד סטרי בתוך שטח החניון, וזאת לאחר שבחן את הרכבים המתקרבים מצידו הימני. לדבריו, מאחר ומדובר בכביש חד סטרי לא בחן את התנועה מצידו השמאלי ובשל כך לא הבחין בהתקרבותו של התובע:
"הוא בא מהכיוון שנגד כיוון התנועה, אני יצאתי מהחניה לקדימה, אני בסך הכל יצאתי ממש טיפה והוא שפשף את הרכב שלו עם הרכב שלי. לא הסתכלתי שמאלה מאיפה שהוא בא כי אנשים מגיעים בדרך כלל מצד ימין. אני מכיר את המקום ואת האזור. יש חיצים שמסומן שם שמי שרוצה לצאת צריך לצאת מהצד השני". (עמ' 2 לפרוטוקול, ש' 20-23)
לטענת הנתבעים על בית המשפט להעדיף את גרסת הנתבע 1 להתרחשות התאונה. עוד טענו כי התובע נסע במהירות ושפשף את רכב הנתבע על אף העובדה שיצא ממקום החנייה בזהירות. בנוסף נטען כי מרבית הנזקים המבוקשים בכתב התביעה לא הוכחו, ועל הנזקים שכן הוכחו, מזדכה התובע מול רשויות המס.
לאחר ששמעתי את הצדדים, עיינתי בכתבי הטענות, במסמכים המצורפים ובתמונות מקום התרחשות התאונה ונזקי הרכב, סבורני כי יש לחלק את האחריות לקרות התאונה בין הצדדים ולהטיל על התובע רשלנות תורמת בשיעור 50%.
לעניין טענת הנתבע כי הכביש אליו ביקש להשתלב הוא חד סטרי, הנתבעים הציגו תמונות של מקום האירוע המראות כי אכן ישנם סימונים על פני הכביש המורים על כיוון הנסיעה. עם זאת, אין ללמוד מתמונות אלה באופן ברור כי מדובר בכביש חד סטרי, והנתבעים לא הציגו ראייה להמצאות שטח הפרדה לפי תקנה 36(א) לתקנות התעבורה, תשכ"א-1961 (להלן:"תקנות התעבורה") או תמרור בכניסה לכביש המודיע על היות הכביש חד-סטרי:
"36.(א)בדרך המחולקת לארכה על ידי שטח הפרדה, יראו כל אחד מהכבישים משני צדי שטח ההפרדה ככביש חד-סטרי.
(ב)בדרך המחולקת על ידי שטח הפרדה, ישתמש הנוהג ברכב או בבעל-חיים בצד שמימין לשטח ההפרדה, לא יעבור אותו ולא יעמיד בו רכב או בעל-חיים אלא אם הותר הדבר על-פי תמרור ובמקום שהותר.
(ג)בכביש המחולק על ידי קו הפרדה רצוף ישתמש הנוהג ברכב או בבעל-חיים בצד שמימין לקו, ולא יעבור אותו אלא אם נמצא קו קטעים סמוך לקו ההפרדה בצדו הימני.
(ד)בכביש המחולק לנתיבים שבהם סומנו חצים המובילים לצומת, לא ייכנס הנהג לצומת, לא יעבור בו ולא יצא ממנו אלא בכיוון חץ שסומן בנתיב שממנו נכנס לצומת; לעניין תקנת משנה זו, "צומת" – לרבות מפגש עם כביש אחר.
(ה)בכביש שיש בו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה לא ייכנס נוהג רכב מסחרי או רכב עבודה שמשקלו הכולל המותר עולה על 10,000 ק"ג לצומת ולא יעבור בו אלא בנתיב הימני ביותר באותו כיוון נסיעה. לענין זה לא יובא במנין הנתיבים נתיב שיועד לתחבורה ציבורית".
בנוסף, ניתן לראות בנתבע כמי שלא פעל בהוראת תקנה 66 לתקנות התעבורה, שכן לא בחן את הדרך טרם יציאתו ממקום חנייתו.
70"66.לא יסיע אדם רכב שעמד או חנה בצד הכביש אלא לאחר שהבטיח כי אפשר להיכנס למסלול התנועה ללא סיכון או הפרעה לעוברי דרך; הוא ייכנס במהירות שאין בה כדי סיכון או הפרעה, לאחר שנתן אות כאמור בסימן ח'.
70
מיום 1.7.1970
תק' (מס' 3) תש"ל-1970
ק"ת תש"ל מס' 2501 מיום 1.1.1970 עמ' 714
הוספת תקנה 66