ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות פתח תקווה
|
416-02-16
10/08/2016
|
בפני הרשם הבכיר :
אייל דוד
|
- נגד - |
התובע:
טל אבישר
|
הנתבעת:
012 סמייל טלקום בע"מ
|
פסק דין |
התביעה שלפני עניינה חיוב הנתבעת לשלם לתובע סך של 5,468 ₪ על פי הפירוט כדלקמן: סך של 318 ₪ סכום שנגבה לטענת התובע שלא כדין, פיצוי לדוגמה בסך של 5,000 ₪ בהתאם לחוק הגנת הצרכן תשמ"א-1981, עקב מחדליה של הנתבעת, אי ניתוק התובע משירותי האינטרנט , למרות שהתובע הודיע לנתבעת על רצונו לבטל את ההתקשרות עמה. וכן תשלום סך של 150 ₪ בגין הוצאות התובע בגין צילומים, שיחות טלפון, עגמת נפש וכו' וסך של 55 ₪ בגין אגרת בית משפט.
טענות הצדדים:
1.לטענת התובע, ביום 27/5/2015 הוא שלח לנתבעת, בקשה להתנתק מהשירות באמצעות אתר "נתק", שאושרה בהודעה חוזרת מאת אתר "נתק" (נספח ב' לכתב התביעה). התקבל אישור ממערכת אתר "נתק" ולפיו בקשת הניתוק הגיעה ליעדה. התובע לא בדק עם הנתבעת ונציגיה כי הבקשה הגיעה לנתבעת.
בנסיבות אלה טוען התובע כי יש להשיב לו את הסכום שנגבה ממנו וכן לחייב את הנתבעת בפיצוי לדוגמה ללא הוכחת נזק בגין הפרת הנתבעת את הוראות חוק הגנת הצרכן התשמ"א-1981 (להלן: "החוק").
2.מנגד , טוענת הנתבעת כי ככל ששלח התובע בקשה להפסקת שירות בחודש מאי 2015, הרי שבקשה כזו לא התקבלה אצלה. הנתבעת מדגישה כי מיד עם פנייתו של התובע לנציגי השירות בחודש יולי 2015 הופסק השירות והופסקה גביית התשלומים. יש בכך לטענת הנתבעת כדי להעיד כי לא התקבלה אצלה כל הודעה קודמת בדבר בקשה לניתוק השירות.
3.כמו כן, הנתבעת טוענת כי ביום 15/6/2015 לאחר מועד משלוח הודעת הניתוק שהתובע טוען שנשלחה על ידו, התובע פנה לנתבעת לצורך שדרוג מהירות הגלישה שלו, תוך שהוא מלין כי לא הצליח לבצע את הפעולה באמצעות אתר האינטרנט. הנתבעת טוענת כי עובדה זו מקימה ספק באשר לעצם טענת התובע ביחס למשלוח ההודעה. (תיעוד הפניה צורף כנספח ג' לכתב ההגנה.)
4.בחודש 11/15 התובע קיבל ממשרד עורכי דין של הנתבעת מכתב התראה בטרם הגשת תביעה כספית על חוב בסך 307.51₪. התובע שילם את סכום החוב ביום 11/1/2016 , התובע טוען כי לא זכה לכל הסבר ו/או פירוט בגין מה ועבור אילו חודשים נשלח לו מכתב ההתראה.
5.לטענת הנתבעת היא חייבה את התובע לשלם את חובו לה בשל ביטול אמצעי תשלום על ידי התובע, חובות אלו היו לתובע עוד בטרם משלוח הודעת הניתוק.
דיון ומסקנות:
6.התובע טען כי שלח ביום 27/5/2015 בשעה 07:46 בקשה לביטול עסקה לפיה הוא מבקש להפסיק קבלת שירות מאת הנתבעת, וזאת באמצעות אתר "נתק". אישור על הגעת אותה הודעה למערכת הפקסים הממוחשבת של הנתבעת הגיעה אל התובע בסמוך לאותו מועד. בהודעה החוזרת מאת "נתק" (צורפה לכתב התביעה) אושר כי הבקשה התקבלה במכשיר הפקסימיליה של הנתבעת.