אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סע"ש 27244-12-12 פלונית נ' סבון של פעם (2000) בע"מ

סע"ש 27244-12-12 פלונית נ' סבון של פעם (2000) בע"מ

תאריך פרסום : 21/02/2016 | גרסת הדפסה

סע"ש
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
27244-12-12
19/03/2015
בפני השופטת:
רוית צדיק

- נגד -
תובע:
פלונית
עו"ד ארנה שמריהו
נתבעת:
סבון של פעם (2000) בע"מ
עו"ד נטע ורשבסקי
פסק דין

 

1. האם התובעת פוטרה שלא כדין לאחר שובה מחופשת לידה? בהתאם להכרעה בשאלה זו תבחן זכאות התובעת לקבלת סעדים מכח חוק

עבודת נשים, התשי"ד – 1954, וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה התשמ"ח – 1988.

 

רקע עובדתי-

2. התובעת הועסקה כעובדת במחלקת הנהלת חשבונות בנתבעת (להלן- המחלקה) מיום 8.2.09 ועד ליום 24.7.12.

 

3. ביום 13.2.12 ילדה התובעת את בנה הרביעי.

 

4. ביום 22.5.12, בתום 14 שבועות מיום הלידה, שבה התובעת לעבודתה בנתבעת.

 

5. ביום 22.7.12, עם תום 60 הימים לאחר חזרתה מחופשת לידה זומנה התובעת לשימוע אשר נקבע לאותו יום. במכתב צוין כי לנתבעת טענות כלפי התובעת הן במישור האישי והן במישור המקצועי.

 

6. לבקשת התובעת נדחה מועד השימוע ליום למחרת ה-23.7.12.

 

7.ביום 24.7.12 נמסר לתובעת מכתב פיטורים.

 

8. הנתבעת ויתרה על עבודת התובעת בתקופת ההודעה המוקדמת ושילמה תמורת הודעה מוקדמת.

 

העדים- 

9. מטעם התובעת העידה התובעת עצמה.

מטעם הנתבעת העידו- אורלי שלמה- העובדת אשר גויסה לעבודה עם צאת התובעת לחופשת לידה ; הגב' אתי קופלר – מנהלת חשבונות ראשית במחלקה; מר אורן מילר - מנהל המחלקה; הגב' קלאודיה רונן- עובדת מחלקת הרכש בנתבעת; הגב' שירלי ליאני- מנהלת משאבי אנוש בנתבעת.

 

חוק עבודת נשים, תשי"ד- 1954 (להלן- חוק עבודת נשים)  

10. לטענת התובעת, עם חזרתה מחופשת הלידה הוחלט שלא להשיבה לתפקיד אשר ביצעה למעלה משלוש שנים עד יציאתה לחופשת לידה. התובעת הועברה לתפקיד נחות מהתפקיד אותו ביצעה, והפכה לעוזרת של אורלי שלמה אשר איישה תפקידה במהלך חופשת הלידה.

בנוסף, טענה התובעת כי תפקידה הוגדר כחשבת שכר ומנהלת חשבונות בנתבעת אולם עם חזרתה מחופשת הלידה הועסקה בתפקיד קלדנית המקלידה חשבונות.

 

11.עוד הוסיפה וטענה התובעת כי אכן שבה לעבוד במשרדה אך מהות תפקידה טרם יציאתה לחופשת לידה נלקח ממנה והועברה יחד עם המחשב עליו עבדה, למחליפתה במהלך חופשת הלידה.

הנתבעת התנהגה בניגוד לתכלית חוק עבודת נשים אשר נועד להבטיח שובה למעגל העבודה, באותו מקום עבודה ובאותו תפקיד שכר ודרגה.

 

12. מנגד טענה הנתבעת, כי טרם יציאת התובעת לחופשת לידה מנתה המחלקה שישה עובדים אשר חלוקת העבודה ביניהם נעשתה בהתאם לצרכי החברה. באופן כללי היו תחומים קבועים בהם עסק כל אחד מצוות העובדים במחלקה, אולם במקביל היו תחומים אשר הטיפול בהם היה מעורב והתחלק בין צוות עובדי המחלקה כל פעם באופן אחר. עם חזרת התובעת, וכן עובדת נוספת מחופשת לידה, עבדו במחלקה שישה עובדים בניגוד למועדים אחרים בהם עבדו במחלקה ארבעה אנשים בלבד.

 

עיקר עיסוק התובעת היה בניהול חשבונות הספקים והכנת משכורות לעובדי הסניפים (כ- 200 עובדים) התאמות ותשלומים, הכנת דו"ח מע"מ ושידורו. לקראת מועד הלידה גייס מר מילר את אורלי שלמה, למלא את מקום התובעת בזמן היעדרותה. כעניין של מדיניות ובהתאם לאינטנסיביות העבודה לה נדרשה המחלקה באותה תקופה, אורלי לא גויסה לתקופה קצובה.

 

עוד נטען כי טרם יציאת התובעת לחופשת לידה התבצעו פעילויות מרכזיות וגדולות בחברה, רכישת שותפות בשם "שולמית קוסמטיקה ואירוסול (1999) בע"מ" וכן החלפת הזכיינות שהפעילה את חנויות הנתבעת בהולנד. פעילויות אלה חייבו את הנתבעת לעבודה מרובה. לאור רכישת השותפות כמפורט לעיל, נוספו תחומי עיסוק למחלקה על כן עם שובה של התובעת מנתה המחלקה 6 עובדים.

 

13.בתקופת היעדרות התובעת הושלמה מלאכת הפעילויות המיוחדות (רכישת השותפות והחלפת הזכיינות) והעבודה במחלקה הצטמצמה. בנסיבות אלה נדרש מר מילר לבצע רה אורגניזציה במחלקה עלכן הגב' אתי קופלר מונתה לתפקיד מנהלת חשבונות ראשית וחלוקת העבודה בין העובדים שונתה.

טרם חזרת התובעת מחופשת לידה התקיימה שיחת טלפון בינה לבין מר מילר במהלכה שו�%9


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ