אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד בביטול מזונות קטין מצד אב בשל סרבנות קשר עם בנו

פס"ד בביטול מזונות קטין מצד אב בשל סרבנות קשר עם בנו

תאריך פרסום : 02/05/2019 | גרסת הדפסה

תלה"מ
בית משפט לעניני משפחה תל אביב - יפו
8976-02-19
11/04/2019
בפני השופט:
ארז שני

- נגד -
התובע:
ב. ב.
עו"ד (ד"ר) עינת גריכטר (מטעם הסיוע המשפטי)
הנתבעת:
ו. ב.
פסק דין

 

 

לפניי תובענה של אב העותר לביטול חיובו במזונות לעניין מזונות קטין, כבן 15 וחצי.

 

למעשה, אף שהתובענה הוגשה ביום 05.02.2019, אזי יש לראותה כמי שחלה מיום 07.11.2018, לאמור היום בו הוגשה הבקשה ליישוב סכסוך.

 

נחה דעתי כי התובענה נמסרה לנתבעת, באת כוח התובע אף עשתה למעלה מחובתה וניסתה ליצור עם הנתבעת אף קשר טלפוני. התעלמותה של הנתבעת עולה בקנה אחד עם המתואר בכתב התביעה.

 

כתב התביעה מגולל מערכת ממושכת של התנכרות של קטין לאביו וגם אם אנו רגילים "לתלות" בהורה משמורן, במקרה הזה הנתבעת, את האחריות לשמירת הקשר, הרי בגיל מסוים מוטלת אחריות מה גם על הקטין, קל וחומר קטין המתקרב לגיל 16.

 

למעשה, על-פי המתואר בכתב התביעה והנתבעת הרי גם לא טרחה להגיש כתב הגנה, עשתה הנתבעת לא מעט כדי שלא יהא קשר בין הקטין לבין אביו ומלאכתה צלחה.

 

תחילתם של הדברים בסירובה של הנתבעת להקל בהכרה באבהותו של התובע (וראה תמ"ש 48206-12-14 לעניין תביעה לאבהות) ובכל מקרה, כמפורט בכתב התביעה, מדובר בקטין מתנכר בצד החמור של הדברים, תוך שהקטין מקלל את אביו ומטיח בו האשמות ולא הועילה גם תובענה לאכיפת סדרי ראיה שהגיש הנתבע בשנת 2014, גם לא הפחתת המזונות בשל הסרבנות אשר אירעה בשנת 2015.

 

אנו רגילים לומר כי הפחתת מזונות של קטין בשל סרבנות קשר אינה ביטול גמור של המזונות.

אלא שצריך אדם גם לתום לב דיוני ובנוסף לעובדה שהתובע זכאי ליטול פסק דין, התנהגותה של האם כמשמורנית והמצב אשר נוצר נכנס לתחום אי החוקיות.

 

צריכים הורים לדעת שכאשר עושה הורה אחר מאמצים למניעת הניכור ההורי, אזי ההתמדה שבחוקיות הניכור ההורי אמנם תביא תחילה להפחתת המזונות כחלק מ"ארגז הכלים" שיש לבית המשפט, אך היא יכולה על נקלה, בפרוס דיני הצדקה – לאמור, אולי אקבע אפילו לאחר גיל 6, בעידן בע"מ 919/15, להביא גם לביטול המזונות באותם מקרים מצומצמים בהם מוצו כל האמצעים האחרים ואין עוד הצדקה לשימור קשר שאינו אלא תשלום מצד האב, הזוכה להתעלמות מוחלטת במקרה הטוב, מן הצד השני.

 

כך או אחרת, הליך נוסף התקיים בשנת 2016 וברור מן הדיווח מיום 16.05.2018 של שירותי הרווחה כי כל המאמצים כשלו. אמור מעתה כי גם לגופו של עניין, גם באין כתב הגנה, גם באין התייצבות מצד הנתבעת, זכאי התובע ליטול פסק דין.

 

כלל הוא בדין שמזונות פוסקים או מבטלים מן היום בו הוגשה הבקשה ליישוב סכסוך ואני קובע, אפוא, כי חיובו של התובע במזונות הקטין נשוא התובענה בטל לחלוטין מיום 07.11.2018.

 

בנסיבות העניין תישא הנתבעת בהוצאות התובע לידי הלשכה לסיוע משפטי, בסך 2,000 ₪.

 

ניתן היתר לפרסום פסק דין זה, ללא פרט מזהה.

 

המזכירות תסגור התיק.

 

ניתן והודע היום ו' ניסן תשע"ט, 11/04/2019 במעמד הנוכחים.

 

ארז שני, שופט

 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ